TBP.org lukket helt!

  • Hvad siger i til at sonofon og TDC nu også har lukket for TPB.org?


    Jeg er godt nok harm over at de "tror" de kan bestemme hvilke sider jeg skal have lov at besøge.


    Jeg syntes virkeligt det er skidt, jeg har altid godt kunne lide den frihed vi har i danmark til at kunne gøre næste lige hvad vi ville, og det har jo ikke skadet nogen, tværtimod. Vi ligger no.2 op listen over fredeligste lande, på trods af at vi har adgang til alt skidt på nettet.


    Men det her nordkorea/kina-alike censur pis gidder jeg godt nok ikke!


    EDIT: fandt lige den hre gruppe på facebook - http://www.facebook.com/home.p…roup.php?gid=116967170102
    Join in! ;)

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Fuck, troede bare det var fordi jeg sad på nettet på arbejdet at jeg ikke kunne komme ind.. Men der er sku nok også lukket af derhjemme så..


    Men mon ikke det er muligt at komme uden om, det kan dem fra tele 2(er det ikke dem der havde lukket ned i forvejen) hvis de vil...


    Men synes godt nok det noget mærkeligt noget at de lukker ned for det, provider wise....


    //Out - EcoPa

    Ryzen 1600X, 16GB, GTX2060-6GB, 1TB SSD, 5TB HD.

    Rettet en gang, sidst af EcoPa ().

  • Jo det kan man sagtens, jeg har TDC og har fint adgang til TPB selvom de har lukket.


    Men jeg kan stadig ikke begribe hvordan det kunne gå så vidt, internet censur i lille danmark... WTH!


    opendns.org er en let mulighed at komme omkring deres spærring.


    Det eneste gode jeg har hørt, er at tele2 aktivt prøver at få deres spærring ophævet. Om det er rigtigt ved jeg ikke men jeg håber det.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Det var da utroligt?!


    var lige så glad for TDC. Ikke nok med de smadre for den normale forbindelse. Min indbygget søgefunktion i torrentflux virker heller ikke, hvilket da er nederen, at man hver gang skal ind over en Proxy for at komme igennem :(


    og ja. Utroligt at man kan tillade sig at cencurerer på den måde. Tror sgu heller ikke TDC er så glad for det :)

  • mmm godt man har fullrate :) de har ikke lukket endnu!


    Men ja syntes godt nok også det er lidt sært at nogen bestemmer hvilke sider man må besøge.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kalyt
    Censur på internettet i Danmark, det er ikke godt, hvad blev der af det så omdiskuterede ytringsfrihed?


    Kan så ikke lige se hvad piratebay har med ytrings frihed at gøre? Forklar venligst :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Kan så ikke lige se hvad piratebay har med ytrings frihed at gøre? Forklar venligst :D


    Jamen så kan du jo ikke dele de politiske videoer du har lavet eller noget :T


    Okay den var ikke helt gennemtænkt, men hey det var tidligt da jeg postede den, så er undskyld :T

  • Bruger ikke selv siden, men synes squ det er for dårligt.. som der er blevet sagt så mange gange før, så styrer kæmpe multinationale firmaer med flest penge hele verden..


    Og som sædvanlig, når de kloge hoveder forsøger at stoppe piratkopiering, så skyder de totalt over mål og rammer istedet noget helt andet.. nægter at tro at lukningen af TPB standser seriøs pirateri på nogen måde.. de folk der rent faktisk påvirker mr. moneybags pengepung er jo dem der besøger wild-bytes eller andre top scene-trackers


    Som om de folk der brugte TPB gjorde nogen seriøs forskel.. tror nærmere at de enten omgår blokeringen og fortsætter, eller også så finder de lukkede scene-trackers, hvor de først virkelig kan få hentet noget musik... uuuha, ja det er godt nok gennemtænkt folkens! :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Jeg er egentlig mere harm over, at du tror de gør det med deres gode vilje ;)


    De er dømt til at gøre det, så de har ikke rigtig andre valg. Det gør det ikke mere rigtigt, men det er ikke ISP'ernes skyld.


    Mener faktisk ikke de har nogen dom over sig. Tele2 er vist de eneste der har fået en dom. De andre har bare fulgt trop pga. tele2 dommen, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • synes det er latterligt, at de har lukket for TPB. for det første er det en spærring der ikke rigtigt er meget ved, og for det andet så er der jo mange andre torrentsider.


    så synes jeg også at når man først har fået spærret for en ting... hvad bliver så det næste?
    man kan jo ikke forhindre folk i at piratkopierer, synes heller de skulle arbejde på andre måde at sælge deres ting over nettet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Mener faktisk ikke de har nogen dom over sig. Tele2 er vist de eneste der har fået en dom. De andre har bare fulgt trop pga. tele2 dommen, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.


    TDC har i hvert fald ingen dom fået og har gjordt det frvivilligt, jeg er ikke sikker med Sonofon.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Mener faktisk ikke de har nogen dom over sig. Tele2 er vist de eneste der har fået en dom. De andre har bare fulgt trop pga. tele2 dommen, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.


    Forskellen er den samme. Hvis de ikke havde fulgt trop, så ville dommen også falde over dem.


    http://www.computerworld.dk/ar…?a=related&i=44052&bottom


    Og i og med, at kendelsen blev stadfæstet i november i Øster Landsret, så kan du være ret sikker på, at ingen af de andre ville slippe i den sidste ende. Men lad da endelig bare teleselskaberne bruge en masse penge på at gå igennem en retsag de desværre ikke kan vinde, så skal vi nok få billigere internet ;)


    Men ja, spærringen er skidt for censuren, og hvis de vil bekæmpe ulovlig kopiering, så skal det gøres på helt andre måder. Måske IFPI en dag ser lyset.

  • Nu har jeg ikke lige så godt styr på det, men er det ikke folk selv der har det liggende på deres computer og så formidler TPB bare kontakten mellem de forskellige folk?


    Hvis det er rigtigt så åbner der vel bare et nyt sted med de samme muligheder og så kan de slås i et par år i retten før det bliver lukket...osv...osv!?!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Nu har jeg ikke lige så godt styr på det, men er det ikke folk selv der har det liggende på deres computer og så formidler TPB bare kontakten mellem de forskellige folk?


    Hvis det er rigtigt så åbner der vel bare et nyt sted med de samme muligheder og så kan de slås i et par år i retten før det bliver lukket...osv...osv!?!


    Anders


    Der er masser af sider magen til TPB, men for mig at se er det ved at blive mere en princip sag.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Internetcensur er bare noget skidt som aldrig skal blive en realitet i danmark. I mine øjne er sagen helt fuldstændig latterlig, IFPI og film branchen vil have ISP'erne til at lege internetpoliti fordi ISP'erne router fildelingstrafik. Der bliver jo gjort et kæmpe stykke lobby-arbejde for at hælde ørerne fulde på vores inkompetente it-politikere om hvordan borgeres rettigheder skal ses igennem fingre med når pengestærke firmaer vil have fingeren med i diverse lovforslag.


  • Jubii så havde jeg jo ret :) Men som du siger så er resultatet det samme :)


    Syntes dog også virkelig det er noget pis. Sensur holder bare ikke, man skal slet ikke begynde på sådan noget. Det er en dum vej at begynde at gå ned af for det er ikke til at sige hvor det ender. Kina er jo et godt skrækeksempel.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy