Gamle tråde...

  • Kan det lade sig gøre for Tweak.dk's bagland at lukke/låse tråde der f.eks. er ældre end 12 måneder - altså hvor der ikke har været skrevet i dem?


    Der er efterhånden en del folk der opretter sig, for at svare på en 2-3 år gammel tråd, som de har google't sig frem til. :roller:


    Ved ikke om Burning Board (eller hvad den hedder) understøtter sådan en funktion, men det ville være ret praktisk. :D

  • Nu er rigtigt mange af de indlæg der bliver hevet frem også salgstråde, folk skal simpelthen lære at låse dem.


    Men jeg er helt enig men ved ikke hvad der er af mulighed på den front.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • på den anden side kan det være en tråd med masser af evig-aktuelt indhold....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Netop i Køb og Salg sektionen kunne man vel egentligt sagtens bare slette tråde der er mere end 6 måneder gamle (fra sidste indlæg). Det kunne også være at det kunne medvirke til at forummet bliver ved med at være rimeligt hurtigt, og ikke bliver trukket ned af mængden af gamle tråde.


    For den sags skyld kunne det samme være gældende for Off Topic og Snik Snak.


    /ask

  • Jeg har selv forespurgt Pinky om muligheden for at få tråde der ikke er skrevet i efter noget tid automatisk lukket, og det er det desværre ikke. I samme omgang meldte han ud, at de heller ikke vil blive slettet.


    Så vi må desværre leve med, at folk ikke kan lade være med at hive gamle tråde op. Men I kan jo så heldigvis selv være med til at mindske problemet.


    1: I hvert fald i Køb & Salg kan I huske at lukke jeres tråde når varerne er solgt, nøjagtig som jeg opfordrede til her.
    2: Når I opdager en tråd der er blevet genoplivet, så send en report eller en PM til en fra teamet, så skal vi nok lukke tråden.


    Men tro mig, jeg er mindst ligeså træt af det som I er, det burde ikke være nødvendigt at lukke så mange gamle tråde som jeg og resten af teamet gør.

  • Jeg synes også det er mega nederen. Men Pulse, hvad mener du med at de "Google't" sig frem til tråden. Har "de" bare søgt på selve problemet eller?

    Now I want you to take a step back... and literally f*ck your own face! - Les Grossman, Trophic Thunder

    Rettet en gang, sidst af Isse ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Isse
    Jeg synes også det er mega nederen. Men Pulse, hvad mener du med at de "Google't" sig frem til tråden. Har "de" bare søgt på selve problemet eller?


    De er vel kommet hertil som et resultat af en Googlesøgning. Det er vel sådan vi alle finder frem til, for os, relevante resultater på vores søgninger.


    At de så af en eller anden grund ikke tjekker datoen på de tråde de skriver i, forstår jeg så overhovedet ikke, men sådan er vi jo så forskellige.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    De er vel kommet hertil som et resultat af en Googlesøgning. Det er vel sådan vi alle finder frem til, for os, relevante resultater på vores søgninger.


    At de så af en eller anden grund ikke tjekker datoen på de tråde de skriver i, forstår jeg så overhovedet ikke, men sådan er vi jo så forskellige.


    Tror bare de tænker jubbii og laver en post i tråden uden at se på dato'en som man jo kan over se i farten.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Tror bare de tænker jubbii og laver en post i tråden uden at se på dato'en som man jo kan over se i farten.


    Nemlig, er selv ofte stødt på Tweak tråde/indlæg når jeg har søgt på google :) Nogle gange er det slet ikke hardware/software relateret :crazyeyes:


    En fed funktion til gamle tråde (som nok ikke kan lade sig gøre) ville være en "Bekræft indlæg" funktion. Hvis tråden f.eks. er mere end 6mdr gammel (blot et eksempel) kunne man efter at have trykket "Lav inlæg" blive omdirrigeret til en side der fortæller at tråden er over 6mdr gammel og om man er sikker på at man vil poste deri.


    Håber det gav mening :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • der burde være noget der hedder "pruning" inde i forummets opsætning, derfra kan man få forumsystemet til at slette posts der er ældre end x dage... hvis ikke det er i vbullit (som er tweaks system), så er det ikke pengene værd, alle de gratis forumsystemet (phpbb, mybb osv) har funktionen, og den kan slås til for enkelte sektioner


    self det med at låse tråde, heh, det er en anden sag :D

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Alle tråde fra før 2005 blev slettet for lang tid siden, men bragt tilbage igen af en eller anden grund.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Alle tråde fra før 2005 blev slettet for lang tid siden, men bragt tilbage igen af en eller anden grund.


    Var det ikke da serveren var nede og der blev mistet lidt data??
    De blev hvis dannet igen eller sådan noget hvis jeg ikke tager meget fejl :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    der burde være noget der hedder "pruning" inde i forummets opsætning, derfra kan man få forumsystemet til at slette posts der er ældre end x dage... hvis ikke det er i vbullit (som er tweaks system), så er det ikke pengene værd, alle de gratis forumsystemet (phpbb, mybb osv) har funktionen, og den kan slås til for enkelte sektioner


    Hvis du læser hvad jeg skrev, så har jeg ikke udtalt mig om, at tråde der har en bestemt alder ikke kan slettes, de vil bare ikke blive det. Der er trods alt en forskel ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Ja, der er vel ikke noget at gøre ved det. Ønsker heller ikke at gamle tråde skal slettes, men de har vel ikke meget værdi hvis der ikke er nogen der har skrevet i dem i et års tid. :))


    En tråd med løsningen på et problem kan godt have en masse værdi efter et års tid. Skulle vi hver uge skrive i alle de brugbare tråde der har været igennem tiden, ville det udvikle sig til en voldsom omgang spam ;)


    Du mener vel heller ikke selv, at de indlæg du har skrevet igennem tiden er ubetydelige bare fordi de er gamle?



    En af fordelene ved Tweak.dk er netop den enorme mængden viden der gemmer sig her. Meget af den er dokumenteret i form af tidligere indlæg, men der er selvfølgelig også en masse der ikke er blevet dokumenteret endnu, så selvom en tråd ikke er blevet skrevet i, i lang tid, tæller den bestemt ikke mindre i "vidensbanken".

  • Jeg har det lige modsat. Hvis folk kan finde en fornuftig debat i en gammel tråd, hvorfor så lukke den? Eller tråde/diskutioner bliver måske ugyldige efter et stykketid? Hvis ja, hvor lang tid er der så tale om?


    Der er pt. næsten to uger mellem nyeste og ældste post på forsiden i off-topic sektionen, det er jo ikke ligefrem fordi der skal være plads til alle de øvrige indlæg, at trådene lukkes. Hvorfor så?

  • Syntes også det er fint nok så længe det er noget man kan bruge dagen idag, eller hvis noget er blevet relevant igen osv.

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182



  • Lyder da som en rigtig god idé hvis i spørger mig. :goodpost:

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit