har du været i Dubai?

  • Hey..


    Jeg regner med at tag til Dubai her om 2 måneder... ned og hygge og slappe af og sådan :)


    Og ville lige høre lidt fra nogle der havde været der nede, om nogle ting man bare skulle prøve eller se og hvordan de syntes det var der nede...


    Jeg ved godt, jeg skal se de forskellige fede bygninger det, Sejlet osv... deres Vare Tegn.. :) men om der er noget som man ikke lige sådan ellers normalt ville se eller prøve?


    Jeg ved det koster ca. det samme som her hjemme med mad og sådan.. og tøj og den slags er ca. 5-15% billiger.. så det er jo endleig også det samme som her hjemme i mine øjne :)



    Men ja.. ville høre om der er nogle der har noget gode tips der ned til? :)

  • Halløjsa. Jeg var dernede i november sidste år. Mad er en del billigere end herhjemme, men luxusvarer koster ca. det samme hvis ikke mere - guld er dog en del billigere. Jeg vil helt klart anbefale dig at tage en dag ud af kalenderen til at køre rundt med Big Bus Company - du køber en billet og kan herefter stå af og på som du lyster, og de kører dig rundt til alle de berømte sights. Du ser en masse som du ikke ville se på egen hånd, og samtidig får du en masse viden omkring alle de ting du ser.
    Burj Arab (sejlet) SKAL ses - du bliver også nødt til at tage et kig på Palm Jumeira - det er simpelthen for vildt.
    Husk badetøj hvis du vælger at stå af ved Burj Arab - den strand er for fed, og der er brusere til at skylle sand og salt væk igen.


    Konen og jeg tog på ørkensafari, det var den vildeste gang offroad hulter til bulter ræs jeg nogensinde har prøvet - det var SÅ fedt, og vi sluttede af i en intermistisk beduinlejr med grillet kamel og det hele - det var en oplevelse der er værd at tage med.


    Hvis du vil ind i de små butikker og mærke summeriet der, kan jeg anbefale dig at tage en taxa (det er næsten umuligt at gå nogen steder pga byggeri) ned til Spice souq'en ved Dubai Creek, herfra kommer du nemt til alle de forskellige Souq'er og der er billig overfart over creek'en.




    Dubai er en fed by, og der er nok at se på - massevis af indkøbscentre osv osv, og de fleste centre har turistinformationer hvor du s'føli kan få alverdens brochurere og blive inspireret.


    Glæd dig til en fed tur

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • takker :)


    Havde også regnet med at leje en bil eller mortorcykel og køre rundt... og det der ørkensafari skal jeg også ud på.. det lyder vildt sjovt fra dem jeg har snakket med :)


    Men det der med den Bus der.. det var da en go ide

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Toby


    du kan komme der ned en uge for 6000,- med fly og hotel og morgenmad...


    så kommer det jo an på hvor du vil bo og hvor længe du skal være der..
    http://www.fdm-travel.dk


    Det var sku da egentlig ret billigt, troede det kostede en halv bondegård :))

  • Hø Hø nu siger du at du havde tænkt dig at leje bil/mc - Tja vi havde også regnet med at leje en bil og så futte rundt på egen hånd, men det opgav vi MEGET hurtigt. Trafikken dernede er sindsyg - selv 6 sporede motorveje (i selve byen :ph34r: ) er stoppet fuldstændig op det meste af døgnet, folk kører som sindsyge og ALT er gravet op fordi de bygger så meget. Jeg har ALDRIG set noget der bare minder om trafikken i Dubai - jeg skulle ikke i egen bil og da slet ikke på mc i den by :boxed:. (En regel er dog gennemgående dernede - den der dytter først har forkørselsret :crazyeyes: )
    Limosiner / taxaer koster ikke ret meget, og du vil ikke få bøvl med parkering og tja bare det at finde rundt - det kan klart anbefales.
    Limosinerne er i dette tilfælde alm. biler såsom Range Rovers, crystlers osv som har serviceaftaler med de fleste hoteller, og de er oftere billigere end taxaer, du kan arrangere heldages ture med dem til en ok pris hvis du ønsker.


    Ude i ørkenen kan du også lege crossere / Atv'ere - vi prøvede desværre ikke, men det kunne helt sikkert være mega-fedt.


    Jeg prøvede det desværre ikke, men skal jeg til Dubai igen, vil jeg helt sikkert have et mini cruise ud omkring verden, Burj Arab og palmen - det tror jeg kunne være en fed oplevelse.
    Du kan også få en rundtur over de kendte sights og ørkenen i luftballon - meeen det var sgu en kende dyrt ca. 3000 kr så vidt jeg husker.


    Men mulighederne er mange og du kan også sagtens planlægge fra dag til dag når du er dernede.


    Du kan i øvrigt komme op i Dubai world trade center og nyde udsigten - den er en af de få skyskrabere der er åben for turister, jeg mener det koster 60 kr ca. - udsigten skulle være fantastisk, men som jeg fandt ud af så, er der lukket om fredagen :( så jeg kom desværre ikke derop.


    Lige lidt hverdags trafik :

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

    Rettet 2 gange, sidst af Fruitloop ().


  • oki.. takker... godt du siger det der med trafikken, så jeg ikke lejer en bil hjemme fra hehe...


    Oki, så vil jeg da nå der op i WTC inden fredag hehe ;)

  • Kommer du op i WTC må du endelig vise billeder derfra, jeg er hamrende nysgerrig. :D

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GiZzZa
    Tag forbi "Ski dubai" efter du har fået nok af varmen.


    Ja om ikke andet så bare for at se de lokale kaste sig ud i kunsten at stå på ski - det er sgu et syrealistisk sted - men hvad fanden vi har jo Lallandia herhjemme :D.


    SkiDubai ligger i Mall of the Emirates som indtil videre er verdens største indkøbscenter, så der kan du sgu nok også få et par timer til at gå, især hvis du har et stk kvindfolk med :ph34r:

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • skal ikke ind og stå på ski hehe.. det dur jeg ikke til... falder.. samt har dårlig knæ, så det holder ikke til så meget :)


    Tager skam der ned alene... væk fra alt.. ned og slappe af, samt skal bruge nogle billeder til nogle Opgaver såå.. det må være stedet ;)


    Skal nok vise jer en masse billeder, også fra WTC ;)


    og måske også fra min overnatning i Sejlet



  • Hader danmark... Hvorfor er alle bilerne de, vold fede?

  • Jeg var dernede og besøge min fætter sammen med en kamerat sidste år..


    Det er klart en af de fedeste rejser jeg har været på. Der er så meget at tage sig til og se.. Jeg ville anbefale at tage taxa til de fleste ting. De er møgbillige, så det mærker man ikke noget til.


    Derudover vil jeg gerne anbefale Wild Wadi Waterpark. Rigtigt fedt sted. Mall of the Emirates er helt klart også noget værd, og det er også der du kan stå på ski indendørs. Der findes også The city of gold som ligger inde i byen. Der er over 100 guldsmede, og virkelig et fascinerende syn..


    En sidste ting der er værd at tage med, er helt klart restauranten The Meat Company. Det ligger flere forskellige steder i byen, og er virkelig noget af det bedste kød man kan få. :D


    Det ville tage lang tid, at nævne alle de ting der er værd at se på. Jeg kunne sagtens bruge en måned eller to dernede, i forhold til de 10 dage vi var afsted.


    /natch