• jeg snakkede med en af mine venner her den anden dag, og vi kom til at snakke om hva en dj egentlig var...Han mente at en dj kun var en der var ude og spille musik... og jeg mente at det var en som lavede musik eller en der gjorde begge dele..
    Hva mener i at DJ er??
    En der spille musik??
    En der laver musik??

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • en dj spiller musik, på natklubber, til fester eller i radioen. Mange dj's laver så deres egne produktioner, og dette gør dem til kunstnere/musikere.


    At der så er kæmpe forskel på den "dj" der står i Big Bowl i Valby, som aldrig har prøvet at lave en transition, til én som f.eks. morten breum, er noget helt andet.


    Og over i den anden ende af skalaen, er dem der mixer/scratcher 20-30 plader sammen på 5 min. til diverse dj battles.

  • Pulse har allerede forklaret det rigtig godt :9xo


    Men det er nu et godt spørgsmål du stiller, da mange nemlig blander tingene sammen.


    En defination taget direkte for google:


    disk jockey: a person who announces and plays popular recorded music


    Et godt eksempel på en DJ og Producer i en og samme person, kunne være Armin van Buuren. Ikke nok med at være anerkendt producer og dj, så har han også sit eget pladeselskab (hvis ikke flere).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    ....
    Et godt eksempel på en DJ og Producer i en og samme person, kunne være Armin van Buuren. Ikke nok med at være anerkendt producer og dj, så har han også sit eget pladeselskab (hvis ikke flere).


    Fik du en krone hver gang du skrev Armin van Buuren på det her fora, så havde du været rig nu Macimuz :D


    Og ja, min definition af en DJ er en pladevender :)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu


    Fik du en krone hver gang du skrev Armin van Buuren på det her fora, så havde du været rig nu Macimuz :D


    Og ja, min definition af en DJ er en pladevender :)


    Haha, good one :razz:


    Ja, hvis nogle er bare det mindste i tvivl, så er jeg fan af ham :hb:


    Ps. Vi kan jo ikke alle sammen ligge og tilbede Tiesto!



  • Tiësto ftw :p


  • Sash er vel en anden. Og jean michel jarre.
    De er ikke kun producere og dj´s Men også komponister. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Sash er vel en anden. Og jean michel jarre.
    De er ikke kun producere og dj´s Men også komponister. :D


    Jean Michel Jarre komponerer vel kun eget musik, eller hvad?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse



    ja, jean michel jarre er ikke dj i hvert fald. Det var faktisk ham der introducerede mig for den elektroniske genre, men hører ikke hans musik mere. Men han var genial dengang. :))


    Han kommer ellers et smut forbi Herning i det nye år, hvor jeg har overvejet at skulle med.


    Meen i stedet blev det Coldplay :clap:


  • "In and Out of Love" er også rigtig god. Der er ikke så mange andre af hans der har tiltalt mig.


    Btw imo er Tiesto hollandsk bonghjerne som aldrig har formået at lave ét eneste godt nummer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af woyer


    "In and Out of Love" er også rigtig god. Der er ikke så mange andre af hans der har tiltalt mig.


    Btw imo er Tiesto hollandsk bonghjerne som aldrig har formået at lave ét eneste godt nummer.


    Uha, Shivers-skiven fra Armin er nu ellers rigtig fed, men det er en anden tråd og en anden snak ;)