5000 kr. i timen til inddragelse af licens

  • Læste lige, at DR har formået at bruge næsten 220 millioner kr på at inddrage licens på de seneste 5 år.. hurtigt omregnet, svarer det til, at de i døgndrift bruger over 5.000 kr i timen, på sådan noget pjat


    Det er fuldstændigt forrygt efter mit hovede.. Håber de snart får lavet medielicens om til en medieskat, så kan det måske også blive noget mere rimeligt, hvad man betaler i licens!


    Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/02/11/061745.htm

  • Helt enig med jer begge 2. Medieskat i stedet for licens. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz


    Men det bliver den jo nok ikke alligevel :$


    Garanteret ikke. Det blir ikke en dime billigere så blir det bare bygget flere mediehuse i enten århus odense eller et helt 3 sted. Og et par koncertsale til overpris. :boxed:
    Når pengene er kommet ind skal de jo bruges. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Enten skal licensen fjernes eller også skal licenspengene deles ud til ALLE danske TV/radio-kanaler.


    Selv syntes jeg at licensen skulle fjernes og at DR skal klare sig på lige fod med alle andre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Enten skal licensen fjernes eller også skal licenspengene deles ud til ALLE danske TV/radio-kanaler.


    Selv syntes jeg at licensen skulle fjernes og at DR skal klare sig på lige fod med alle andre.


    Der er jo en grund til at der er licens og det er at DR har en public service forpligtelse. De skal bl.a. lave oplysning samt programmer der ikke altid henvender sig til den brede befolkning.


    Personligt synes jeg det er i orden med licens (selv om den dog er lidt høj), men jeg ville også mene at det eneste rigtige er at betale den over skatten.

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Ja hvis alle betalte kunne prisen jo halveres.



    Tror du på nisser ??????
    Det er da i dine drømme.
    De halverer sgu ikke en skid , uanset hvad.




    SMLDK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Enten skal licensen fjernes eller også skal licenspengene deles ud til ALLE danske TV/radio-kanaler.


    Selv syntes jeg at licensen skulle fjernes og at DR skal klare sig på lige fod med alle andre.


    Så kan det blive reklame tv, ligesom alle de andre, og fylde sendetiden med paradise hotel og 2900 happiness.


    :(


    Jeg har det helt fint med at betale licens til DR men det kunne dælme være smart hvis det blev ordnet over skatten.

  • Jeg har det egentlig også helt fint med at betale licens - selvom jeg engang så lidt anderledes på det.


    Er begyndt at sætte mere pris på nogle af de ting, som DR producere.


    Men personligt synes jeg nemlig også det brugte beløb på 220 mio lød utrolig voldsomt, da jeg læste omkring det på arbejdet tidligere idag.


    De andre nævnte jo, at det måske ikke være så meget set i forhold til det, som de fik ind. Men alligevel lyder det helt absurd, at bruge så mange kr. på det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Enten skal licensen fjernes eller også skal licenspengene deles ud til ALLE danske TV/radio-kanaler.


    Selv syntes jeg at licensen skulle fjernes og at DR skal klare sig på lige fod med alle andre.


    jeg er helt enig, eller også skulle det være valg frit, jeg ser aldrig dr1 eller 2 ejer ikke et anlæg jeg kan høer radio på ud over i bilen men der høre jeg fra min ipod eller cd.


    føler jeg betaler over 2k om året til noget jeg ikke bruger det syntes jeg ikke er fair.


    syntes det skulle stoppe og så kan de klare sig med reklamer som alle andre kanaler gør.

  • Sådan er det nu engang.. Er jo det samme som at sige at politiet er overflødigt hvis udgifterne til det de forhindre er mindre end udgiften til dem..


    Indtil regeringen indrømmer at medielicens bare er en medieskat (man kan jo næsten ikke slipper for den) så er det desværre resultatet..


    Edit:
    Alle danske tv kanaler for licenspenge som det er nu.. Der er jo kun DR, TV2 og lokal kanaler.. Tv3 osv. er ikke danske og ønsker jo heller ikke at være det..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

    Rettet en gang, sidst af teko ().

  • Selvom jeg sagtens kan se pointen med at de måske får flere penge drevet ind ved at bruge de her 220 millioner kroner.. men det burde være til at se, at der er et ENORMT problem, når der virkelig skal 5.000 kr i TIMEN til at inddrive en portion af licenspengene


    Kan slet ikke forstå hvordan det ikke kan være blevet til en skat allerede.. der er altså ikke mange statslige forpligtelser, der ikke er indkomstafhængig og inddraget over skatten tilbage mere.. jeg kan ikke engang nævne nogen off the top of my head.. Folk der tjener mindre end gennemsnittet gør føler jo de bliver punket for vildt, hvilket har medført at ingen har gidet at betale licens, men istedet for at ha set problemet i øjnene dengang og løst det retfærdigt med medieskat, så valgte de at trække en sæk over hovedet på folk og tvinge folk til at betale ... hvorfor var der ingen der spurgte det spørgsmål, hvad der skulle få folk til at betale, fordi de bliver tvunget? De fleste mennesker havde jo alligevel et fjernsyn i forvejen og betalte alligevel ikke..
    Nå.. nok galde for denne omgang.. Medieskatten må vel komme på et tidspunkt


    Mht. selve retfærdigheden i en medieskat/licens, så synes jeg ikke det skal fjernes/sænkes.. det eneste problem jeg personligt har er, at visse folk har sværere ved at betale den end andre.. men selvfølgelig skal vi ha en Public Service-kanal - ideen er jo ikke at folk med 300 programkanaler kan blive underholdt i de små huller de andre kanaler tilbyder, men at man kan få et andet syn på tingene og blive oplyst på en anden måde end det informationsforurening der kaldes film-reklamepause-film-reklamepause-film


    Det er da også kun fair, at dem der ikke har råd til en eneste tv-pakke (som i forvejen ikke tilbyder noget markant brugbart/underholdende), kan få en lille bid kultur/oplysning..


    Public Service er nøjagtigt ligesom gratis hospitals besøg og så mange andre velfærdstiltag i DK..

  • Jeg ser måske ikke meget DR1 og DR2, men hører meget P3, som jeg synes har meget fantastisk underholdning at byde på.


    Egentlig sætter jeg pris på en kanal, som jeg måske ikke ser så meget, uden overflod af reklamer og timevis af nytteløs underholdning ala Paradise Hotel etc.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Jeg ser måske ikke meget DR1 og DR2, men hører meget P3, som jeg synes har meget fantastisk underholdning at byde på.


    Egentlig sætter jeg pris på en kanal, som jeg måske ikke ser så meget, uden overflod af reklamer og timevis af nytteløs underholdning ala Paradise Hotel etc.


    Omvendt skal man også huske på, at ren og skær DR-programmer ville være lige så ensporede som ene og alene reality shows.. Den her tråd er godt nok ikke for at diskutere tv-programmers kvalitet, men et lille sidespor er vel okay :crazyeyes:


    Jeg ser selv Paradise.. og jeg må indrømme, at jeg ikke "skammer" mig over at se det, selvom mange ser det som nonsens underholdning, af festaber, medvirkende festaber, til festaber.. Det skal bare lige nævnes, at jeg ikke ligefrem falder i samme kategori som PH's deltagere hvad drukfesteri, men derfor kan det være enormt underholdende og til tider lærerigt at se sådan nogle programmer.. Det er garanteret ikke lavet med det formål, men man kan lære meget om folks opførsel i bestemte situationer, bl.a. når der er indvolveret ting som penge og ære i at komme længst i showet


    Så pas på med at badmouthe er program du tilsyneladende ikke har set, ved at bruge det som et skam-eksempel :) (før jeg så det havde jeg samme holdning som mange andre om programmet)


  • Det var også nærmere for at understrege, at DR skam byder på meget, og at pengene ikke bare hældes i et sort hul.


    Selvom de formår at bygge lige rigeligt dyrt!


    Dermed ikke sagt, at jeg kan skele lidt til de letpåklædte damer fra paradiserhotellet :razz:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Kan slet ikke forstå hvordan det ikke kan være blevet til en skat allerede.. der er altså ikke mange statslige forpligtelser, der ikke er indkomstafhængig og inddraget over skatten tilbage mere.. jeg kan ikke engang nævne nogen off the top of my head.. Folk der tjener mindre end gennemsnittet gør føler jo de bliver punket for vildt, hvilket har medført at ingen har gidet at betale licens, men istedet for at ha set problemet i øjnene dengang og løst det retfærdigt med medieskat, så valgte de at trække en sæk over hovedet på folk og tvinge folk til at betale ... hvorfor var der ingen der spurgte det spørgsmål, hvad der skulle få folk til at betale, fordi de bliver tvunget? De fleste mennesker havde jo alligevel et fjernsyn i forvejen og betalte alligevel ikke..
    Nå.. nok galde for denne omgang.. Medieskatten må vel komme på et tidspunkt


    Jeg har hørt nogle grunde til hvorfor licensen ikke bliver betalt over skatten, hvoraf nogle af dem i høj grad er forældede.


    1. grund er at det jo ikke er alle der har TV (fra dengang hvor det var lidt mere almindeligt ikke at have TV).
    Det er selvfølgelig rigtigt, men i forvejen betaler man jo meget over skatten som man ikke bruger. Nogle personer går aldrig på biblioteket, er indlagt, får videregående uddannelse osv.


    2. grund er at licensen så ville være indtægtsreguleret, med andre ord vil fattige folk betale mindre i licens selv om de ser lige så meget TV.
    Denne grund synes jeg selv er temmelig latterlig. Hvorfor ikke lade de mindre bemidlede slippe lidt billigere. Sådan er det jo også med alt det andet man betaler skat til. Og desuden er det jo i høj grad allerede skævt, da det er husstandsopdelt. Med andre ord betaler en enlig med kun en mobiltelefon det samme som en familie på 10 personer med 10 fjernsyn.


    3. grund er at så bliver pengene lige pludselig uddelt af regeringen, og en af opgaverne for DR er f.eks. at være upartisk, hvilket måske er lidt svær hvis truslen om at der bliver skåret i midlerne hænger over hovedet.
    Dette er nok en af de bedste grunde jeg har hørt, men det må være muligt på en eller anden måde at finde en løsning, der gør at denne trussel ikke er der.


    Jeg tror egentlig at stemningen efterhånden er sådan at det er almindeligt accepteret at det skal føres indover skatten, også hos politikerne. Man skal bare finde den rigtige løsning. Derudover skal man også finde en måde at få det indført i en tid hvor der er lovet skattestop.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • *LOL* endnu en der som jeg ikke kan fordrage de programmer. Og alle de reklamer inde midt i en film. Nej over skatten med det skidt men jeg tror heller ikke det blir en kr billigere. :evil:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    *LOL* endnu en der som jeg ikke kan fordrage de programmer. Og alle de reklamer inde midt i en film. Nej over skatten med det skidt men jeg tror heller ikke det blir en kr billigere. :evil:


    uha nej ikke over skatten, for jeg betaler ikke licens lige pt og så skal jeg til det hvis det kommer over skatten