Nostalgisk legetøj

  • I jagt på at opsøge barndommens helte, søger jeg et stykke legetøj som både jeg og min kæreste har leget med da vi var mindre - vi kan dog ikke huske hvad det hedder, hvilket er problematisk, da vi vil have fat på en udgave til vores søn.


    Legetøjet består i al sin enkelthed i at man har to snore med et håndtag for hver snor, i hver ende. På disse snore sidder så en plastic bold, formet som en amerikansk fodbold, som man så skal glide på snorene fra den ene ende til den anden.


    Er der nogen der ved/kan huske hvad det hedder?

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The_Dude
    I jagt på at opsøge barndommens helte, søger jeg et stykke legetøj som både jeg og min kæreste har leget med da vi var mindre - vi kan dog ikke huske hvad det hedder, hvilket er problematisk, da vi vil have fat på en udgave til vores søn.


    Legetøjet består i al sin enkelthed i at man har to snore med et håndtag for hver snor, i hver ende. På disse snore sidder så en plastic bold, formet som en amerikansk fodbold, som man så skal glide på snorene fra den ene ende til den anden.


    Er der nogen der ved/kan huske hvad det hedder?


    Tror godt jeg ved hvad du mener, man hev håndtagene fra hinanden og "bolden" fløj ned til modtageren i den anden ende? Kan ikke huske navnet, men prøver lige at brainstorme.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Tror godt jeg ved hvad du mener, man hev håndtagene fra hinanden og "bolden" fløj ned til modtageren i den anden ende? Kan ikke huske navnet, men prøver lige at brainstorme.


    Yes, lige præcis! Håber du eller nogen andre kommer i tanke om hvad det hed...


    @ Maleficus - det er, som du næsten har gættet, ikke et djævlespil - men et fedt bud - det har jeg godt nok også spillet meget (tror det var godt min familie ikke havde råd til en computer da jeg var lille)

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Sån' en dims havde jeg også, så nu er jeg blevet helt nysgerrig på hvad den hedder. Jeg prøver lige at spørge de gamle gutter om de kan huske det.


    Men kan du ikke finde en, tror jeg da ikke det er så hulens svært at lave en selv. :D

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The_Dude


    Yes, lige præcis! Håber du eller nogen andre kommer i tanke om hvad det hed...


    @ Maleficus - det er, som du næsten har gættet, ikke et djævlespil - men et fedt bud - det har jeg godt nok også spillet meget (tror det var godt min familie ikke havde råd til en computer da jeg var lille)


    det er da sådan en min mormor har :D hehe den legede man fandme meget med.
    men lige hva den hedder er et godt svar..

  • Smash you over the fingers game? :P hehe


    Ej ved godt hvad det er du hentyder til, og har nu også googlet vidt og bredt, men uden resultat xD

  • Sådan en har jeg liggende ude i skuret, men jeg ved ikke hvad sådan en hedder :crazyeyes:



    EDIT: Jeg kan da tage et billed af den, hvis det kunne hjælpe på nogen måde? ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
    Sådan en har jeg liggende ude i skuret, men jeg ved ikke hvad sådan en hedder :crazyeyes:



    EDIT: Jeg kan da tage et billed af den, hvis det kunne hjælpe på nogen måde? ;)


    Ja, du må gerne tage et billede, da det måske kan hjælpe andre med at finde ud af/komme i tanke om hvad den hedder... :clap:

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Uha det gir minder :D Men jeg kan stadig ikke huske hvad den hedder, arghhh.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Mens vi venter på en tweaker med hukommelsen i orden, vil jeg høre om der er nogen der har nogen forslag til hvordan man kan lave sættet selv?


    Jeg tænker at man bruger murersnor og et par håndtag man evt. selv laver i træ. Selve bolden er jeg lidt i tvivl om hvordan man skal konstruere, så den er lige så let som den originale. Nogen der har et forslag?

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The_Dude
    Mens vi venter på en tweaker med hukommelsen i orden, vil jeg høre om der er nogen der har nogen forslag til hvordan man kan lave sættet selv?


    Jeg tænker at man bruger murersnor og et par håndtag man evt. selv laver i træ. Selve bolden er jeg lidt i tvivl om hvordan man skal konstruere, så den er lige så let som den originale. Nogen der har et forslag?


    Hønsenet og papmache?


    Har absolut ingen idé om hvordan vægten er på originalen, blot et bud.

  • De herrer og de damer, så er det nyt i sagen!


    Det er lykkedes mig at opdrive dette fantastiske stykke legetøj - selv min knægt på 2,5 synes den er fantastisk!


    Legetøjet hedder speedball - det kan i denne uge købes til sølle 20 kr. i Superbest. Derudover er det også at finde adskillige steder på nettet!


    Lige en heads op til dem der muligvis selv jagter en.

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300