• Ohøj.


    Jeg har lidt problemer med at få afspilt nogle .AVI filer på min PS3
    Har fået fortalt at det godt kan lade sig gøre.


    Bruger en ekstern harddisk til at læse fra. Den kan også godt finde harddisken, men ikke nogle filer. Den kan heller ikke finde det musik der ligger på den. Kan det være harddisken's skyld?

  • Engang brugte jeg også min ps3 som mediacenter fra pc til ps3 og så op på tv'et da jeg havde mange avi film osv på computeren. Men for et halvt års tid siden kom der er en opdatering som gjorde at ps3en ikke ville acceptere avi filer (tror det er sonys forsøg på at mindske pirateri osv).


    Hvis du finder ud af hvordan man kan, så lad dig endelig ikke holde tilbage.


    Jeg har prøvet mange forskellige måder og programmer hvor ved man kan live-streame en avi fil over til sin playstation, til et andet format. Men du skal have en meget god computer og netværk hvis det skal køre godt. Kvaliteten røg i bund på min skærm, og den hakkede og stoppede fordi programmet ikke kunne følge med ps3'ens afspilning..


    Så vidt jeg er klar over, er der ingen specielt brugbare løsninger ude endnu.

  • Harddisken som du sætter til ps3'eren skal være formateret i FAT32, og der må højst være en mappestruktur på 2 lag.


    D.v.s. nogle hovedmapper og nogle undermapper med filer i. F.eks. X:\Hovedmappe\Undermappe\fil.***




    Men ellers kan du hente TVersity (http://www.tversity.com), og streame dine film, musik og billeder via f.eks en trådløs router. Din Ps3 vil finde din computer som en media server.


    Der er dog problemer med nogle af Linksys routerne - bl.a. wrt54g. Kører selv tversity over min netgear router til ps3'eren, og det fungerer upåklageligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dcasella
    Ohøj.


    Jeg har lidt problemer med at få afspilt nogle .AVI filer på min PS3
    Har fået fortalt at det godt kan lade sig gøre.


    Bruger en ekstern harddisk til at læse fra. Den kan også godt finde harddisken, men ikke nogle filer. Den kan heller ikke finde det musik der ligger på den. Kan det være harddisken's skyld?



    du skal bare trykke på /\ grøn trekant og vælg "vis alle" så kommer dine avi film til syne og du kan sagtens afspille dem.


    men.. det afhænger lidt af hvilke hvilke codec's der er brugt til at lave filen.


    jeg kan fint se alle mine southpark.avi afsnit, men jeg har problemer med andre større film af divX codec.




    held og lykke.



    Ellers så invister i en http://www.popcornhour.com/onlinestore/


    kan købes her