Studenterkørsel - Ruteplanlægning

  • Hej allesammen


    Er der nogen der kender et ruteplanlægningsprogram eller hjemmeside, hvor jeg kan tegne rute med ca. 28 via-punkter?


    Sidder og skal have fundet den hurtigst mulige rute til studenterkørslen



    //Rasmus

  • Hehe, jep - det tror jeg bliver løsningen, det er nemligt vildt smart fandt jeg også lige ud af


    Så skal der bare laves et tidsskema i excel ;) - For med sådan nogle fulde studenter skal der sq noget spildtid på skittet ! ;)

  • Jeg lavede et komplet skema i Microsoft Autoroute da jeg blev student i sin tid.
    Det kan både vise ruten, ankomsttider, inkludere opholdstid og alt muligt spændende.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus
    Jeg lavede et komplet skema i Microsoft Autoroute da jeg blev student i sin tid.
    Det kan både vise ruten, ankomsttider, inkludere opholdstid og alt muligt spændende.


    Så avancerede var vi nu ikke i min klasse, vi havde en liste over tider der blev overholdt ca.... 20% :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Vi var heller ikke så avancerede i min klasse. Vi skulle 25-26 steder over 2 dage, men det var i Vestjylland så der var meget kørsel indimellem. Der var dog vist lavet en rækkefølge med adresserne som vi gav chaufføren og så galdt det ellers bare om at en der kendte det næste sted vi skulle hen holdt sig nogenlunde i stand til at vise vej når vi nærmede os (det var før GPS'ernes tid).


    Men nu jeg lige nævner GPS er det så ikke bare at taste alle adresserne ind i den og give til chaufføren, og derefter lave en nogenlunde tidsplan. Den kommer nok ikke til at holde alligevel så sørg for at der er lidt ekstra spillerum.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ralle222
    Vi kører i en åben lastbil - er der nogen der ved hvor hurtigt den må køre?


    Det er vist noget med at politiet kan anvise hvor hurtigt den må køre...ellers skulle man mene det bare er de almindelige hastighedsbegrænsninger der gælder.
    Den må i øvrigt ikke køre på motorvej, så umiddelbart er max-hastigheden vel 70-90 km/t.


    Kan vognmanden i øvrigt ikke hjælpe med ruteplanlægningen? Derudover kan jeg ikke se hvorfor man skal gøre så stort et problem ud af det.... Læg en rute og udregn sådan nogenlunde hvor langt det tager, at køre mellem de enkelte steder (krak er sikkert fint til det formål. Læg så lidt ekstra tid ind i planen (hvis kørslen er i hovedstadsområdet kan den ekstra tid bruges til at runde kgs. Nytorv f.eks.) og nyd dagen ;)

  • Hehe - dagen skal i hvertfald nydes



    Jeg har fået lagt den endelige rute idag, og det er ikke bare at lave ca. tider ;P - når man er 28 der skal besøges på 1 dag.


    Vi skal køre i 12 timer her i østjylland, og der er afsat et kvarter pr. mand og 3 minutters spildtid...


    Så må vi bare se hvem fra min klasse, som vil holde sig ædru og sørge for at planen bliver overholdt
    For jeg skal dælme føre genstands-stafetten!


    //Rasmus out


  • Vi tog et minutur med til at bippe når vi skulle videre, og så lod vi chaufføren om resten. Der var ikk rigtig nogen af os der var i stand til noget som helst andet end at kaste op da vi var ved at være færdige..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Dengang jeg blev student valgte vi kun at køre ud til ca. halvdelen af klassen lige netop for at undgå den slags stress.


    Godt nok havde vores vognmand en gps, så der skulle ikke laves decideret ruteplanlægning, kun med rækkefølgen af dem vi skulle ud til.


    Men ikke desto mindre kunne der komme lidt mere indenbords af mad og sprut samtidig med at stemningen var dejlig afslappet. Det bliver den nok ikke lige når der kun er en 5-10 min hos hver


    og for guds skyld få snakket lidt om maden og den slags, ellers kan du nok ikke kigge på et pølsehorn det næste år uden at blive dårlig ;)



    Vi kørte selv i en næsten åben lastbil (siderne var ikke dækket til), og der blev der sådan set kørt efter forholdene. En lastbil kan kun køre 90 uanset hvad, så så længe i holder på hat og briller skal det nok gå.


    et sidste råd er at evt. at sætte noget hønsenet op i den øverste halvdel på vognens sider, så undgår i at i får en milliard grene med også (især hvis i skal ud til en der bor på en smal vej eller lignende).

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200