Jordskælv i DK

  • Hej alle


    Ja, som I nok har hørt eller oplevet, så skete der ca. kl 6:20 imorges et jordskælv i Danmark, med EPI-center i Skåne (Sydsverige) ,der blev målt til 4,8 på Richer-skalaen. Det er formentligt det kraftigste jordskælv man har målt i Danmark i nyere tid.


    Nogen af jer der oplevede dette usædvanlige fænomen? :)

  • Jeg rystede max i min lejlighed i Aalborg SV :crazyeyes:


    Ej intet mærket sjovt nok...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Ingenting i Svendborg.


    Og som en lille sidebemærkning:


    Jeg elsker dansk journalistik. De er så professionelle.


    Det største jordskælv i 78 år og så har TV2 bla. interviewet en dame som troede en lastbil kørte forbi ude på vejen, men hvor manden kunne fortælle at der ikke var nogen lastbil.


    (Stein Bagger dækningen er også et sted hvor man kan få meget god underholdning).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Blev vækket i Valby af det, troede det var et godstog, så lagde mig til at sove igen.. Men ku nu sagtens mærkes :crazyeyes:

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Jeg var halv vågen (eller så vågen som man nu kan være på det tidspunkt af døgnet) og kunne sagtens mærke det.. Mine reoler vibrerede og glassene klirede lidt i ca. 10 sek...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet en gang, sidst af xdream ().

  • sker aldrig og en skid her nede i sønderjylland, skulle da lige være de daglige våde skud igennem ruderne men det er da også det.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Blev skam vækket af det.. Lå i sengen som pludselig bevægede sig fra side til side. Jævnt stenet, troede jeg var skidefuld.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Jeg sad og spiste morgenmad da det skete. Jeg sad i min sædvanlige morgenkoger og spiste en bolle med syltetøj. Da det hele ligepludselig rystede og jeg tabte jeg min mad på gulvet... med syltetøjet nederst ;(
    Når der endelig kommer et jordskælv efter 78 års pause, så skal det selvfølgelig gå ud over mig!! X(

  • Mit vækkeur ringer 6:24 med noget Rammstein - men vågnede lidt over 6 og var bare overhovedet ikke klar til at stå op...
    Lå faktisk bare og ventede på at uret skulle ringe og give det et dask så jeg kunne udsætte det de sædvanelige 10 minutter.
    Den chance fik jeg aldrig for LIGE pludselig kom der den vildeste bølge gennem huset som om jeg lå i en lille båd gyngede det i ét ryk frem og tilbage i 2-3 sekunder!
    Altså, ét ryk, langsomt og VOLDSOMT!
    ...huset her er ret kæmpe og jeg bor lige under taget et godt stykke oppe i luften inde midt i København - on a stairway to heaven...
    Lå tilfældigvis på maven i sengen og måtte altså lige gribe fast nede under for det der rush var lidt for vildt når man ligger der og blunder!
    -troede faktisk det var en ret sindsyg drøm jeg havde til sidst da mit ur larmede nogle minutter senere - da jeg så skriver til min kære Aqsa i bussen på vej til job fortæller hun at der jo har været det her jordskælv og det sikkert har været dét...


    :crazyeyes:

  • bemærkede det slet ikke, da jeg sov ganske fint....har haft et vækkeur der kunne vække den russiske hær, og selv den måtte som regel stå 10 min inden jeg vågnede.....lidt trælst at misse et sådant "event"

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Har et par store akvarier der smed en relativ stor mængde vand på gulvet, og der røg lidt ned fra hylder på væggende, så jeg bemærkede det skam :)