Dagens gode råd...

  • Kører man på scooter, og der ligger våde blade på den smalle sti...
    Brems da ej med forbremsen...


    Dette kan være meget dumt..


    For jeg har så brugt dagen fra kl. 13.30 til 20.30 på skadestuen..


    Det resulterede i 1 stk. fraktur på knoglen lige over lillefinger kno'en på højre hånd...


    Mega irriterende..


    Så der er dømt 4 ugers gipsarm til mig...


    Det er jo super fedt i denne tid...
    Firmajulefrokosten og juleindkøb bliver så med gips på armen...


    Ho Ho Ho Hoooo... Glædelig jul og god gipsarm!!!

  • Pwned!! :crazyeyes:


    Det var sku noget værre noget, skete der noget med scooteren?


    Scan et billede ind af gipsen så vi kan skrive på den :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hvorfor brugte du dog også forbremsen..... forbremsen er = DØDEN medmindre der er tørt, det burde alle sku da vide :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Det kan en hver da sige sig selv;) Det er det samme hvis du gør det i grus


    Løst/glat føre+forbremse=Av eller Held

  • det sku også det dummst jeg har hørt at bruge håndbremsen når der er vådt :crazyeyes:


    nå men skav lige på din arm

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Det er da ærgerligt, men i det mindste skete der ikke noget alvorligere.


    Derudover bør man vide at der bliver meget glat med våde blade.


    En anden ting mange heller ikke tænker over er første gang det regner efter en lang tør periode om sommeren. Der kan ligge en masse støv på vejen og når det regner er det som om vejen er coated med et tyndt lag mudder.


    Men i hvertfald god bedring herfra.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Takker allesammen.. Og jo, jeg er nok lidt af en klovn..


    Tænkte slet ikke over det..


    Det skete sgu bare, så ligepludseligt var forhjulet væk..


    Men mon ikke jeg har lært det nu.. ;)


    Ellers skal 4 uger med kun venstre hånd på mus og tastatur nok lære mig det.. :T

  • Kan være du kan få nogen andre til at købe gaver ind, sådan gør jeg hvis jeg kan slippe afsted med det.


    Synes nogen gange at jeg har været ude i de vildeste nærdøds oplevelser på scooter og det meste jeg er kommet til skade var et ømt haleben.


    Var nær blevet kørt ned af en lastbil, som jeg snittede med min skulder, en frisk morgen 50 meter fra mit hjem.


    Havde kørt på den samme usaltede vej i 10-15 min. der havde et fint islag og da jeg så beslutter mig for at lette lidt for gassen glider baghjulet og jeg lander på halebenet, på en mere eller mindre trafikkeret vej.


    Kørte hjem inde fra en tur i byen og beslutter mig for lige at lukke øjnene i 5 sek. ca. pludselig er jeg kørt ind i et pigtrådshegn med fuld fart, jeg kommer ikke selv til skade overhovedet og scooteren har fået lidt ridser på front skjoldet. Jeg fløj foresten sidelens over hegnet.


    Var også kørt op bag i en skraldebil og ind i et får, men det var på cykel så det er en anden historie.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Synes dælme tit jeg bliver overset af billister her i byen.. De svinger bare til højre uden at se sig bagud..


    Det er især slemt her i Odense ude ved Bilka og Rosengårdscentret..


    Der har billisterne en 2-300 meters højresvingsbane begge steder, og der tænker billisterne nok bare
    at nu er de i deres højresvingsbane, så drejer man da bare når man når krydset..



    Tror virkelig ikke de tænker over at der er en cykelsti der..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Forbremsen er bare ren selvmord at bruge på alt med to hjul.. Især i sne/blade osv.. :) Men uheld sker jo, god bedring! .



    Det røv nørdet at skrive digitalt på gipsen! :D (men sjovt)


    Haha indrøm at du gerne vil!

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Forbremsen er bare ren selvmord at bruge på alt med to hjul.. Især i sne/blade osv.. :) Men uheld sker jo, god bedring! .



    Det røv nørdet at skrive digitalt på gipsen! :D (men sjovt)


    Hvad snakker i om? Når man køre på MC skal man altid bruge forbremsen - man må bare ikke dreje styret og så trykke hårdt på bremsen.


    man har langt langt bedre kontrol (og kan bremse meget hurtigere) hvis man bruger forbremsen i stedet for bagbremsen.


    Brug forbremsen ALTID, og hvis man vælter må man bare øve sig lidt mere ;) God bedring