Kontorstol med hjul der virker?

  • Nu har jeg returneret 2 kontorstole til henholdsvis Føtex og Jysk, fordi hjulene var det værste pis og knap kunne dreje rundt, medmindre man satte sig på dem - en børnesikring, fik jeg at vide af den flinke dame i Jysk - man må åbenbart ikke producere kontorstole uden i disse dage.


    Kan det nu virkelig også passe, at man i dags Danmark ikke kan købe en kontorstol som de var i gamle dage? En der kan rulle fra den ene ende af rummet til den anden ved et vindpust. Jeg gider sgu ikke til at sætte mine fede baller op, blot for at flytte en stol - alternativtet er at jeg hiver og flår den langs mit gulvtæppe, men det er det en elendig løsning og sikkert næppe pænt for tæppet i længden. Jeg kunne også løfte den, men hvad er pointen så med en kontorstol?


    Hvor man kan købe en ægte kontorstol og ikke de ynkelige undskyldninger for en god siddeplads som Føtex og Jysk tilbyder? Budgettet skal helst ikke overskride 3-400 kroner, hvilket er det samme som jeg har givet for mine tidligere kontorstole.


    Hjælp mig! Jeg savner noget lignende min gamle stol, der dog desværre måtte lade livet efter 4 års intensiv brug.

  • Ægte kontorstol og 3-400 kr. hænger bare ikke voldsomt godt sammen i mine ører. Kvalitet koster somregel, og skal du have en af de virkelig gode stole, så snakker vi en helt anden pris.


    Så vidt jeg ved findes der dog forskellige hjul til hårde og bløde underlag, så hvad med at købe den kontorstol du gerne vil have, og så derefter skifte hjul?

  • Metro - er det ikke en undergrundsbane i København? :crazyeyes:


    Jeg skal ikke have en af de "virkelig gode stole", for det er oftest dem der er forfærdeligt overvurderede desværre. Jeg har aldrig siddet bedre end i min gamle stol til 300, men den var godt skampryglet efter mange års brug.


    Gad godt have en magen til, men det var også en der blot var købt i Føtex. Forskellen er bare at den havde hjul der virkede.

  • Har du overvejet en brugt, der er masser at vælge imellem på dba.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Som Burger skriver skal du op i en anden prisklasse for at få virkeligt gode stole, ved godt der findes stole til omkring 800-1000,- som er noget skrammel (eller overvurderede som du kaldte det), men med en anden prisklasse snakker vi min. 2-3000,-


    Så får du til gengæld også en stol der holder for evigt næsten.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Jeg har siddet i stole der flere tusinde der aldrig matchede min til 300 kroner i komfort. Har desuden også købt en i Lidl for en 3 uger siden, den er ret lækker!


    Uanset hvad I siger, så skal jeg aldrig ud og spilde flere tusinde kroner på et så grimt møbel som en kontorstol. Det skulle da lige hvis der en dag kunne falde en pæn slat tusindesedler af til en Charles Eames stol.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    mine kontor stole plejer ikke at holde længere end et år, så går ryggen istykker


    Hos mig har de været armlænene som på de sidste 2 stole jeg har haft var lavet af hårdt plastic og blev brugt til at holde ryggen, så plejede de at knække lige der jeg har markeret på billedet:

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk


    Hos mig har de været armlænene som på de sidste 2 stole jeg har haft var lavet af hårdt plastic og blev brugt til at holde ryggen, så plejede de at knække lige der jeg har markeret på billedet:


    Min egen kontor er sådan set brækket derinde men det kan redes med et par kraftigere bolte så kan det holde igen :D


    Men pris og kvalitet hænger også ved kontostole ;)