21

fredag, 28. november 2008, 12:17

Skaaning: Jeps den første C5'er var ikke skiiide heldig :) De er franske at skrue på, men det betyder ikke højere regninger ;)

Jo længere tid man bruger på en rep, betyder jo i sidste ende en større værkstedsregning. Nu snakker vi ikke om reservedele men arbejdslønnen.
Der kan selvfølgelig være ting på andre mærke som tager lang tid at lave, men nu snakker jeg om min generelle erfaring.
Og den siger mig at citroen gerne er dyrer at køre til mekaniker end feks Vw.

CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
KØLER: Thermal Take Big Typhoon
MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
GFX: Inno 7800GT Pci
GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
KABINET:Raidmax scorpio 668

22

fredag, 28. november 2008, 12:19

Jeg må så indrømme at Vw gruppens Tdi ikke er på højde med Psa gruppens Hdi.
For Psa gruppens Hdi, er i min mening nogle af det bedste Diesel motorer der findes på markedet.

CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
KØLER: Thermal Take Big Typhoon
MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
GFX: Inno 7800GT Pci
GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
KABINET:Raidmax scorpio 668

23

fredag, 28. november 2008, 19:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
TDI motoren i C5 lyder som en kasse med løse skruer?

C5'erne er ikke med TDI motor, men HDI. HDI'en er commonrail hvor dyserne fødes af en enkelt dysebro eller rail. TDI'en er en pumpedyse hvor hver dyse har sin egen pumpe. TDI'erne lyder væsentligt hårdere end en commonrail motor gør. Hvad præcis dette skylde skal jeg ikke kunne sige. Commonrail kører med to spøjt, et pre sprøjt som sænker forbrændings temperaturen og minimerer diesel lyden og hvis de har FAP et post sprøjt for at varme udstødnings gasserne op.

Prøv at stå ved siden af en TDI når den startes en kold vintermorgen og så bagefter en HDI :)

24

fredag, 28. november 2008, 20:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
zalam: Ja det er en smagssag, men jeg synes de er for bløde, selvom de er blevet meget hårdere de sidste år :)
Dårligt ry kan man altså ikke komme udenom - selvom det ikke er lige så håndgribeligt som 260Nm og 110Hk. Klart de fleste lader ry'et være med når man køber bil, en bil er med til at sende nogle signaler - skal man smide 400.000Kroner for en ny bil, så køber man næppe en SsangYoung, ikke fordi det er en meget ringere bil, men fordi den ikke har de signaler man gerne vil have med. Hvorfor mon der ikke er flere der kører Hyundai? ;)

Foxx: Du skriver "bliver nok", "får du nok" eller med andre ord, det er gætterier baseret på fordomme. Har du set hvilken bil ADAC har som den mest driftsikre?

dmk: Hvordan kan du mene at Citroën'en er "hammerdyr" at reparere på? Reservedelsindexet er væsentlig lavere end på Audien, mon ikke det igen er fordomme eller historier med mandagsmodeller? Almidelige service er billigere hos Citroën end det er hos Audi. Iøvrigt er Citroën også billigere at servicere syd for grænsen, men hvorfor skal man dog gøre det?

Skaaning: Jeps den første C5'er var ikke skiiide heldig :) De er franske at skrue på, men det betyder ikke højere regninger ;) Skoda, VW og Seat er i samme gruppe - men der ER forskelle, specielt i kabinen er der forskelle. Seat er klart den "billigste" i kabinen. Desuden kører Skoda og Seat ofte med ældre generations motorer end Audi. Historien med pærerne har en psykologisk baggrund - man køber en bil til 400.000 hvor det næsten er umuligt at skifte pærer selv - så er der noget psykologisk i at værkstedet skifter pærerne U/B. IMHO er det IKKE kundepleje at tage en timeløn for at skifte en pære.. Det afspejler meget godt SMC's arrogance..

Sukkerfar: En passat med 1.6l motor og 102Hk - den kommer du med garanti til at fortryde.. Den er ikke bare sløv - den er ekstremt sløv! Synd for bilen er ellers ret lækker, men den motor bør du holde dig fra. Octaviaen er en rigtig fin bil - men prøv om ikke du kan få den med CommonRail motor istedet, de der PD motorer er altså ikke heldige. jeg ville stadig snuppe den C5'er :)

Klovnemanden: C5 får 5 stjerner i EuroNcap, Octaviaen kun 4.. Octaviaen er en ældre konstruktion, hvor C5'eren er helt ny. TDi motorerne er imho ikke så gode som VAG tilhængere gerne vil have dem til. De har et godt moment, men det er snævert og så lyder de som en kasse med løse skruer.

Selvfølgelig vælger man også lidt efter ry, men at spørge til råds om biler er jo ligesom at spørge hvilket parti der er bedst, eller hvilket fodbold hold, som er bedst. - For mange er det en "religion" og de ser ikke særlig objektivt på tingene.

Kommentare som franske biler er noget lort.
Japanske biler er noget billigt skrammel
Tyske biler er for dyre og for dårlige

osv osv.

Men faktum er jo at man bør kigge på hvor man får mest bil for sine penge. Det kan godt være det ikke er så presige fyldt at kører citronen som det er et kører Audien fordi der er et lille Audi mærke på, men vi er begge enige om den giver langt mest værdi for pengene - alt taget i betragtning.

25

fredag, 28. november 2008, 21:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zalam

Citeret

Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
zalam: Ja det er en smagssag, men jeg synes de er for bløde, selvom de er blevet meget hårdere de sidste år :)
Dårligt ry kan man altså ikke komme udenom - selvom det ikke er lige så håndgribeligt som 260Nm og 110Hk. Klart de fleste lader ry'et være med når man køber bil, en bil er med til at sende nogle signaler - skal man smide 400.000Kroner for en ny bil, så køber man næppe en SsangYoung, ikke fordi det er en meget ringere bil, men fordi den ikke har de signaler man gerne vil have med. Hvorfor mon der ikke er flere der kører Hyundai? ;)

Foxx: Du skriver "bliver nok", "får du nok" eller med andre ord, det er gætterier baseret på fordomme. Har du set hvilken bil ADAC har som den mest driftsikre?

dmk: Hvordan kan du mene at Citroën'en er "hammerdyr" at reparere på? Reservedelsindexet er væsentlig lavere end på Audien, mon ikke det igen er fordomme eller historier med mandagsmodeller? Almidelige service er billigere hos Citroën end det er hos Audi. Iøvrigt er Citroën også billigere at servicere syd for grænsen, men hvorfor skal man dog gøre det?

Skaaning: Jeps den første C5'er var ikke skiiide heldig :) De er franske at skrue på, men det betyder ikke højere regninger ;) Skoda, VW og Seat er i samme gruppe - men der ER forskelle, specielt i kabinen er der forskelle. Seat er klart den "billigste" i kabinen. Desuden kører Skoda og Seat ofte med ældre generations motorer end Audi. Historien med pærerne har en psykologisk baggrund - man køber en bil til 400.000 hvor det næsten er umuligt at skifte pærer selv - så er der noget psykologisk i at værkstedet skifter pærerne U/B. IMHO er det IKKE kundepleje at tage en timeløn for at skifte en pære.. Det afspejler meget godt SMC's arrogance..

Sukkerfar: En passat med 1.6l motor og 102Hk - den kommer du med garanti til at fortryde.. Den er ikke bare sløv - den er ekstremt sløv! Synd for bilen er ellers ret lækker, men den motor bør du holde dig fra. Octaviaen er en rigtig fin bil - men prøv om ikke du kan få den med CommonRail motor istedet, de der PD motorer er altså ikke heldige. jeg ville stadig snuppe den C5'er :)

Klovnemanden: C5 får 5 stjerner i EuroNcap, Octaviaen kun 4.. Octaviaen er en ældre konstruktion, hvor C5'eren er helt ny. TDi motorerne er imho ikke så gode som VAG tilhængere gerne vil have dem til. De har et godt moment, men det er snævert og så lyder de som en kasse med løse skruer.

Selvfølgelig vælger man også lidt efter ry, men at spørge til råds om biler er jo ligesom at spørge hvilket parti der er bedst, eller hvilket fodbold hold, som er bedst. - For mange er det en "religion" og de ser ikke særlig objektivt på tingene.

Kommentare som franske biler er noget lort.
Japanske biler er noget billigt skrammel
Tyske biler er for dyre og for dårlige

osv osv.

Men faktum er jo at man bør kigge på hvor man får mest bil for sine penge. Det kan godt være det ikke er så presige fyldt at kører citronen som det er et kører Audien fordi der er et lille Audi mærke på, men vi er begge enige om den giver langt mest værdi for pengene - alt taget i betragtning.

min mazda er altså helt i vinkel :) jeg elsker japan :P

Erbo Entertainment
(Promotions, Video and Audio production)

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

26

mandag, 15. december 2008, 17:39

Bliver bare nød til at svare på denne tråd.. :P Jeg synes du skal vælge fransk. Fordi så får vi mekaniker mere at lave :) uden franske biler vil vi ikke havde noget at lave. så kun godt de laver så dårlige biler med så mange problemer :hb:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.