Tur til Tyskland - Fladskærm og kolde drikke :)

  • Hejsa allesammen! :D


    Jeg skal en tur til tyskland i morgen.. :)


    Vi køre i personvogn der over, så ikke den vilde plads. :D Men vi skal ihvertfald have en del med!
    Vi køre en pasat 2007 trendline, så om der er plads, det håber jeg! :)


    Jeg har nogle spørgsmål jeg håber I kan hjælpe mig med!


    Fladskærmstv i tyskland: Kan det betale sig. Hvor kan det gøres billigst. Vil gerne betale de 7-8 k. kr.


    Grænsekiosk, hvor vi skal købe øl og sodavand. Har nogle af jer erfaringer her? :) kan i anbefale noget?


    Første gang jeg gør det! :)


    På Forhånd Tak :)


    //Crazyhandi

  • hvor kører i overgrænsen??


    for "Calle", "Sonja & Wolfgang" eller "dandicount/fleggaard" er da sikre vindere..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Det samme er otto duborg og den der ligger lige overfor.


    Synes ikke der er specielt meget at spare på skærme osv på de tyske pris hjemmesider som f.eks. idealo.de


    Dog sparede jeg et par tusind på min AV forstærker :cheers:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Det er lidt vigtigt hvor I kører over henne - grænsen er jo lang ;)


    Men ellers ville jeg umiddelbart gå efter en af følgende, og du kan tjekke tilbudsaviser på deres hjemmesider:


    Fleggaard
    Otto Duborg
    Poetzsch Padborg
    Poetzsch Kruså


    I kan med fordel printe eksporterklæringer ud, og udfylde dem på forhånd (de findes vist også på alle butikkers hjemmeside) så slipper I for at fumle med det dernede, og de skal udfyldes hvis I vil undgå at betale pant for dåser m.v.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    hvor kører i overgrænsen??


    for "Calle", "Sonja & Wolfgang" eller "dandicount/fleggaard" er da sikre vindere..


    Det er vist kun de "lokale" fra tønder og omegn, der handler der. Og Sonja og Wolfgang, er også lidt smådyre når det gælder pilsnere. I hverfald i forhold til Fleggaard i Süder Lügum.

  • Nu er det efterhånden længe siden jeg har været over grænsen, men da jeg handlede der plejede jeg at købe I harislee (ligger et stort indkøbscenter), det ligger lige 5-10km over grænsen når du kører på E45. Der var det som regel en del billigere end de alm. grænsebutikker

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Nu er det efterhånden længe siden jeg har været over grænsen, men da jeg handlede der plejede jeg at købe I harislee (ligger et stort indkøbscenter), det ligger lige 5-10km over grænsen når du kører på E45. Der var det som regel en del billigere end de alm. grænsebutikker


    http://www.scandinavian-park.c…x.php?id=3&no_cache=1&L=2 denne butik du snakker om?..


    Og ja de plejer og være pænt billige med de fleste ting..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Damen og jeg skal også en tur derned i weekenden. Vi plejer at handle i Förde park. Det er et kæmpe center med mange små butikker.


    Ligger ca 5-10 km efter grænsen.


    http://www.foerdepark.de/servl…1030570_l1_yno/index.html

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • generelt skal man KUN holde sig til de varer som er på tilbud i de butikker, som ligger op og ned af grænsen. Dvs.


    Calle
    Fleggaard
    Otto duborg
    Poetch


    Alt andet er forholdsvist for dyrt, - min sted far har arbejdet i sønderjylland i et år ca. og ALLE lokale han snakkede med bekræftede er af denne holdning.


    Hvis du vil spare penge på andre ting skal du generelt kører lidt længere ned i Tyskland.

  • Kører jævnligt over, kør i Duborg, som ligger et par km's efter grænse overgangen ved Padborg.


    En anden mulighed er flørtepark eller hvordan det nu staves. Der følger du bare motorvejen over ved Kruså mener jeg også ser du skilte det til, 5-8km inde i Tyskland. Det er et stort shopping center

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RasmusS
    Kører jævnligt over, kør i Duborg, som ligger et par km's efter grænse overgangen ved Padborg.


    En anden mulighed er flørtepark eller hvordan det nu staves. Der følger du bare motorvejen over ved Kruså mener jeg også ser du skilte det til, 5-8km inde i Tyskland. Det er et stort shopping center


    Den samme jeg snakker om :T Fördepark hedder den dog :clap:

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Heh sjovt nok folk herinde kender til grænsebutikkerne i Aventoft og Süderlügum - ikke så meget dér det øvrige DK handler.


    Men de forskellige butikker kører hele tiden med forskellige tilbud. Men det er jo afhængig af, hvad du hælder ned. Coca Cola ? - så har Fleggård ofte 3 kasser for en hund, var ellers dernede idag, men så det ikke lige. Bajere, Armin Bruun har af og til 3 kasser Tuborg til 150,-. Eller 3 kasser Slots til 100,-. osv..


    Ang. Fördepark, så er det jo bare et center. Ikke et sted for at handle guf, og ikke specielt godt for tv osv. Hvis du kører lige igennem Süderlügum og fortsætter ca. 15km, så kommer du til Niebull. Rundkørslen du måder fortsætter du lige over og kører imod Friesencenter (0.5km). Når du er ved BMW-forhandleren inden Friesencenter og Holzboden osv., drejer du bare til højre. Så kommer du til en stor butik som jeg self ikke kan huske navnet på. Der kan de måske hjælpe med noget billigt tv. Hvis du leder efter et specielt, så kan de sikkert bestille det hjem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af woyer
    Heh sjovt nok folk herinde kender til grænsebutikkerne i Aventoft og Süderlügum - ikke så meget dér det øvrige DK handler.


    Men de forskellige butikker kører hele tiden med forskellige tilbud. Men det er jo afhængig af, hvad du hælder ned. Coca Cola ? - så har Fleggård ofte 3 kasser for en hund, var ellers dernede idag, men så det ikke lige. Bajere, Armin Bruun har af og til 3 kasser Tuborg til 150,-. Eller 3 kasser Slots til 100,-. osv..


    Ang. Fördepark, så er det jo bare et center. Ikke et sted for at handle guf, og ikke specielt godt for tv osv. Hvis du kører lige igennem Süderlügum og fortsætter ca. 15km, så kommer du til Niebull. Rundkørslen du måder fortsætter du lige over og kører imod Friesencenter (0.5km). Når du er ved BMW-forhandleren inden Friesencenter og Holzboden osv., drejer du bare til højre. Så kommer du til en stor butik som jeg self ikke kan huske navnet på. Der kan de måske hjælpe med noget billigt tv. Hvis du leder efter et specielt, så kan de sikkert bestille det hjem.



    Sønderlugum og aventoft er jo langt mere overskuelige at handle ved end padborg, tager du til padborg en lørdag her i December er der kø fra den ene ende af butikken til den anden. Sønderlugum er ikke helt så slem fordi der ikke er så mange der kører over der :P