Respekt for fart.

  • Jeg har i går den 14/3-09 været på Respekt for Fart kursus, det gør at du som bil ejer kan få en meget billiger forsikring og spare en masse penge om året.


    Det er et super fedt kursus til unge mellem 18-24 år hvor jeg syntes det giver en noget og tænke over hvordan man køre og opføre sig i trafikken.


    der dør over 500 mennesker i trafikken om året det er over en person hver dag, og største delen af dem er unge der slå sig selv ihjel ved endten og køre forstærkt eller påvirket.


    jeg syntes det er meget skræmmende og tænke over. kurset sætter virkelig billeder og historier på hvad koncekvencen er ved at køre forstærkt eller påvirket, og det har da ihverrfald fået mig til at tænke over nogle ting.


    men nu er det sådan at der er opstået en masse problemer med kommuner osv. og kurset er måske tvunget til at lukke, det syntes jeg er rigtig rigtig ærgeligt.


    for der er endda mange der mener at det kursus burde være en del af programmet hvis man tager kørekort og er mellem 18 og 24.


    jeg vil bede jer som har lyst og syntes ide'en er god til eventuelt at læse om det på deres hjemmeside


    http://www.respekt.dk/


    og så er der mulighed for at melde sig ind i en støttegruppe på facebook som støtter op omkring at bevare Respekt for fart kurset, som allerede nu har vist at mindre unge inde for det gældene forsikrings selskab dør i trafikken.


    vil sige at statesikken viste at i vores gruppe hvor vi var 18 kursister at 5 af os ville dø i trafikken inden for de næste 3 år.



    skræmmende tal. håber i vil støtte kurset i at kunne fortsætte.


    tak for hjælpen til en støre sikkerhed i trafikken.


    Nonsens


  • Ej hold nu, alle kan jo sige sig selv, at den statistik er lige til at lukke op og skide i.

  • Jeg tog Fart med fornuft kurset på Padborg Park da jeg havde haft bil i et år.
    Det var Sønderjyske Forsikring der stod for det, og det var jeg super glad for. Ikke kun gav det billigere forsikring, men jeg lærte godt nok meget om håndteringen af min egen bil i situationer jeg ikke var blevet udsat for før - så de kurser kan VARMT anbefales. Det giver sq noget ekstra sikkerhed i hverdagen.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • jeg har også været på Respekt for fart kurset :D og lækkert med en billig forsikring.


    Det eneste jeg kan sige, er jo at de kursus må gøre noget, fordi ellers ville alka jo ikke blive ved med at være en del af det, hvis de ikke tjente penge på det.
    Hvis deres statestik sagde at alle dem der havde været på kursuset fik lige så mange skader som alle andre tror jeg straks de ville stoppe...
    Jeg vil sige, jeg så flere store brian typer der flækkede en tårer da man hørte ham manden sidde og fortælle om hans liv før, imens og efter ulykken. Han var virkelig god til det lort :)


    Og som Grus siger, så lærte jeg også noget som der har hjulpet mig i min kørsel og hvordan en bil reagere.. I sær med 2 "venner" bagi.


    Men lige det med facebook der hopper jeg af..

  • Hm, er det kun 500 der dør i trafikken om året ? - Jeg troede det var mange :ph34r:


    Det meste af danmark færdes jo i trafikken på en eller anden måde. Hvis nu sætter tallet for hvor mange der færdes i trafikken til 5.000.000, så er chancen for at dø i trafikken altså kun 1 ud af 10.000 - eller 0,01% - Selv når der er regnet med løse tal, så er det jo tydeligt at chancen for at dø i trafikken egentlig er rimelig lille? - men okey der er noget ligende 50 gange mindre chance for at blive ramt af lynet. Men nu ser man jo heller ikke en hules masse lyn hver gang man bevæger sig uden for sin dør :))


    Så der er vist gået lidt rigelig blondine i læsningen af en statistik hvis 5 ud af 18 skulle dø i trafikken inden for 3 år :crazyeyes:


    Men opret endelig en facebook-gruppe. Det skal nok hjælpe :crazyeyes:


    Hvis 18-24 årige er ansvarlige for 1/3 af alle uheld, eller hvad der nu stod på den side, så er det jo også et tegn på hvad vi ved i forvejen - at meget unge mennesker ikke kan køre bil :crazyeyes: Så kunne det jo være en idé at gøre det opbligatorisk med en sort boks i bilen hos disse bilister og så også se på om man kan gøre kørekortsundervisningen bedre og mere omfattende. Syntes ikke at et frivilligt kursus til dem der godt vil være bedre bilister er godt nok. Det er jo ikke dem som man skal have fat i.


    Man kunne også bare hæve kørekortsalderen til 25 og så give folk en chance for at få deres hjerner færdigudviklet :)) (sorry, kunne ikke lade være :)))

  • Nu skal jeg også selv snart med at tage kørekort og skal da også klart på det kursus da det jo lge tager toppen af det man skal betale i forsikring for ens bil.


    De fleste unge tror bare at de er usårlige bag en bil når de har fået kørekort det er jo så ikke sandt og det er jo også til dels derfor at det går galt.


    Nu er jeg måske bedre udstyret og klar til at køre bil da jeg har erfaring fra alt det motorsport jeg har kørt gennemtiden det gør altså lige at jeg ved hor galt det kan gå og hvis man laver et frontalt sammenstød eller slår en kollebøte så gør det altså ondt selv om man sidder med 6 punkts sele og i et specielt sæde.

  • Jeg vil så tillade mig og give dig et klap på skulderen da jeg synes det er noget godt du har gjort for dig selv og omverdenen når du nu har taget det her kursus sammen med de andre unge :)


    Nu er jeg selv 28 og har ført bil i 10 år , og ja man har vel kørt rådent da man var yngre men har aldrig været indblandet i noget alvorligt.


    Så dit næste skridt som ung ville være at få den der "sorte" boks installeret i din bil, så bliver din forsikring endnu billigere :) , og den aflæser de kun hvis det er du kører galt og det skal indberettes til din forsikring :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Syntes ikke at et frivilligt kursus til dem der godt vil være bedre bilister er godt nok. Det er jo ikke dem som man skal have fat i.


    Øh??? Kurset henvender sig da netop til Brian/håndværker-typen, der køber bil i en tidlig alder, og som ønsker en billig forsikringsløsning... :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af huba_99


    Øh??? Kurset henvender sig da netop til Brian/håndværker-typen, der køber bil i en tidlig alder, og som ønsker en billig forsikringsløsning... :boxed:


    Brian/håndværker-typen? Øhm nej ... Kurset henvender sig til dem der gerne vil have en billigere forsikring mod at få sat sådan en sort boks i bytten. Noget som måske ikke lige tiltale dem som altid kører aaalt for hurtigt ... Går ud fra at det er dem du kalder for "brian/håndværker-typen"


    Hvis det derimod var obligatorisk at unge mennesker fik installeret en sort boks i deres bil, så ville man ramme dem som bevist kører med hovedet oppe i røven.


    Men hvis og hvis ... man kunne jo sikkert gøre så meget, men spørgsmålet er jo ikke hvad man kan gøre, men hvad man gør ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Nu skal jeg også selv snart med at tage kørekort og skal da også klart på det kursus da det jo lge tager toppen af det man skal betale i forsikring for ens bil.


    De fleste unge tror bare at de er usårlige bag en bil når de har fået kørekort det er jo så ikke sandt og det er jo også til dels derfor at det går galt.


    Nu er jeg måske bedre udstyret og klar til at køre bil da jeg har erfaring fra alt det motorsport jeg har kørt gennemtiden det gør altså lige at jeg ved hor galt det kan gå og hvis man laver et frontalt sammenstød eller slår en kollebøte så gør det altså ondt selv om man sidder med 6 punkts sele og i et specielt sæde.


    Og det mener du at "de fleste unge" ikke er klar over?
    Man skal ikke skydes i foden for at vide at det nok gør pænt nas.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus


    Og det mener du at "de fleste unge" ikke er klar over?
    Man skal ikke skydes i foden for at vide at det nok gør pænt nas.


    Selvfølgelig ved folk at det gør nas at køre galt men hvor mange tror du der har prøvet det sådan med flik flak og frontale sammen stød? ;)


    Det er lidt det jeg hentyder til


  • Darwin was right! ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Nu skal jeg også selv snart med at tage kørekort og skal da også klart på det kursus da det jo lge tager toppen af det man skal betale i forsikring for ens bil.


    De fleste unge tror bare at de er usårlige bag en bil når de har fået kørekort det er jo så ikke sandt og det er jo også til dels derfor at det går galt.


    Nu er jeg måske bedre udstyret og klar til at køre bil da jeg har erfaring fra alt det motorsport jeg har kørt gennemtiden det gør altså lige at jeg ved hor galt det kan gå og hvis man laver et frontalt sammenstød eller slår en kollebøte så gør det altså ondt selv om man sidder med 6 punkts sele og i et specielt sæde.


    Det kan vel også være en ulempe..hvis altså du tror du er den perfekte bilist fordi du har kørt motorsport ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Keder


    Det kan vel også være en ulempe..hvis altså du tror du er den perfekte bilist fordi du har kørt motorsport ;)


    Det mener jeg slet ikke jeg er men jeg er måske klædt bedre på en gennemsnittet da jeg måske har prøvet lidt mere ind de fleste andre :)



  • Jeg vil sige der var mange Brian/håndværker typer der inde..
    Og jeg vil da mene at det netop også dem der vil have en billigere forsikring så de kan gejle deres biler og hjem, og ikke mindst dem selv :)


  • Er du sikker på, at man skal installere en sort boks i sin bil efter kurset? Hvilket formål har den? - Kan ikke se noget om en "sort boks" inde på deres hjemmeside...


    Men uanset hvad ændrer det faktum da overhovedet ikke på, at løsningen er lukrativ for et bredt spektrum af mennesker - inkl. Brian-typen - så jeg forstår ærligt talt ikke din argumentation...

  • en sort box skal jeg godt nok ikke have i min bil (DU KØRTE 1 KM/T FOR HURTIGT HAHA FUCK DIG) <= derfor


    men et kursus kan man altid drage nytte af, men kke når man har hørt det hele før fra mr. kørelærers konstante tuden


    jeg kører ikke selv hurtigere end man må medmindre vejen er fuldkommen tom (seriøst hvem kan modstå et styks tom Grenaavej om aftenen?), og det eneste skade jeg har fået er pga. en dum kælling der holdt ulovligt nede ved Bruuns, såeh...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200