VisaDankort Design :)

  • Så lige her i dag og lagde mærke til, at mit Dankort efterhånden er ved at være lidt slidt. Derfor tænkte jeg, at jeg ville bestille et nyt, og så kom det fantastiske tilbud, at hvis jeg spyttede 75 kr. ekstra i kassen, kunne jeg få lavet kortet med eget motiv - HVIS jeg ellers kunne overhovde retningslinjerne. De er imidlertid ret strenge:


    •Kortet må ikke indeholde logoer, varemærker, og der må ikke anvendes fotos, billeder eller andet materiale, som andre har ophavsret til. Der må heller ikke være reklame- og markedsføringslignende billeder, hvor billedet er centreret om et 'produkt', f.eks. en bil, motorcykel, smykke, kunst, tegneseriefigurer eller andet materiale. Det gælder også, selv om der ikke er et synligt logo/varemærke på billedet.


    •Kortet må ikke indeholde tekster, slogans, web- og/eller e-mailadresser, dato for hvornår billedet er taget eller lignende.


    •Billeder af personer kræver samtykke. Pengeinstituttet forudsætter, at et sådant samtykke er givet, men kan til enhver tid kræve at få personens skriftlige samtykke. Er der tale om billeder af berømte personer, musikere, offentlige personer, sportsudøvere, gruppebilleder o.l. vil kortet blive afvist af pengeinstituttet. Kontakt efterfølgende dit pengeinstitut med skriftligt samtykke af personer på billedet.


    •Kortet må ikke indeholde anstødelige eller provokerende billeder eller religiøse, racistiske eller politiske budskaber/personer i form af billeder, symboler eller grafik (f.eks. militær, jagt, voldelige situationer, kampsport m.v.). Det valgte kortdesign må ikke virke anstødelig på andre kulturer internationalt. Risikoen er f.eks., at du får inddraget dit kort.


    •Kortet må ikke indeholde anstødelige eller seksuelle motiver, genstande m.v. (f.eks. børn uden tøj, voksne i badetøj og kyssende par). Det valgte kortdesign må ikke virke anstødelig på andre kulturer internationalt. Risikoen er f.eks., at du får inddraget dit kort.


    •Der må ikke anvendes metalliske farver som gennemgående farver (f.eks.: sølv- eller guldlignende).


    •Pengeinstituttets logo samt kortets ledetekster skal tydeligt fremgå på den valgte baggrund. Pengeinstituttet forbeholder sig retten til at ændre farve på pengeinstituttets logo og/eller ledetekster på det indsendte kort.


    •Designet må ikke have et sådant indhold, at det kan medføre problemer i en betalingssituation (f.eks. ID-lignende billeder eller billeder med sikkerhedselementer).


    •Designet må ikke kunne påvirke kortets varemærke eller grundlæggende værdier negativt (f.eks. billeder af påvirkede personer).


    Syntes umiddelbart de udelukker de fleste fede/flotte/sjove designs. Men så tænkte jeg jo, at flere hoveder tænker bedre end et - så derfor spørger jeg lige jer, om der er nogle af jer, der har gode ideer til et billede, der kan anvendes? :)..


    .. og/eller - hvilket billede anvender i? :P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Bruger et af min hund som hvalp.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Jeg kunne måske godt have tænkt mig at have en Ferrari, Bugatti Veyron, Ford Mustang eller hvad man lige følte kunne se fedt ud, men det er jo lidt vildt alle de forholdsregler der er der :P

  • Ja, de udelukker sygt meget!


    Hmm, ja et billede, jeg selv har taget, er self en mulighed.. En anden mulighed er at snuppe et 3D-billede på nettet, der ligger frit - burde det ikke gå?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    De har jo udelukket 98% af verdens billede materiale med de regler der xD


    Nej, prøv at læs det igennem igen.


    Hvis du har rettighederne over et billede, så må du gerne bruge det.

  • ja.. men så skal du dokumentere du har rettighederne..


    skulle en af mine venner nemli.. og det gad han så ikke lige bøvle med..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • hehe jeg kan svare dig om et par ugers tid. Mit er efterhånden også ved at være ret slidt.


    Men renger med at bruge et af min A3 så nu må man se hvad Jyskebank siger til det

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    hehe jeg kan svare dig om et par ugers tid. Mit er efterhånden også ved at være ret slidt.


    Men renger med at bruge et af min A3 så nu må man se hvad Jyskebank siger til det


    Ja, det er spændende; du er squ heldig, hvis den går! ;P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    ja.. men så skal du dokumentere du har rettighederne..


    skulle en af mine venner nemli.. og det gad han så ikke lige bøvle med..


    Vel heller ikke så svært, hvis man enten selv har taget det eller købt det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yilar
    Hvad med et billede af dig selv? :crazyeyes:


    Nej, de stødende billedmateriale er ikke tilladt :crazyeyes:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Mit ser sådan ud. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    De har jo udelukket 98% af verdens billede materiale med de regler der xD


    De 98% var jo allerede udelukket eftersom det jo er copyrighted uanset om de havde skrevet det eller ej.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    De 98% var jo allerede udelukket eftersom det jo er copyrighted uanset om de havde skrevet det eller ej.


    Anders


    Nemlig så den er nok smutted for dem. :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg har allerede fået det et par gange :P (har det med at ødelægge mine kort ret hurtigt/smide dem væk). Først ville jeg have et billede af mig og min kæreste fra sommer. Men jeg havde bar mave, og man kunne se -lidt- af mit bryst... Det var stødende :))


    Så fandt jeg et billede af et landskab, jeg havde taget, og brugte det :P

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB