antennestik samles hvordan?

  • nu har jeg kæmpet med mit zptorsignal på det sidste og har anskaffet mit et godt antennekabel og tilhørende stik, men er blevet i tvivl om hvordan dte skal samles for at det bliver godt? har prøvet at kigge lidt rundt på nettet men kan ikke finde noget.


    Hjælp....


    alternativet er at en tekniker fra stofa kommer og hvis det er mit kabe jeg har samlet forkert ogl den er gal med skal jeg af med 595kr, surt

  • Er det ikke bare at fjerne isoleringen, og så komme den ene kobbertråd ind i stikket og så ellers spænde til?


    Syns nu altid det har været ligetil, du kan sågar købe færdig monterede kabler.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Et antenne stik består af en kobberledning i midten, omgivet af et lag plastic, hvor der så er en masse små tråde og så endnu et lag plastic.
    Ledningen i midten skal ind i et lille hul i stikket, hvor du skruer en skrue direkte ned i ledningen for at holde den fast. De mange små "tråde" skal holdes fast af en lille bro og 2 skruer, og det må ikke røre ledningen i midten. Det er meget meget nemt :P

  • DE siger færdig monterede kabler ikke er gode nok på Zaptor.


    Men her er sådan mit kabel ser ud:
    Tyk kobbertråd inderst-->omgivet af en tyk isolering-->omgivet af et tyndt lag "folie"-->omgivet af masse små tråde-->omgivet af yderste isolering. Men skal man så tage de små tråde og bugge dem bagom den yderste isolering? Og de må selvfølgelig ik røre kobbertråden


    Er der evt. nogen der har et billede af hvordan man gør?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    DE siger færdig monterede kabler ikke er gode nok på Zaptor.


    Men her er sådan mit kabel ser ud:
    Tyk kobbertråd inderst-->omgivet af en tyk isolering-->omgivet af et tyndt lag "folie"-->omgivet af masse små tråde-->omgivet af yderste isolering. Men skal man så tage de små tråde og bugge dem bagom den yderste isolering? Og de må selvfølgelig ik røre kobbertråden


    Er der evt. nogen der har et billede af hvordan man gør?


    Undskylder kvaliteten, men det er bare taget med min tlf.
    http://peecee.dk/uploads/122008/DSC00586.JPG