PostDanmark fuckups

  • Så har jeg endnu engang en mærkelig irriterende oplevelse med postdanmark.


    Min i7 920 er nu to gange blevet sendt mod hedehusene, istedet for taulov. Begge gange kommet for sent tilbage til kbh pakkecenter, til at de kunne nå at få den med på bilerne mod taulov.


    Pakken blev sendt onsdag d. 22 før kl 13.30 (efter som baloo sendte mig T&T nummer der), og idag fredag d. 24 har jeg så fået at vide at jeg tidligst modtager den på mandag.



    Det vat bare en af mine mærkelige oplevelser med dem, men at gøre nøjagtig samme fejl _TO_ gange... Det er bare ikke godt nok...



    Hvad har i haft af mærkelige oplevelser?

  • Oplevede på et tidspunkt at de sendte mine pakker til langeland, vistnok fordi postnr. og bynavn "mindede" om mine faktiske på dét tidspunkt. Suk. :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Bare fordi butikken har sendt T&T nummeret til dig på det tidspunkt betyder det ikke at de faktisk har sendt pakken. Sandsynligvis bliver pakken først sendt/afhentet engang om aftenen eller måske sen eftermiddag.


    Men ja PostDK laver da ind imellem fuckups. Det kan ikke undgås når det er så stort et firma som tager medarbejdere ind fra gaden.


    Personligt har jeg altid været rimelig godt tilfreds med PostDK og har ikke oplevet nogle problemer af betydning. Men jeg har en ven der flere gange har prøvet at PostDK påstår at de har været forbi for at aflevere en pakke, men det passer ikke for han har været hjemme hele dagen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Nu var det så også baloo som sendte mig T&T nummeret.


    Men ændrer stadig ikke på at den blev sendt om onsdagen.


    Ang. det med at de påstår de har været der, så sker det for mig stort set hver gang. Kan være hjemme, stå og kigge ud på dem imens de kører bilen op i min hæk, smider sedlen i, og kører igen. Og kan ikke nå ud til dem når de gør det. Jeg er den sidste på gaden, og fra de kører ind, til jeg når at få sko på og komme ud. Er de længe ude på gaden igen og på vej væk.

  • hvis det bliver sendt til hedehusene istedet for taulov er det højst sandsynligt fordi virksomheden du har bestilt ved, ikke kan finde ud af at sortere deres pakker i DK øst vest:)


  • dna, han skriver at baloo har sendt ham pakken, og ydermere skriver han at han kan følge den på T&T, så mon ikke den er sendt :P


    Nu har jeg kørt for PDK tidligere (pakkebud), og ja der sker fejl, og det er oftest i sorteringen. Hvad der er gået galt i det konkrete tilfælde er ikke til at sige, det kan have noget af det som Berleburg siger med sammenfaldende postnr./bynavne...

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    dna, han skriver at baloo har sendt ham pakken, og ydermere skriver han at han kan følge den på T&T, så mon ikke den er sendt :P


    Ja, der kan man jo bare se hvor vigtigt det er at læse teksten ordentligt :oops:


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • "Mistakes are a fact of life. It is the response to error that counts."


    Anyways. Jeg har aldrig haft nogle dårlige oplevelser med PostDK. Men det sker jo.. -Alle- fejler engang imellem, selvom PostDK nok gør det lidt mere end andre. Og så igen .. De levere mange pakker hver eneste dag. Jeg tror ikke, at de fejler så meget igen faktisk :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • PostDK laver desværre alt for mange fuckups.. :S Og den eneste grund til at det stadig går, er at de mere eller mindre har monopol......... Jeg er personligt begyndt at bruge GLS mere, da de virker mere pålidelige og de overholder de leverings tider som er opgivet, modsat PostDK.... Med GLS ved jeg også hvor jeg skal hente min pakke... Hos postDK kan de finde på at smide mine pakker på 3 forskellige posthuse/kioske i omegnen....

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream
    PostDK laver desværre alt for mange fuckups.. :S Og den eneste grund til at det stadig går, er at de mere eller mindre har monopol......... Jeg er personligt begyndt at bruge GLS mere, da de virker mere pålidelige og de overholder de leverings tider som er opgivet, modsat PostDK.... Med GLS ved jeg også hvor jeg skal hente min pakke... Hos postDK kan de finde på at smide mine pakker på 3 forskellige posthuse/kioske i omegnen....


    Jeg fik faktisk en pakke med GLS her onsdag morgen. Dell spurgte om det var iorden hvis den kom onsdag imellem 8 og 16... og kl 7:45 stod manden fra GLS og ringede på...

  • Jeg har længe været dødtræt af PostDK pakkeservice. Når jeg betaler xx antal kr for at få leveret en pakke forventer jeg idet mindste at de prøver at aflevere den. Syntes dog det er blevet bedre indenfor de sidste par år, om end leveringstiden somme tider er helt hen i vejret.
    På et tidspunkt sendte jeg en stak DVD´er til en ven i Ringkøbing. Det tog lige 6 arbejdsdage at få dem leveret.
    For lige at sætte leveringstiden i relief...
    Pakke Singapore-KBH - 4 dage
    Pakke UK-KBH - 3 dage
    Pakke KBH-Jylland 2 dage (afleverede den lidt sent i en Blockbuster (GLS)

  • Oplevede faktisk både en "god" og en dårlig oplevelse med dem i går.. Jeg var hjemme og ventede en pakke, men jeg ved at jeg ikke kan høre når der bliver banket på hoveddøren, når jeg sidder i kontoret, så jeg åbner "bagdøren", der er nøjagtigt på den anden side af opgangen, i forhold til stuedøren, da kontoret ligger lige op af soveværelset..


    Så forventer jeg at han banker på, men kan se en åben dør og måske banker på der eller spørger.. men ak nej.. Det gjorde han ikke, jeg fik en seddel i stedet


    Det er så ikke værre end at jeg lige kan gå ned forbi posten, der alligevel får pakkerne en time eller to efter de har forsøgt at aflevere dem.. Godt man bor i en lille by :)


    Tilgengæld opdager jeg at pakken ikke er pakket ind i noget papir, så der står med gigantiske bogstaver HP [Slogan] og tilhørende klistermærke, hvor der står nøjagtigt hvad der er i æsken.. Men den blev alligevel ikke stjålet af et eller andet ærgeligt postbud :clap:


    Det er godt nok det mindste slags bøvl jeg har med postens pakkeomdeling.. Så må man sige jeg har været heldig?

  • Jeg kan stadig ikke forstå at flere af jer oplever at postbudet ikke ringer/banker på, for der er ingen logik i det.


    En alm. aflevering tager max 10 sekunder, hvorimod det tager væsentligt længere at anmelde den.


    Jeg kørte kutymen med at hvis ikke jeg kunne høre ringeklokken når jeg ringede på, så fik døren en tur med knoerne, og altid to gange.


    Men kan måske være derfor at vi havde nogle af landets mest tilfredse kunder :D

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m


  • Jeg ved hvorfor de ikke kommer ind ved mig. Min postkasse står nemlig korrekt som den skal... så derfor kan de nøjes med at køre min hæk ned, og så smide alt i postkassen imens de kan blive siddende i deres bil... så slipper de for at skulle stige ud og ringe på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bld
    Jeg ved hvorfor de ikke kommer ind ved mig. Min postkasse står nemlig korrekt som den skal... så derfor kan de nøjes med at køre min hæk ned, og så smide alt i postkassen imens de kan blive siddende i deres bil... så slipper de for at skulle stige ud og ringe på.


    Jeg vil da opfordre dig til at rive fat i kunde-service, for det er ikke acceptabelt det du skriver.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu


    Jeg vil da opfordre dig til at rive fat i kunde-service, for det er ikke acceptabelt det du skriver.


    Har prøvet, sker intet ved det. Har haft ringet til dem 3 gange omkring det. Og det sker stadig.


    Engang iløbet af sommeren skal jeg lave min indkørsel om, og der kommer der en rimelig pebret kant imellem gruset og hækken, for at skille de to fra hinanden så hækken ikke bliver fyldt med grus. Hvis de også får smadret den kant ved at gøre deres fine trick, så går jeg amok.


    Når jeg tænker tilbage på alle oplevelser jeg har med dem, så har jeg faktisk kun en god.
    Det var med den gamle post som var her. Han havde været forbi om formiddagen hvor jeg var på arbejde, og derfor lagt en seddel.


    Om eftermiddagen hvor jeg så var kommet hjem, opdagede han at jeg var kommet hjem. Og stoppede så lige på vejen tilbage til posthuset, så han kunne få sedlen igen, og jeg kunne få min pakke.


    Jeg får i gennemsnit mindst en pakke om ugen. Og sådan har det været de sidste 4-4½ år, en god oplevelse, hvor jeg har fået den service jeg har betalt for plus lidt mere, og alle andre gange har så været lige i underkanten af det jeg har betalt for, eller ikke fået det jeg har betalt for, og så sidst, men ikke mindst. Aldrig modtaget de pakker som var blevet sendt.


    Har sågar oplevet at så en seddel på en pakke, som var blevet returneret få dage før. Fordi jeg ikke havde hentet den på posthuset. Hvor der blev påstået at den seddel havde jeg fået den dag der stod den var blevet forsøgt afleveret. Nu er det bare sådan at min postkasse er lidt utæt, så jeg skal tømme den dagligt for alt indhold, ellers bliver det smask vådt... i det tidsrum hvor pakken havde været på posthuset, havde vi haft 3 dage med regn. En sådan lille seddel ville ikke overleve 3 dage i min postkasse, i regnvejr. Og den seddel jeg fandt i min postkasse var fin, tør og ikke de mindste spor efter at havde været våd.


    Så dem der aldrig oplever fejl har bare at være glade! ;) Fordi jeg ville ønske at jeg var en af dem.


  • Min ven som har oplevet det flere gange bor i en lejlighed i Kbh på 2. sal. Men ofte bliver der hverken ringet på nede ved porten eller banket på døren. Vi har snakket om det et par gange og vi tror simpelthen at det er fordi pakkeposten ikke gider gå op ad trapperne for at aflevere. I stedet skriver de en anmeldelse som kommer med posten næste dag.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg har både gode og dårlige historier om PostDK... Købte engang en mobil som firmaet var så letsindig at sende uden at pakke yderligere ind... Siger sig selv at den blev liidt forsinket i transporten :P hint hint :P Men da jeg havde kontaktet både firmaet og og postdk så blev den da til sidst fundet.... For havde TnT på den, men det nummer kunne ikke findes på hjemmesiden.
    Da pakken så kom frem var den godt og grundig bulet og bar præg af at den muligvis havde været åbnet... Men jeg tænkte wtf for telefonen virkede jo og det var den rigtige :D


    Anden gang er så i min lejlighed på 2. sal da jeg skulle have nyt TV... Tænkte at jeg ville være smart at bestille over nettet da jeg ikke har nogen bil. Så kunne jeg jo få leveret, sådan som postDK burde :D Tog chancen og sørme om der ikke et par dage senere dukkede et forpustet postbud op på 2. sal og bankede på med en 37" samsung i armene :P Det var sku god service :D Forstår dog ikke hvorfor han ikke først gik op for at tjekke om jeg var hjemme inden han bar det store TV op :P

  • Jeg har også både gode og dårlige oplevelser med posdk.


    Det har f.eks lykkes dem at smide en pakke væk jeg sendte hvor jeg så efterlyste den og tre måneder senere for jeg et brev om at den ikke kan finde den... WTF! :crazyeyes:


    Men det bedste ved at bo på landet er nu at postmanden bare ligger mine pakker til mig :D


    Det er virkelig lækkert hvis det er ting man skal bruge hurtigt