Scart out med lyd?

  • Hej


    Lige et hurtigt spg..


    Skal til at købe en hjemmebiografsystem. Den skal bruges til min projektor mest, men vil dog høre om det er muligt at bruge den til tv'et også.
    Mit tv er nemlig rimeligt gammelt, hvilket vil sige at der kun er scart og antenne stik bag på. Kan jeg så godt bruge hjemmebiograf anlægets scart out og dermed få lyden fra tv'et ud gennem de nye højtalere?


    på forhånd tak


    vh

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klamm
    Er det ikke muligt med et normalt scartstik blot? Så vidt jeg kan læse mig frem til er de jo rettet begge veje..


    Jeg tror du skal have et specielt et så. Et hvor der sidder en lille knap man kan vælge om det skal være "in" eller "out". Men det kræver også at din projektor har "scart in" i hvert fald :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Ja det kan du godt hvis jeg har forstået spørgsmålet korrekt :) jeg bruger sådan en her


    [Blocked Image: https://www.krcs.co.uk/images/library/products/300/lindy_35570.jpg]


    så tror jeg ikke du har forstået spørgsmålet korrekt ;)


    Dette bruges, hvis du allerede har et almindeligt signal i scartformatet :) dvs. Pal. Det har han ikke, da han kun har det signal han modtager fra antennekablet, da TV'et ikke spytter sig eget signal ud, men kun modtager gennem en scartport ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Så du vil have billede til projektor, og lyden på dit tv????


    Skriv hvad du vil tilslutte hvor.. Fx:


    dvd -> projektor (billede kun?)


    ja perfekt spørgsmål :D


    Quote

    Oprindeligt indlæg af klamm
    projektoren får via HDMI, så den er jeg ikke bekymret for.. ville bare gerne kunne bruge lyden på tv'et også ...


    undskyld klamm ;) men tænk dig nu om. HDMI er ikke det eneste til at overfører video så hvorfor i helvede HDMI.... du har sikkert også s-video indgang ;)


    [quote]Oprindeligt indlæg af klamm



    --------------


    Hej


    Lige et hurtigt spg..


    Skal til at købe en hjemmebiografsystem. Den skal bruges til min projektor mest, men vil dog høre om det er muligt at bruge den til tv'et også.
    Mit tv er nemlig rimeligt gammelt, hvilket vil sige at der kun er scart og antenne stik bag på. Kan jeg så godt bruge hjemmebiograf anlægets scart out og dermed få lyden fra tv'et ud gennem de nye højtalere?


    på forhånd tak


    vh


    og så svarer jeg lige på det originale spørgsmål ;)


    ----------------------------------


    Du kan desværre ikke gøre det på denne måde, da du skal have en dedikeret tuner til din projektor. Dette er ikke indbygget i de fleste dvs. 99% af alle på markedet. Jeg vil anbefale dig at gå ud og investere i en DVB-T modtager, hvis du har almindelig antenne. ellers skal du enten have fat i en selector boks eller også må du nøjes med en møgtuner til analogsignal

  • Quote

    og så svarer jeg lige på det originale spørgsmål ;)


    ----------------------------------


    Du kan desværre ikke gøre det på denne måde, da du skal have en dedikeret tuner til din projektor. Dette er ikke indbygget i de fleste dvs. 99% af alle på markedet. Jeg vil anbefale dig at gå ud og investere i en DVB-T modtager, hvis du har almindelig antenne. ellers skal du enten have fat i en selector boks eller også må du nøjes med en møgtuner til analogsignal



    Øhh... det har han da ikke spurgt om nogen steder?!




    Dét han spørger om er, om han ved at sætte et scart kabel i Scart Out på sin hjemmebiograf forstærker/receiver, kan modtage lyden fra tv'et, så det bliver spillet ud i højtalerne via forstærkeren/receiveren.


    - og svaret er nej - du kan ikke få lyd IND ved at sætte kablet til en UDgang!


    Men hvis dit tv har jack-stik udgang til f.eks. hovedtlf. kan du købe et jack->phono kabel og tilslutte til et af phono indgangene i forstærkeren.

  • Lyder ikke til at det er muligt så.. Tv'et har desværre kun scart og antenne stik..


    Hjemmebiografsystem - til - projektor VIA HDMI, hvilket giver billed og lyd til projektoren. Til når jeg gerne vil se en film på projektoren


    OG


    Hjemmebiografsystem -til- TV VIA SCART, så jeg kan se tv, men få lyden ud gennem højtalerne fra hjemmebiografsystemet.


    MEN det er ikke muligt, så vidt jeg kan forstå.

  • kan du godt.... dit bette biografsystem har vel en forstærker eller en dvd-afspiller eller noget i den dur der er koblet direkte til lyddelen af din hjemmebiograf. I dette tilfælde kan man godt, og HDMI kan godt virke begge veje hvis ind/udgangen er lavet til det.


    Alternativt kan du, hvis der er phono ingange på din forstærker/dvdafspiller (hvilket der meget tit er) godt koble det på TV'et med et alm scart stik. Hvis hjemmebioen kan tage lyd fra flere kilder så prøv dig frem... Hvis du har et smart stik som på det billede der er kommet igen og igen, så skal udgangen i TV'et sætes til OUT så det sender lyden til din hjemmebio...


    så det rigtige ville være FRA TV TIL hjemmebio via scart ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200