Plug n Play USB 2.0

  • nu har jeg haft en lille diskution med en kollega her på arbejdet omkring USB stik og keyboards osv..
    Han ved en masse om elektronik osv, men jeg tror simpelhen ikke på ham


    Han mener at Keyboard og mus og andre ting der sidder til USB'en ikke må tages ud og sættes i mens computeren er tændt.
    Eller Diske og USB stik's må du godt fordi der for du muligheden for at lave en sikker fjernelse af hardwaren.


    Jeg mener at USB bare er Plug and play og at den sikker fjernelse af hardware bare er fordi der kan skrives til enheden.


    Men jeg kan ikke finde noget på nettet der enten beviser hans eller min påstand..


    Nogen ideer?
    Han mener jo også at det er derfor man ser i nogle manuealer til tasturer eller lign at der skal slukkes for computeren og så skal den sættes til. Det mener jeg så ikke der gør, det eneste jeg kunne finde på det er en gammel manuel til windows 95 og 98

  • Sludder... Det sker der sku intet ved.
    Jeg tror at grunden til der i manualer står at computeren skal slukkes er for at minimere risikoen for at statisk elektricitet skader hardwaren osv osv.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Tjah.. Jeg ved ikke meget om det, men det lyder da lidt mærkeligt. Har selv gjort det (plug n play) i de fem år jeg har haft computer nu, og jeg synes ikke der er sket noget ved det :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Ja, du kan sagtens hive dem ud under kørsel!


    Som det allerede er skrevet så er "sikker fjernelse" til for at sikre at alle skrive-processor er afsluttet på en disk inden denne fjernes (for at undgå fejlskrivning).


    /ask


  • det kan han os ha ret i.. men det er altså kun på PS2-ports keyboards og mus IKKE USB..


    USB er altid plug n play.. om det så er en skærm der benytter USB..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Hej!


    Alt USB grej kan da pilles fra, selvom pc'en er tændt.
    Selvfølgelig skal man jo ikke pille USB nøgle, ekstern harddisk osv. fra når man skriver til dem eller læser fra dem men det gi'r jo sig selv. :crazyeyes: