Verden er fuld af fjolser

  • Jeg er på vej hen til min bil på parkeringspladsen ved Odense Universitetshospital. Her går jeg i højre side og er 4-5 biler fra min der holder parkeret i en bås i selv samme side.


    På tværs holder der en bil der venter på at der bliver en ledig plads. Pludselig begynder han at bakke og han ser sig slet ikke tilbage, og jeg må hoppe til siden for ikke at blive ramt.


    Da jeg går forbi bilen siger jeg høfligt at han gerne må se sig for når han bakker. Det tager han ikke så pænt, og han ræser hen til mig, hvor jeg nu er kommet hen til min bil.


    Han hopper truende ud og skaber sig, samtidig med at han spørger om der er mere jeg vil.


    Jeg kan simpelthen ikke andet end at ryste på hovedet af sådan et fjols.

  • Ja det er sgu rystende at folk reagerer som han gjorde - det er desværre ikke ualmindeligt, men det var da altid noget at han ikke farede i flæsket på dig, man kan sgu aldrig vide hvad folk kan finde på. :boxed:

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Han lyder lidt som den efterhånden store mængde folk her i byen der ikke aner hvad et blinklys er - de bruger det i hvert fald ikke.


    Og når man så brokker sig over de er ved at køre en ned, så påstår de, at det er ens egen skyld fordi man gik ud foran dem.


    Ja det er jo dybt godnat :crazyeyes:


    Du skal bare råbe "Hallo smarte du har vigepligt" næste gang :))


    Men nu er jeg selv rimelig is kold hvis jeg f.eks bevæger mig over et fodgænger felt.


    Bilerne skal jo holde tilbage når jeg skal over så hvis de ikke vil stoppe så går jeg bare ud de for et sjovt ansigts udtryk når jeg gør det :T :))


  • Jeg har normalt rimelig meget respekt for bilerne også ved fodgængerfeltene hvor jeg ligeså tit venter på, at bilerne er væk før jeg er gået over. Det nytter ikke noget at holde på man har ret, hvis det betyder man ender pakket ind i gips eller det der er værre. Bilerne er trods alt størst, og de slår hårdere end jeg gør, så der går ikke noget af mig at lade dem komme først hvis de tilsyneladende har så travlt.


    Sidste gang jeg havde et verbalt sammenstød med en billist var hun på vej ud fra en indkørsel til en parkeringsplads, og jeg skulle over på den anden side af vejen. Hun blinkede ikke til min side, så jeg gik ud fra, at hun skulle den anden vej, og der var intet i den måde hun holdt stille på der kunne indikere, at hun skulle dreje den vej jeg stod, så jeg gik bare over vejen. I samme øjeblik drejer hun så den vej jeg står, og er selvfølgelig ved at køre mig ned. Jeg slår ud med armene, og hun råber ud af vinduet hvorefter jeg oplyser hende om, at hun da kunne tænde blinklyset. Hun lignede en der var ved at hoppe ud af bilen, men det hjalp måske på det, at jeg var både højere og bredere end hende :))


  • En eller anden dag, er der sgu nok en der ikke ser dig. Så er det spændende hvordan dit ansigt ser ud, når det har været en tur igennem en bilrude :crazyeyes:
    Men hvad fanden. Du var rimelig kold lige til det sidste. Det er jo det der tæller.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    En eller anden dag, er der sgu nok en der ikke ser dig. Så er det spændende hvordan dit ansigt ser ud, når det har været en tur igennem en bilrude :crazyeyes:
    Men hvad fanden. Du var rimelig kold lige til det sidste. Det er jo det der tæller.


    Ved jeg udemærket godt men det første er ment lidt i sjov ;)


    Selvfølgelig har jeg respekt for bilerne og prøver så vidt muligt at få øjen kontakt med føreren af bilen inden jeg går over.


    Hvis jeg ikke kan få øjen kontakt jamen så går jeg heller ikke over for så ved jeg at vedkommendene ikke har set mig.


    Men hvis der så bare er fire biler der gøre fordi mig uden at holde fordi jeg skal over så vader jeg altså bare ud og i den situation er jeg kold.

  • jeg er selv bilist og hader andre bilister ligeså meget som jer.. folk der ikk kan finde ud af at køre i den rette bane.. eller ikke at blinke.. eller at skulle overhale blot for at komme til at holde foran mig, i et lyskryds.. det er så dumt..


    og jeg kunne blive ved med at nævne ting.. men skal desværre ud af døren.. :crazyeyes:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    dansker?


    Hvad har det med noget af det der bliver diskuteret her at gøre??
    Jeg har læst folks svar igennem flere gange og fatter ikke rigtigt hvem dit spørgsmål er til og hvad du vil med spørgsmålet??

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • helt ening, der er mange der opfører sig sært i traffikken, hvade også selv en "oplevelse" på cykelstien i går.


    Kommer cykelene på H.C. Andersboulevarden på vej på arbejde kl 16.30 (mange cykler over det hele) der er så en er presser sig frem -> presser mig ud på kørebanen, jeg giver ham et lille ring.
    Det var han bestemt ikke tifreds med, siger at jeg er en nar, og svag da jeg kører med cykelhjelm samt at det kun er fjolser der er gør det.


    TSK TSK


    Mvh Stubkier

  • En af de ting jeg mener at vi danskere mangler kraftigt, er tolerance. Både i trafikken og andre steder. Vi er blevet temmelig egoistiske og tænker hele tiden på os selv først. Et af de steder man tit ser det er i trafikken.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    En af de ting jeg mener at vi danskere mangler kraftigt, er tolerance. Både i trafikken og andre steder. Vi er blevet temmelig egoistiske og tænker hele tiden på os selv først. Et af de steder man tit ser det er i trafikken.


    Anders


    Desværre helt ening, og kan nok heller ikke sige mig helt fri for at til tider at mangle lidt tolerance - men det er ikke lige slemt i alle dele af landet ;)

  • hold da op en primitiv opførelse, men der er desværre mange af sårn nogle mennesker.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z