udnyttelse af kontonummer??

  • Quote

    Originally posted by learner
    he he kan det lade sig gøre at udnytte et kontonummer?? hvis jeg udlevere mit kontonummer + reg. nummer, til en kan der så ske noget?? eller er det komplet udfarligt??


    Hvis det var vildt farligt ville en butik som f.eks. coolerkit.dk ikke lægge deres konto- + reg.nr. ud på deres side så man kan betale via bankoverførsel ;)

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Tjaa.. Jeg ved ikke helt.. Men med Visa/DanKort handel, skal du jo skrive et 3-cifret kontrolnummer... Og det skulle du jo helst ikke give væk.


    Det er ikke en skid værd.
    Jeg har IKKE en kode på mit gamle dankort og taster derfor bare en kode ind og det godtager den.


    Men er der nogen der misbruger dine data eller hæver penge som du ikke har gjort skal du bare henvende dig til din bank og skrive under på en tro og love erklæring at du intet har med det at gøre og de SKAL føre pengene tilbage , det samme med et dankort køb , du ikke har modtaget .



    The_Unforgiven

  • Niks... Det er kortnr. man skal bruge, og så udløbsdatoen... somme tider kontrolcifre..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Det skal der ikke kunne ske noget ved. De fleste betalinger over nettet, bliver man oplyst om disse numre. Så det er sikkert.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Præcis - og med den erklæring skriver du også under på at du ikke har udlånt kort eller kode til andre osv ;)


    Har man f.eks lånt kort til en ven eller veninde der har shoppet noget med hjem til én er det nok til at du selv kommer til at betale evt. misbrug (sådan er det ihvertfald hos os)

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Tjaa.. Jeg ved ikke helt.. Men med Visa/DanKort handel, skal du jo skrive et 3-cifret kontrolnummer... Og det skulle du jo helst ikke give væk.



    Det er altså to forskellige ting - når du handler på nettet skriver du dit KORT nr. - han snakker om KONTO nr.



    Det eneste han risikerer - er at folk kan sætte penge ind på hans konto.... ;);)

  • Quote

    Originally posted by mr_AcId_BuRN
    lol hvis nu jeg kendte dit kontonummer kunne jeg bare gå ind i den bank du har og sagt at jeg havde glemt min kode så sspørger de om du kan huske det og så siger man det bare hurtigt nok sådan at det lyder overbevisende så skal du sQ nok få penge



    In your dreams - den går sgutte idag - de vil have den rigtige kode + ID...


    - Og skulle det endelig lykkes dig - så hæfter han ikke for noget - hvis de har udbetalt penge ved forkert oplyst kodeord - som du jo skal skrive på udbetalings sedlen.......

  • Quote

    Originally posted by mr_AcId_BuRN
    ehm hver gang jeg siger mit kontonummer spøger de ikke efter EN SKID de spørger bare hvad jeg vil have


    Det gør de også i min bank , men de kender mig og du bliver jo filmet til Hollywood når du er der , så finde dig gør de jo nok.



    The_Unforgiven



  • Rigtigt - men skal man svindle - går man vel ikke ind i en bank hvor man er kendt.. :] :] :]


    Acid : Prøv du at gå ind i en anden afdeling end din lokale - og prøv om du kan hæve en jante på kun at oplyse kontonr. - jeg tvivler sgu stærkt........

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Tjaa.. Jeg ved ikke helt.. Men med Visa/DanKort handel, skal du jo skrive et 3-cifret kontrolnummer... Og det skulle du jo helst ikke give væk.


    Det er kort nummeret og IKKE kontonummeret man bruger når man betaler med dankort. Her skal man også bruge udløbsdatoen.


    Den 3 cifrede kontrol kode kan du ikke bruge til noget for 000 virker fint da ikke alle VISA kort har den endnu.


    DET ER 100% UFARLIGT AT UDLEVERE SIT REG + KONTONUMMER.


    Det kan kun bruges til at sætte penge ind på.

  • Quote

    Originally posted by The_Unforgiven


    Det gør de også i min bank , men de kender mig og du bliver jo filmet til Hollywood når du er der , så finde dig gør de jo nok.


    The_Unforgiven


    Det er udelukkende fordi de kender dig. Og lige meget hvad, så skal banken dække tabet hvis de udbetaler pengene til en der blot oplyser et kontonummer.


    De fleste virksomheder har deres bank oplysninger stående på deres hjemmeside, papir osv.

  • Quote

    DET ER 100% UFARLIGT AT UDLEVERE SIT REG + KONTONUMMER.



    Jaaaaaa - med mindre man er mere end almindelig dum - og oplyser sit Cayman Island konto nr. - når man sidder til torske gilde.......... ;););)