Nyt Internet (lejlighed)

  • Hejsa,


    så har jeg og damen endelig fundet en lejlighed vi kan flytte i d. 1/6;D


    og vi skal selvfølgelig have internet. Hvilken en udbyder vil i anbefalde? er der nogle som køre nogle gode kampagner for tiden ? :)


    vi skal nok op og have 10mbs/1mbs som minnimum

  • Cybercity - gør det selv!


    Har en 20/2 mb forbindelse der inde fra som kører perfekt til 409,- pr. måned..


    Du kan evt. også vente til det kommer til at hede Telenor nu her (den 15. juni mener jeg det er). der kommer garanteret nogle gode start tilbud

  • Tillykke med lejligheden. Det kunne være rart at vide hvilken by du har fået lejlighed i. Er det bare til almindeligt brug eller til en masse download/upload samt spil over nettet?


    Jeg har selv Fullrate (10/1 mbit). Det har fungeret upåklageligt i 1½ år indtil videre. De par gange jeg har mailet til dem har de ydet rigtig god service. Derudover er det rimelig billigt og det er muligt at ændre ens hastighed på deres hjemmeside uden de store problemer. Der følger desuden gratis fastnetabonnement med. Man har desuden mulighed for at ringe gratis til andre fastnetnumre for 30 kr ekstra om måneden.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz
    Cybercity - gør det selv!


    Har en 20/2 mb forbindelse der inde fra som kører perfekt til 409,- pr. måned..


    Du kan evt. også vente til det kommer til at hede Telenor nu her (den 15. juni mener jeg det er). der kommer garanteret nogle gode start tilbud


    okai fedt..


    det vil jeg se frem til...


    er der evt. ander ? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Tillykke med lejligheden. Det kunne være rart at vide hvilken by du har fået lejlighed i. Er det bare til almindeligt brug eller til en masse download/upload samt spil over nettet?


    Jeg har selv Fullrate (10/1 mbit). Det har fungeret upåklageligt i 1½ år indtil videre. De par gange jeg har mailet til dem har de ydet rigtig god service. Derudover er det rimelig billigt og det er muligt at ændre ens hastighed på deres hjemmeside uden de store problemer. Der følger desuden gratis fastnetabonnement med. Man har desuden mulighed for at ringe gratis til andre fastnetnumre for 30 kr ekstra om måneden.


    Anders



    tak skal du have.


    Det er lige pt. i Grenaa hvor vi bor :)


    vi har ikke de store planer endnu. Men jeg skal søge job hehe er uddannet markedsføringsøkonom til sommer såå mon ikke jeg finder noget jeg synes er spændende at arbejde med. Det kan også være jeg bare tager lidt off og arbejder med noget som ikke har så meget med min uddannelse at gøre :) f.eks. post.


    Okai fedt, har også kigget på fullrate.


    Jamen tjah. det er til spil over nettet primært ! :D f.eks. CS eller fifa gennem ps3 network.

  • Jeg ville nok bare vælge CyberCity. Dem har jeg pænt meget tillid til, og deres priser har altid været favorable.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Tillykke med lejligheden. Det kunne være rart at vide hvilken by du har fået lejlighed i. Er det bare til almindeligt brug eller til en masse download/upload samt spil over nettet?


    Jeg har selv Fullrate (10/1 mbit). Det har fungeret upåklageligt i 1½ år indtil videre. De par gange jeg har mailet til dem har de ydet rigtig god service. Derudover er det rimelig billigt og det er muligt at ændre ens hastighed på deres hjemmeside uden de store problemer. Der følger desuden gratis fastnetabonnement med. Man har desuden mulighed for at ringe gratis til andre fastnetnumre for 30 kr ekstra om måneden.


    Anders


    QFT, præcis det samme her. Der er NADA downtime, og det spiller bare, klippestabilt! :clap:

  • holder også på Fullrate og cybercity vognene.


    TDC virker godt nok også fint, men de leverer en skodrouter, så der skal du helst gøre det selv


    men ja, Dyzio, man kan ikke leve med under 10mbit :P

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Kan også kun sige gode ting om Fullrate, har selv 10/1 til 249kr om mdr.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Kender ikke til så mange udbydere, men har haft fullrate siden jeg flyttede i min lejlighed for godt et års tid siden. Og har kun oplevet positivt faktisk. Har været 1 gang det var nede... Midt på dagen engang hvor jeg var hjemme.
    SKULLE bruge noget net der, så ringede til supporten for at høre hvad der skete og de kunne fortælle mig at det var en lokal ting og at de arbejdede på det. Desuden kunne han fortælle mig at hvis jeg meldte mig til SMS service, så ville jeg have fået en besked om det. I alt bemærkede jeg at nettet var nede cirka 3 timer den dag.


    Startede med 2/512 forbindelsen og den er så blevet opgraderet til 5/512 i løbet af et par trin. Til 199 kr. i måneden.


    Så som nogle af de andre, ville jeg også anbefale fullrate.


    Min kammerat har cybercity og han har heller ikke oplevet problemer med det... Dog overvejer han at skifte til Fullrate fordi man for 149 kr. i måneden kan få en doogle med mobilt bredbånd som tillægsydelse, hvis man allerede har fast internet fra Fullrate. (koster vidst 179 kr. ellers så ikke den store forskel dog)

  • Jeg har i løbet af de sidste ni år haft CyberCity, TDC og nu Fullrate som ISP. Jeg kan personligt kun anbefale dem alle sammen, så du skal vælge ud fra hvilken udbyder der tilbyder et produkt der passer lige til dit behov, og det kan andre vist ikke rigtig hjælpe dig med.


    Jeg har kun fået god kundeservice fra alle tre firmaer, men du kan helt sikkert finde eksempler på dårlig kundeservice hos dem alle sammen, der er den ene næppe meget bedre end den anden.



    Den seneste oplevelse jeg har haft med Fullrate's kundeservice (som er min nuværende ISP) har kun bekræftet mig i, at på nuværende tidspunkt er de den rigtige udbyder for mig. En rar kundeservicemedarbejder brugte kræfter på at ringe til USA for at snakke med min søsters amerikanske ISP og overbevise dem om, at mit fastnetnummer ikke er et mobiltelefonnummer, så hun kunne få tilbagebetalt de 100$ de havde opkrævet fordi de mente det var et mobilnummer. At hendes ISP ikke ville høre på ham, og heller ikke har godtaget dokumentation fra IT- og Telestyrelsen er i hvert fald ikke Fullrates skyld.

  • Fullrate kan ihf. anbefales herfra. Har haft min 20/2 i snart 2 år, ingen nedetider eller ustabilitet.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo


  • Undskyld for OT.


    Jeg har set flere en del tests efterhånden og de viser alle at 3's mobile bredbånd er det eneste der virker ordentligt hvis man er på farten. Han kunne vel evt overveje kun at have 3's bredbånd og også bruge det derhjemme. Så kan han stadig nøjes med kun at have et abonnement.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Fullrate :9xo


    Jeg har kun oplevet, at nettet har været nede én gang i løbet af de godt 8 måneder jeg har være kunde. Desuden er prisen rimelig, og man kan nemt ændre hastigheden, hvis man har behov for en større båndbredde i forbindelse med LAN eller noget andet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    TDC har jo opkøbt Fullrate...


    Ændrer jo ikke rigtig noget. Det er et stykke tid siden, og der er ikke sket andet end fremskridt siden da ;)

  • Har fiber nu men havde jeg ikke det så blev det Fullrate uden tvivl. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Og i er sikker på der ikke er noget billigt internet fx. igennem en antenneforening ?


    Det kunne jo være..


    Men ellers er alle de gode bud hvis blevet nævnt.. :)


    Held og lykke med det hele.

  • Mange tak for alle svar og tiltag :)


    det bliver nok fullrate eller cybercity :).


    Tjah skal lige have fundet ud af om vi kan komme på fælles antenen - om de er med der nemlig ved det nemlig ikke. Men skal ned og aflevere sådan noget vi skulle udfylde i dag, så snakker selvfølgelig med dem, hvordan og hvorledes.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyzio
    Mange tak for alle svar og tiltag :)


    det bliver nok fullrate eller cybercity :).


    Tjah skal lige have fundet ud af om vi kan komme på fælles antenen - om de er med der nemlig ved det nemlig ikke. Men skal ned og aflevere sådan noget vi skulle udfylde i dag, så snakker selvfølgelig med dem, hvordan og hvorledes.


    fint, men ellers så se om du ka få webspeed der er hastigheden mange gange mere stabilt fordi du har et ens "støjnivue" hele tiden og man ska ik til at ringe op lige som adsl gør.


    men hvis der er en fælles antenne er det ik sikkeret du ka få webspeed, ved min far gik fra CC Adsl 20/2mbit hvor han kunne trække max 16mbit ned og 210kb/s op over til webspeed 20/3mbit nu trækker han 2.0-2.2mbit ned og 320kb/is op :)


    jeg sidder selv på fibernet og skulle ha 25/25mbit men har snart omkring 40/40mbit hvis ik mere ;)