hjælp til oversættelse af ansøgning

  • Ikke for at være pisimistisk, men hvis du skal lave ansøgningen på engelsk (og ikke selv kan klare det), så er det måske værd at overveje hvorfor den skal laves på engelsk - skal du bruge dit engelske i jobbet?


    Det kan godt være at jeg rammer ved siden af, men det er efter min mening ihvertfald værd at overveje. Hvis grunden til at ansøgningen skal afleveres på engelsk er at du skal bruge engelsk i jobbet risikerer du at ramme ind i et job du ikke kan magte, og det kan vel næppe være godt for hverken dig eller arbejdsgiver


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Ikke for at være pisimistisk, men hvis du skal lave ansøgningen på engelsk (og ikke selv kan klare det), så er det måske værd at overveje hvorfor den skal laves på engelsk - skal du bruge dit engelske i jobbet?


    Det kan godt være at jeg rammer ved siden af, men det er efter min mening ihvertfald værd at overveje. Hvis grunden til at ansøgningen skal afleveres på engelsk er at du skal bruge engelsk i jobbet risikerer du at ramme ind i et job du ikke kan magte, og det kan vel næppe være godt for hverken dig eller arbejdsgiver


    /ask


    det sødt du tænker over det :)


    jeg skal ikke skrive engelsk i jobbet kun tale og forstå, hvilket jeg sagtens kan. men da jobbet er i england og hos en engelsk familie nytter det nok ikke meget jeg sender ansøgningen på dansk :)


    ville aldrig søge et job hvor jeg ikke kunne løfte opgaven.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nonsens
    det sødt du tænker over det :)


    Var lidt bange for hvordan min post ville blive opfattet. Den var udelukkende ment som en opfordring til at overveje situationen (hvilket du så havde gjort).


    Quote


    jeg skal ikke skrive engelsk i jobbet kun tale og forstå, hvilket jeg sagtens kan. men da jobbet er i england og hos en engelsk familie nytter det nok ikke meget jeg sender ansøgningen på dansk :)


    ville aldrig søge et job hvor jeg ikke kunne løfte opgaven.


    Så er alt jo fint. Jeg har bare flere gang oplevet at folk har fået så meget hjælp til ansøgningen, at arbejdsgiver har fået et helt forkert billede af personen, og efterfølgende har vedkommende knækket halsen på jobbet, da kravende ikke kunne honoreres (han kunne jo ikke have sine venner med på arbejde...).


  • opfattede den skam slet ikke dårligt, kan jo se hvad du mener :)


    jamen det er også helt hen i vejret og søge på et job du ikke kan løfte uden en masse hjælp udefra, ville aldrig sætte mig en en sådan position. jeg kender mig selv og ved havd jeg kan og beatår af, der af søger jeg kun job jeg ved jeg kan stå inde for og udføre optimalt.


    det skal måske ikke lige være au-pair, men da jeg kraftigt ønsker og skifte arbejde omgående så må jeg jo søge lidt rundt i universet og se om jeg kan finde noget jeg har lyst til.