kaliumnitrat

  • heey :P


    Jeg sidder og er begyndt at lave røgbomber. men de små med tennisbolde er ikk så sjove længere.. så jeg fandt nogle opskrifter på røgbomber med kaliumnitrat (salpeter). men kan ikk finde nogle steder hvor man kan købe det.. nogen der kan hjælpe mig :)

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

    Rettet en gang, sidst af erland3000 ().

  • ja okay. så må jeg se om jeg kan få min far til at købe det.


    men hvor kan man købe det, som faktisk var mit spørgsmål ;)

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • det er det der trick med sukker ikk?..


    nogen siger man skal koge det sammen.. det behøver man ikk.. det giver dog bedre resultater..


    og blandingsforholdene er sån lidt forskellige.. min kemilærer siger at 50/50 er en fin blanding.. men nogen kører os med 2/3.. sååh..


    til dem som ikke kender det.. så vil jeg da lige linke til youtube..
    http://www.youtube.com/watch?v=IjBNXMClLdc



    Der kan desuden laves ganske fine raketter med denne blanding :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet 2 gange, sidst af gaming-king ().

  • hvorfor ikke istedet bar købe sort krudt også knuse lidt frostis (staves) også antænde det (sådan tror jeg det var)

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • Et kilo køkkensalpeter (KNO3) og et kilo sukker og en tændstik! :D
    Så er der sgu røg for alle dine sparepenge. Du kan evt. bare hælde det ud på et stykke papir og blande det lidt! Det er noget der virker :P

  • jeg mener ikk man kan købe det i matas længere. så vidt jeg ved er det blevet fjernet fra butikerne

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • Jeg har købt i sverige på http://www.aquascape.nu/index.php?cPath=27
    Men kan se han ikke har noget der længere, send ham evt. en email. Jeg gav ca. 50 kr. kiloet dengang. Man kunne købe 500 gram for 30 kr.


    Det kan købes hos http://www.contan2.dk, det hedder kali-salpeter og har koden: "NPK 13,5-0-46,5". Ellers hvis du har nogle forbindelser til en landmand eller noget i den dur kan du købe 25 kilos sække med NPK gødning husk dog at det skal være den tidligere nævnte stof fordeling. Hvis du kender en med firma kan de vist nok bestille hos http://www.garta.dk/da-DK


    Ellers har man kunnet købe ved kno3.com men de er blevet lukket ned da de solgte til folk der ikke havde de rigtige intentioner.


    En nødløsning er akvarie produkter der indeholder store mængder af KNO3, de er dyre og ofte ikke specielt rene.


    Husk at hvis du støder på mursalpeter så kan du IKKE bruge det!

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Ja, nu er vi ved at være lidt ud over lidt leg hjemme i garagen, og så er det måske værd at nævne at det i har gang i IKKE er lovligt.


    Der er en del problemer i forbindelse med de forsøg i vil til at lave (specielt hvis man ikke har lidt erfaring i at håndtere/forstå hvad der foregår). Det er da rigtigt at man får lavet en del røg, men man får samtidigt lavet en masse der brænder ved en ret høj temperatur og derfor skal man altså være rimelig forsigtig med hvor det bliver antændt. Det kan iøvrigt være særdeles svært at få det slukket igen hvis det går lidt over gevind.....


    Det er selv. også værd at bemærke at den røg man for dannet kan have en tendens til at give vand i lungerne, hvilket man skal være særdeles obs på, da dette ikke er helt uskadeligt!


    Sidst men ikke mindst så er det ikke lovlig (skal self. nævnes igen hvis nogen skulle være i tvivl), idet vi her har bevæget os over i pyroteknik som kræver uddannelse og godkendelse for at måtte lave.


    /ask


  • Så længe man holder sig til små portioner er det altså ganske harmløst.. Det er noget andet hvis man laver adskillige kilo på éngang. Dog er det ikke særlig praktisk at have 25 kilo KNO3 liggende på sit værelse i tilfælde af brand.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa
    Så længe man holder sig til små portioner er det altså ganske harmløst.. Det er noget andet hvis man laver adskillige kilo på éngang. Dog er det ikke særlig praktisk at have 25 kilo KNO3 liggende på sit værelse i tilfælde af brand.


    Nu var det også mest fordi folk begyndte at snakke indkøb af ret store mængder - et par hundrede gram færdigblandet er rigeligt til at lave skade på sig selv hvis man ikke passer lidt på!


    /ask


  • er det ikke det man laver sprængstof ud af??



    Men havde nu os kun tænkt mig at lave det lidt for sjov. og holde mig i den lille ende af 100 g klassen ;)

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Nu var det også mest fordi folk begyndte at snakke indkøb af ret store mængder - et par hundrede gram færdigblandet er rigeligt til at lave skade på sig selv hvis man ikke passer lidt på!


    /ask


    Fuldstændig rigtigt