Idiotiske Sælgere

  • *Telefonen ringer*
    Mig: *Ja, det er Seab*
    Sælger: *Ja hej, det er Emil fra BLABLABLABLA, jeg vil gerne give dig et helt unikt tilbud Seab, jeg vil give dig et par bokseshorts til 29kr blablabla 3 måneder blablabla 350kr blablabla du binder dig i blablabla"
    Mig: *Jeg bruger ikke bokeshorts.*


    *DYYT DYYT DYYT DYYT*


    ... I fona for at købe en ipod oplader til stik kontakten til 150kr...


    Sælger: "Vil du have en forsikring med til 350kr om året?"
    Seab: "Nej tak"
    Sælger: "Det er da dumt ikke at købe, hvis den nu går i stykker skal du jo ud at købe en ny"
    Seab: "Så det du siger, er vel at jeres produkt er så dårligt, at det statistisk burde gå i stykker to gange på ét år?"
    Sælger: "Nej, det er ikke det jeg siger, jeg siger bare at det er hul i hovedet ikke at tegne en så billig forsikring"
    Seab: "Ved du hvad... finder bare et andet sted at købe en oplader, hvor de forstår hvad "Nej Tak" betyder.




    Bring them on, jeg ved der er guldkorn derude :boxing:

  • Jamen det er utroligt, tror de folk er dumme? Åbenbart ja, men det var cool du fandt et andet sted at købe den :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 2 gange, sidst af dasjap ().

  • til 350 oven i kan du da købe 2 ekstra opladere... man skal være pænt uheldig hvis alle 3 går i stykker inden man skifter ipoden ud .... med en bedre afspiler :evil:

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Jeg har især oplevet elgigantens sælgere nærmest blive ubehagelige hvis man ikke vil købe en tillægsforsikring, som dækker akkurat det samme som min boligforsikring med elskade gør. Jeg har også flere gange fundet andre alternativer når de har skabt sig - BÅTNAKKER ;)

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Præcis, de bliver skide giftige....


    "halvhjernet"
    "idiotisk"
    "dumt"
    "stupidt"


    Det er næsten ikke grænser for, hvor dum jeg var, ifølge sælgeren, fordi jeg ikke gad deres lorte forsikring der er penge ud af vinduet hvis man bare er noglelunde forsikret i forevejen (desuden dækker deres bæ forsikring ifølge brocuren også over ting der er helt basale i købeloven fks. retur ret osv.)

  • De har garanteret fået at vide, at de der forsikringer skal sælges hvor som helst. Selv i Best Buy i USA prøver de på at sælge forsikringer til varer der koster mindre end forsikringen.


    Hvis du gerne vel slippe for telefonsælgere, må du jo så bare tilmelde dig Robinsonlisten.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Seab
    (desuden dækker deres bæ forsikring ifølge brocuren også over ting der er helt basale i købeloven fks. retur ret osv.)


    Som ikke er basalt når vi ikke snakker fjernsalg ;)


  • tak for linket Burger. Jeg ser frem til at slippe for avissælgere og andet skidt :9xo

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu


  • Specielt den i Fona er jeg godt nok lidt overrasket over. Ligefrem sige at det er Hul i hovedet ikke at købe forsikringen når enhver med bare den mindste smule omløb i hovedet kan se at det er direkte penge ud af vinduet.
    Personligt jeg selv at det er hul i hovedet (for at blive ved det udtryk) at købe forsikringerne (i langt de fleste tilfælde) medmindre man har tænkt sig at lave forsikringssvindel efter nogle år hvilket for øvrigt også er hul i hovedet :crazyeyes:


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg bliver sindssyg over de skide forsikringer nogen gange :ph34r: Har som dig også nogle gange gået fordi de blev for dumme/"grove" at høre på...


    En anden sjov en var da jeg kiggede på fjernsyn engang for et par år siden kostede ca. 25.000 kr. i Merlin så spurgte jeg hvad man får i rabat på at købe sådan et fjernsyn, da jeg kunne få det over nettet til lige under 20.000, så sagde ekspedienten at de ikke gav rabat på den model... Så vendte jeg om og sagde så ses vi... Manden fulgte efter mig hele vejen til enden af butikken og prøvede at få mig tilbage :D :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Jeg bliver sindssyg over de skide forsikringer nogen gange :ph34r: Har som dig også nogle gange gået fordi de blev for dumme/"grove" at høre på...


    En anden sjov en var da jeg kiggede på fjernsyn engang for et par år siden kostede ca. 25.000 kr. i Merlin så spurgte jeg hvad man får i rabat på at købe sådan et fjernsyn, da jeg kunne få det over nettet til lige under 20.000, så sagde ekspedienten at de ikke gav rabat på den model... Så vendte jeg om og sagde så ses vi... Manden fulgte efter mig hele vejen til enden af butikken og prøvede at få mig tilbage :D :D


    *LOL* Ja man skal sgu altid checke prisen på nettet først og så prutte ellers har man for mange penge. ;)
    Har også selv skredet et par gange de glor noget. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Har dog ikke prøvet sådan noget i en butik.
    Men det er sjovt med telefon sælgere spørger bare altid om e kan gøre det gratis også bliver der som regel stille i røret :))


    Smider som regel på hvis de ikke kan gøre det gratis :D


  • Nu er det svært at vurdere ting som glimt i øjet og tonen ting bliver sagt med, ud fra en skreven tekst.... Men hvis sælgeren havde fyret den af til mig havde jeg gået fuldstændigt medieval på hans røv ;)
    Hvis du har været en nar over for ham syntes jeg det er fair...men du laver næppe indlægget hvis du er en nar og virker i øvrigt ikke som en nar. Så helt seriøst...sådan skal en sælger bare ikke tale til en kunde :)


    Noget andet er at jeg har bemærket at Fona faktisk ofte har nogle røvprovokerende sælgere - mærkeligt... Mon de putter noget i kaffen der? :crazyeyes:


    I øvrigt har jeg også en god "latterlig sælgerhistorie":


    Blev en gang antastet af en stodder der solgte Telia-abonnementer. Hans pitch var at han kunne garantere at gøre det billigere end mit nuværende teleselskab.
    Jeg spurgte ham så om han helt seriøst mente han kunne garantere det. Jo jo han kunne, med 110% sikkerhed, love at han kunne tilbyde mig et billigere abonnement.
    Jeg tænkte så fair nok og sagde "Jamen hvad kan du så tilbyde". Han spurgte så hvilket teleselskab jeg havde.
    Da jeg svarede Telia vendte han om med det samme, uden at sige et ord, og skred :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Jeg bliver sindssyg over de skide forsikringer nogen gange :ph34r: Har som dig også nogle gange gået fordi de blev for dumme/"grove" at høre på...


    En anden sjov en var da jeg kiggede på fjernsyn engang for et par år siden kostede ca. 25.000 kr. i Merlin så spurgte jeg hvad man får i rabat på at købe sådan et fjernsyn, da jeg kunne få det over nettet til lige under 20.000, så sagde ekspedienten at de ikke gav rabat på den model... Så vendte jeg om og sagde så ses vi... Manden fulgte efter mig hele vejen til enden af butikken og prøvede at få mig tilbage :D :D


    Tjaaaa....Den syntes jeg så ikke er noget man kan klandre sælgeren for. Dels har de fysiske butikker større faste udgifter end en eller anden internetbutik, der end ikke behøver være lagerførende i de varer de sælger. Derudover er en del af sælgerens løn jo provision.... Så lige i den har jeg faktisk mest sympati med sælgeren ;)

  • Kunne ikke helt finde ud af det... Er den Robinson liste også til at man ikke bliver ringet op af nogen der vil sælge alt muligt crap?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Keder


    Tjaaaa....Den syntes jeg så ikke er noget man kan klandre sælgeren for. Dels har de fysiske butikker større faste udgifter end en eller anden internetbutik, der end ikke behøver være lagerførende i de varer de sælger. Derudover er en del af sælgerens løn jo provision.... Så lige i den har jeg faktisk mest sympati med sælgeren ;)


    Sjovt så kunne jeg gå 100m ned ad gaden ind i en anden butik og spare 1.500 - 2.000 kr. :D Blev heller ikke sur op ham skam, gad bare ikke bruge min tid der når det var tilfældet... Slet ikke når besparelsen var så meget større på nettet, hvis nu de havde solgt det nogle tusind kroner dyrere så havde jeg nok købt fjernsyn i en fysisk butik, men prisen er meget over hvad man kan få hvis man går ind i "speciel butikker"... Samme da jeg kiggede på Pio fjernsyn de skulle have små 38.000 kr. i Fona og en fysisk HiFi butik i KBH havde det til små 25.000 kr. :)


    Derudover er avancen så stor på de produkter alligevel at det er helt latterligt :)) :)) Men det er jo ikke noget nyt :D

  • Blev engang ringet op og der var en der sagde:"du får en tur til florida vis du giver mig dit kontonummer og din pinkode" så sagde jeg:" det er hos familien ............. telefonsvare læg en besked efter tonen biib... :crazyeyes:"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Sjovt så kunne jeg gå 100m ned ad gaden ind i en anden butik og spare 1.500 - 2.000 kr. :D Blev heller ikke sur op ham skam, gad bare ikke bruge min tid der når det var tilfældet... Slet ikke når besparelsen var så meget større på nettet, hvis nu de havde solgt det nogle tusind kroner dyrere så havde jeg nok købt fjernsyn i en fysisk butik, men prisen er meget over hvad man kan få hvis man går ind i "speciel butikker"... Samme da jeg kiggede på Pio fjernsyn de skulle have små 38.000 kr. i Fona og en fysisk HiFi butik i KBH havde det til små 25.000 kr. :)


    Derudover er avancen så stor på de produkter alligevel at det er helt latterligt :)) :)) Men det er jo ikke noget nyt :D


    Hvorfor i alverden gik du så ikke 100m ned af gaden til at starte med? Det er da godt nok første gang jeg har hørt nogen bevidst gå efter det dyreste tilbud ;)
    Derudover så skal du regne med at en strøgbutik, som den Fona har i kbh, nok har en månedlig husleje på omkring en mio. kr....dertil kommer så udgifter til lønninger, belysning, logistik osv. osv. osv.... Nu er det naturligvis ikke alle radio/tv-forhandlere der ligger på dyre adresser. Men generelt ligger de store kæder på de dyre strøg- og centeradresser. Specialforretninger ligger så som regel nogle lidt billigere steder - der kommer kunderne jo til dem, hvorimod de andre kæder typisk satser på at være der hvor kunderne er. Så allerede der har du mulighed for at forklare prisforskellen. Du kan så videre sammenligne prisen i strøgbutikken og internetbutikken. Der kræver det nok ikke en ph.d. i raketforskning at gennemskue et internetfirma, der kan ligge den fysiske del af butikken i et eller andet industrikvarter langt ude blandt lars tyndskids marker og i øvrigt kan drives af en 17-årig med en rulle pakketape og en palleløfter....plus det forhold at internetbutikker sjældent har noget større fysisk lager af deres udbudte varer.....ja så er prisforskellen mellem 25k og lige under 20k altså heller ikke så svær at forstå.


    Der kan man så diskutere om ikke de store kæder burde gøre mere ud af servicen, end de gør...og om ikke nogle af dem alligevel har en lidt for høj avance i forhold til det produkt de reelt tilbyder osv. osv. osv.... Men siden du ved så meget om branchen er der sgu kun én at kritisere i din historie...og det er dig, for du burde vide bedre. Men alligevel valgte du at valse ind i den butik der tilbød den dyreste pris - nice going dude ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Keder


    Hvorfor i alverden gik du så ikke 100m ned af gaden til at starte med? Det er da godt nok første gang jeg har hørt nogen bevidst gå efter det dyreste tilbud ;)
    Derudover så skal du regne med at en strøgbutik, som den Fona har i kbh, nok har en månedlig husleje på omkring en mio. kr....dertil kommer så udgifter til lønninger, belysning, logistik osv. osv. osv.... Nu er det naturligvis ikke alle radio/tv-forhandlere der ligger på dyre adresser. Men generelt ligger de store kæder på de dyre strøg- og centeradresser. Specialforretninger ligger så som regel nogle lidt billigere steder - der kommer kunderne jo til dem, hvorimod de andre kæder typisk satser på at være der hvor kunderne er. Så allerede der har du mulighed for at forklare prisforskellen. Du kan så videre sammenligne prisen i strøgbutikken og internetbutikken. Der kræver det nok ikke en ph.d. i raketforskning at gennemskue et internetfirma, der kan ligge den fysiske del af butikken i et eller andet industrikvarter langt ude blandt lars tyndskids marker og i øvrigt kan drives af en 17-årig med en rulle pakketape og en palleløfter....plus det forhold at internetbutikker sjældent har noget større fysisk lager af deres udbudte varer.....ja så er prisforskellen mellem 25k og lige under 20k altså heller ikke så svær at forstå.


    Der kan man så diskutere om ikke de store kæder burde gøre mere ud af servicen, end de gør...og om ikke nogle af dem alligevel har en lidt for høj avance i forhold til det produkt de reelt tilbyder osv. osv. osv.... Men siden du ved så meget om branchen er der sgu kun én at kritisere i din historie...og det er dig, for du burde vide bedre. Men alligevel valgte du at valse ind i den butik der tilbød den dyreste pris - nice going dude ;)


    Gik ikke ind i butikken med den viden at prisen var højere vel? Eller at prisen ikke var til diskussion ;)


    Derudover så som du selv nævner så er service graden meget lav i de butikker, og typisk er sælgeren ekstrem uvidende omkring produkterne de egentlig står og prøvet at sælge... Kan nævne jeg har været ud for en sælger ikke kunne sætte en DVD afspiller til ;)


    Derudover, ja så betaler mange af butikkerne en betydelig større husleje men de har tilgængel typisk også en noget større omsætning i form af andre produkter hvor deciderede HiFi butikker typisk ikke forhandler samme store vare sortiment og en ikke har en så stor kundegruppe.


    Derudover glemmer du at medtage at butikker som Fona etc. køber ind for beløb mange gange større end de mindre forretninger og kan typisk få produkterne billigere ;)


    Ændre dog selvfølgelig ikke på at de skal sælge rigtig mange varer for at matche huslejen på strøget, men nu er disse jo også blæst op i et vanvittigt niveau :) Ikke alle steder huslejen er af den kaliber...

  • og nej jeg blev hverken sur eller provokerende overfor sælger ;) Jeg gad bare ikke spille hans el. min tid når han ikke var villig / kunne sænke prisen på produktet... :) Det sjove i situationen var hans reaktion på at jeg sagde jeg ikke var interesseret, har jeg ikke oplevet før el. efterfølgende :)

  • Nu har jeg ikke læst samtlige indlæg helt igennem men lagde mærke til det med forsikring på en oplader til 150kr?


    Jeg arbejder selv i Fona som deltidssælger og vi kan altså ikke tegne forsikringer på produkter med værdi under 600kr, så forstår slet ikke at du har været i den situation?
    Og mht. dårlig opførsel fra sælgers side er det sikkert fordi han er bagud med sin provision :crazyeyes: Det forsvare dog ikke hans opførsel.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2