Fritidsjob som 15 årig...

  • hey skal ud og kigge mig om efter et fritidsjob men ved ikke lige hvad det skulle være... Har kigget lidt rundt i byen hvor jeg bor (bording 7441) men da det er eb meget lille by er der desvære ikke så mange muligheder :( kunne nemt have et job i ikast/herning eller deromkring ved dog ikke lige hvad der er af muligheder... Jeg regner med selv at tage til ikast her de næste par dage og kigge men det ville jo være lidt nemmere hvis der var nogen herinde der lige havde et forslag... Vil ikke rihtigtbdet med at være fejedreng men måske noget med at stå i butik eller arbejdebmed computer eller hjælpe på kontor men har ikke været rundt i ikast endnu og mener også år have hørt at man ikke må stå i butik før man er 16 eller er det forkert?


    Håber der er nogle der har et forslag eller nogle råd

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Før i tiden ansatte Fakta ungarbejdere fra de var 14 år og 9 måneder, jeg skal ikke sige om de regler har ændret sig siden jeg var slave i den lokale Fakta. I har vist også en i Bording hvis ikke den er blevet lukket siden jeg var derude og hjælpe nogle dage for snart en del år siden.


    Alt efter butikschefen så kan du måske også få en tjans ved kassen, men det afhænger selvfølgelig af både ham, dine kollegaer og så selvfølgelig dig selv - men du kan godt regne med, at du vil komme til at lave andet end at feje.


    Ellers kan du spørge rundt omkring på diverse kontorer om de mangler en piccolo eller lign. men så skal du nok til Ikast eller Herning.

  • Det er korrekt at du skal være 16 eller derover for at stå ved kassen.
    Du kan vel altid få job i et supermarked som flaskedreng/opfylder, måske ikke specielt spændende, men tror sgu ikke man skal forvente det helt store fritidsjob som 15-årig.
    McD er vist også glade for unge mennesker, ihvertfald en del af mine venner der arbejder der, men godt nok ikke noget jeg kunne tænke mig.


    Fætter BR skal bruge en masse "jule hjælpere" nu her, har bla. selv søgt den stilling - godt nok kun i december måned.

  • Det er jo bare at tage ud til hvad der er af virksomheder. Ikast Pressenning osv. I Herning må der være en del af forskellige virksomheder og butikker.


    Og når du så er hos virksomhederne for at spørge efter job så er din holdning meget vigtig. Jeg vil sige en frisk, positiv holdning med lysten til at lære vil være vejen frem.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • jeg vil da helt sikkert sige tak før jeres forslag vil da spørge ad i fakta og i fætter BR men et mest interesseret i et arbejdebeet ikke jun er midlertidigt... Når jeg er i ikast kan jeg da også spørge ad i nogle ånder butikker og firmaer

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • kan på det absolut varmeste anbefale at være operatør i en biograf :D


    måske ikke det nemmeste job at få, men det virkelig hyggeligt... og det kan jo ikke skade at sende en ansøgning efter de omkring liggende biografer :D



    tænker personligt på min tid som operatør som så klart den bedste del af mit liv :D

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • det ville da være virkeligt fedt men skal man bare sætte filmen igang og sådan eller hvordan? Ellers kunne det da være at de manglede eb til år stå i butikken derovre

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Tjae når man er under 18 er det nærmest bare og tage hvad man kan få


    Det er jo alligevel bare et fritidsarbejde og hvis man er utilfreds kan man hurtigt finde et nyt.

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • det kan der være noget om men når man ikke kan få andet rigtigt end at skulle feje så synes jeg ligeså godt vente til jeg er 18 :-/ synes der er vildt nederen at skulle lave noget man synes er kedeligt hver dag efter skole i tre timer så går man pænt død i det...

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lyngze
    det kan der være noget om men når man ikke kan få andet rigtigt end at skulle feje så synes jeg ligeså godt vente til jeg er 18 :-/ synes der er vildt nederen at skulle lave noget man synes er kedeligt hver dag efter skole i tre timer så går man pænt død i det...


    Tjae jeg har haft et par forskellige jobs (flaskedreng, fejedreng og andet) og jeg synes altid det er sjovt i starten men når jeg går død i det skifter jeg.


    Det gør jeg som regel (Ja det lyder lidt mærkeligt) mellem 1 og 1 ½ år.

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lyngze
    det kan der være noget om men når man ikke kan få andet rigtigt end at skulle feje så synes jeg ligeså godt vente til jeg er 18 :-/ synes der er vildt nederen at skulle lave noget man synes er kedeligt hver dag efter skole i tre timer så går man pænt død i det...


    Hver dag? Nej, det vil være urealistisk at skulle arbejde hver dag synes jeg? Eller er jeg gal på den? For jeg havde 2 eller 3 dage hvor jeg arbejdede da jeg var 14-15 år.. Men hvis du fx finder et job som opvasker i et restaurantkøkken er det som regel altid underholdende :D (Taler af erfaring her, jeg arbejder i en restaurant for anden gang i træk lige pt) - sindssyge kokke, søde tjenere, sjove chefer osv, sådan har jeg det i hvert fald :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Hver dag? Nej, det vil være urealistisk at skulle arbejde hver dag synes jeg? Eller er jeg gal på den? For jeg havde 2 eller 3 dage hvor jeg arbejdede da jeg var 14-15 år.. Men hvis du fx finder et job som opvasker i et restaurantkøkken er det som regel altid underholdende :D (Taler af erfaring her, jeg arbejder i en restaurant for anden gang i træk lige pt) - sindssyge kokke, søde tjenere, sjove chefer osv, sådan har jeg det i hvert fald :))


    Ja opvasker er ikke noget dårligt job, selvom det også kan være mega hårdt hvis det er i weekenderne med lukketider efter kl 24. Men hvis man har det godt med de andre ansatte så er det fedt. Jeg har selv været opvasker, var det i et år eller så noget, 1½ måske, og så startede jeg i baren da jeg blev 18, og endte med at blive vagtansvarlig (tælle kasse op låse af osv) til sidst, inden jeg sagde op. Det var et rigtig fedt job jeg havde der, bortset fra at 1-2 weekender om måneden gik med arbejdet, men så er det jo kun fedt når det var til 110 / timen :P Men udover det var der jo så også alle de utallige fyraftensbajere og sindssyge personalefester jeg nåede at opleve. Når bare chefen er med på den værste så ka det kun blive godt :D

  • hehe jamen det lyder da søn et fedt arbejde så tror jeg smutter derned her i morgen så må jeg jo lige se om de har noget heh

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Ja opvasker er ikke noget dårligt job, selvom det også kan være mega hårdt hvis det er i weekenderne med lukketider efter kl 24. Men hvis man har det godt med de andre ansatte så er det fedt. Jeg har selv været opvasker, var det i et år eller så noget, 1½ måske, og så startede jeg i baren da jeg blev 18, og endte med at blive vagtansvarlig (tælle kasse op låse af osv) til sidst, inden jeg sagde op. Det var et rigtig fedt job jeg havde der, bortset fra at 1-2 weekender om måneden gik med arbejdet, men så er det jo kun fedt når det var til 110 / timen :P Men udover det var der jo så også alle de utallige fyraftensbajere og sindssyge personalefester jeg nåede at opleve. Når bare chefen er med på den værste så ka det kun blive godt :D


    Yes sir, lige nu arbejder jeg som "køkkenassistent" på restaurant "Den Gyldne Okse" i Viborg - http://www.gyldneokse.dk og det er jeg bare super glad for :D Jeg hygger mig med at lave alle desserter og forretter, og er altid på vagt med minimum 3 tjenere, 1 kok og 1 opvasker at hygge sig med. Og så er der jo personalejulefrokost her snart, det bliver så godt :))

  • Jeg har haft flere jobs, hvor det bestemt ikke har været det mest interessante, men derfor behøver det ikke at være et dårligt job. For mig betyder stemningen på jobbet absolut meget. Hvis jeg har det rigtig godt på arbejdet gør det ikke så meget at det ikke er voldsomt interessant.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Synes også at stemningen på arbejder skal være god men ikke meget stemning i at feje alene og så gå yd og føre en meget interessant samtale med en larmende maskine men etklart must med en god stemning :D

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • smæk et par høredimser i hovedet og gå og tænk over hvad der skal i den nye comptuer eller hvordan du vil lave din shaman eller om ikke du kunne opfinde noget som fejede for dig på dit arb.


    Jeg kan garantere dig for at alt arbejde er sjovere end intet arbejde mens man er på arbejde.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    smæk et par høredimser i hovedet og gå og tænk over hvad der skal i den nye comptuer eller hvordan du vil lave din shaman eller om ikke du kunne opfinde noget som fejede for dig på dit arb.


    Jeg kan garantere dig for at alt arbejde er sjovere end intet arbejde mens man er på arbejde.


    Det får man desværre bare ikke meget ud af - nu er jeg selv et meget (synes jeg) humanistisk informeret menneske (det ligger i familien), og jeg synes virkelig at socialt samvær, især på arbejdspladsen er en vigtig del af ens tilværelse og indlevelse. Du må give mig ret i at det er så trist og kedeligt at gå alene i sine egne tanker uden nogen at dele dem med :)
    Jeg tror også det virkelig er en god ting (især som 15-årig) at komme ud i den virkelige verden med andre mennesker, og tage en masse ting ved lære, både direkte i form af arbejde (måske er fejejobbet ikke så smart her) men også inddirekte i form af samtale og dialog med mennesker :9xo
    Personligt ville jeg aldrig vælge et job hvor jeg ikke havde kontakt med andre mennesker :D