Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 26. oktober 2008, 00:21

Hva skulle jorden ikke væres gået under ifølge de religiøse fanatiker, pga CERN shizzle?

:rules:

Davs!

2

søndag, 26. oktober 2008, 01:07

Datoen hvor de ville kolidere partiklerne er blevet udsat, så nej, ikke endnu.
Religiøse fanatikere? Ehhh, det er jo videnskabsmænd der mener at der er en chance for at Jorden vil blive slugt i et sort hul.

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

3

søndag, 26. oktober 2008, 02:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af Schultztheman
Hva skulle jorden ikke væres gået under ifølge de religiøse fanatiker, pga CERN shizzle?

:rules:

Læs lidt mere om det inden du slynger rundt med alt muligt mærkeligt.

1) "Following the successful circulation of first beam in the LHC on 10 September, the world’s largest and most complex scientific instrument will be officially inaugurated at CERN1 on 21 October 2008"

2) Det er ikke "tænd den og jorden går under med 100% sikkerhed". Der er en lille bitte risiko for at et sort hul dannes.

3) Religiøse fanatikere? ehm.. Hvis det er hvad du kalder videnskabsmænd, så skal folkene i det hvide tøj med spændetrøjer hente dig, for så vil du da slet ikke vide hvem der har lagt grundlaget for den verden vi lever i.

4) shizzle? Altid sjovt når en hvid prøver at være sort :)) (nej, intet racistisk i dette)

4

søndag, 26. oktober 2008, 02:22

Jeg lavede dette her indlæg for sjov. Troede alle indlæg på Snik Og Snak var ment "sjove".

Frazzziel Ma Nizzle.

Hvem siger jeg prøver at være sort? :ohmy:

Undskyld for jeg prøvede at lave lidt humor.

:(

Davs!

5

søndag, 26. oktober 2008, 07:55

Jeg håber de giver en lille advarsel inden jorden går under så man ikke skal dø på tom mave.

For øvrigt: Religiøse fanatikere vs videnskabsmænd. Jeg har tænkt en hel del over dette i de sidste par år (det kan godt være jeg ind imellem har for meget tid), og er indtil videre kommet til den konklusion at de ligner hinanden utroligt meget.
I videnskaben er teorier ofte accepterede indtil de bliver modbevist. Gud er også en teori som bare ikke er modbevist. Problemet er at det umiddelbart er umuligt at modbevise hans eksistens pga. 2 sætninger. Den første er: Gud er almægtig. Det vil sige at gud godt kan have skabt universet for 10.000 år siden (eller hvor meget det nu er) og bare have placeret fossiler af dinosaurer og alt andet som "modbeviser" dette. Så kan man jo så sige "hvorfor skulle han dog gøre det" og der kommer den anden sætning ind: Herrens veje er uransagelige!

Nu betegner jeg ikke mig selv som religiøs (eller videnskabsmand for den sags skyld), men jeg synes det er sjovt at tænke på den slags, og jo mere jeg tænker over det så er der faktisk en række ligheder i måderne de opfører sig på.

Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

6

søndag, 26. oktober 2008, 11:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af dna
Jeg håber de giver en lille advarsel inden jorden går under så man ikke skal dø på tom mave.

For øvrigt: Religiøse fanatikere vs videnskabsmænd. Jeg har tænkt en hel del over dette i de sidste par år (det kan godt være jeg ind imellem har for meget tid), og er indtil videre kommet til den konklusion at de ligner hinanden utroligt meget.
I videnskaben er teorier ofte accepterede indtil de bliver modbevist. Gud er også en teori som bare ikke er modbevist. Problemet er at det umiddelbart er umuligt at modbevise hans eksistens pga. 2 sætninger. Den første er: Gud er almægtig. Det vil sige at gud godt kan have skabt universet for 10.000 år siden (eller hvor meget det nu er) og bare have placeret fossiler af dinosaurer og alt andet som "modbeviser" dette. Så kan man jo så sige "hvorfor skulle han dog gøre det" og der kommer den anden sætning ind: Herrens veje er uransagelige!

Nu betegner jeg ikke mig selv som religiøs (eller videnskabsmand for den sags skyld), men jeg synes det er sjovt at tænke på den slags, og jo mere jeg tænker over det så er der faktisk en række ligheder i måderne de opfører sig på.

Anders

Ved du hvad ordet "Theory" betyder indenfor den videnskabelige samfund? Gud er ikke en teori.

Der er lige så stor sandsynlighed for at den magiske ko har lavet alt. Der er lige så meget beviser for den magiske ko som der er for Gud. No offense til religøse mennesker, men jeg snakker rent videnskabeligt.
Derfor er det en religion.

Ingen siger at gud absolut ikke kunne have gjort det, og dem som gør det burde kunne bevise at Gud ikke kan.

Det var da mærkeligt hvordan Snik og Snak kan ændre sig så hurtigt. Respekt :D

Davs!

7

søndag, 26. oktober 2008, 12:32

Tja, det sidste nye er jo noget med at Nibiru skal ind i vores solsystem i 2012, den 21 dec.. Og så er det slut.. Skriv evt 2012 end of the world nibiru på youtube, der er alt muligt om det møg.. :crazyeyes:

8

søndag, 26. oktober 2008, 12:34

Citeret

Ved du hvad ordet "Theory" betyder indenfor den videnskabelige samfund? Gud er ikke en teori.

Der er lige så stor sandsynlighed for at den magiske ko har lavet alt. Der er lige så meget beviser for den magiske ko som der er for Gud. No offense til religøse mennesker, men jeg snakker rent videnskabeligt.
Derfor er det en religion.

Ingen siger at gud absolut ikke kunne have gjort det, og dem som gør det burde kunne bevise at Gud ikke kan.

Det var da mærkeligt hvordan Snik og Snak kan ændre sig så hurtigt. Respekt :D

Det er egentlig ikke så meget det om gud eksisterer eller ej, der optager mig. Det er mere sammenligningen mellem religion og videnskab.
Det jeg synes er interessant er at videnskaben tit fuldstændigt blankt afviser gud. Her mener jeg ikke så meget gud som en gammelfar der besøger og snakker lidt med menneskene, men mere en intelligent kraft der står bag det hele.
Det at videnskaben bare afviser ting er jo netop det samme som kristendommen også har gjort mange gange. Et eksempel er at da en eller anden person kom med teorien om nogle små ikke synlige organismer som kunne gøre os syge blev han latterliggjort i videnskabelige kredse. Men i dag er der formentlig ikke nogen der ikke kender til bakterier.

Så kan man sige at kristendommen utallige gange har været forkert på den (jorden er midtpunkt i universet, jorden er flad osv). Men det har videnskaben altså også. En interessant ting er at videnskaben ikke nødvendigvis behøver at bevise noget for at acceptere det. Så længe det ikke er blevet modbevist kan de i vide udstrækninger acceptere en påstand og er det ikke netop hvad kristendommen også gør ifølge mit første indlæg.

Og du har lige afvist eksistensen af en gud uden egentlig på nogen måde at have bevis for det eller modbevis for den sags skyld og påstår samtidig at du snakker videnskabeligt, men som jeg ser det er det netop en meget religiøs måde at se på tingene på.

Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

9

søndag, 26. oktober 2008, 13:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af dna

Videnskaben er viden omkring den naturlige verden. Så hvis en Gud er "supernaturligt" så er det svært at bevise "gud", fordi videnskab kan kun observer naturlige ting. Videnskaben ændrer sig efter hvad factsene siger, og ikke hvad folk tror.

Nu skal du også tænke på at videnskaben er ikke bare et lukket "samfund" der er mange creationist, ID osv. Der er folk af hvad deres mening. Ingen af hvad jeg ved har afvist Gud 100% bare fordi der ikke er nogen beviser atm.

Vil du ikke prøve at forklarer mig hvad du mener videnskabens definition på "teori" betyder?

Jeg vil ikke sammenligne kristendommen med videnskaben. Fordi kristendommen ændrer sig ikke, men det gør videnskaben. Videnskaben troede også at jorden sad på 2 skildpadder for mange år siden( svjv ) men det gør den ikke mere, fordi factsene siger anderledes.

Husk Intet er sikkert i videnskaben, i videnskab er man aldrig 100% sikker.

Hovhov, har jeg afvist Gud? Nej, jeg skrev der er lige så mange beviser/sandsynlighed for den magiske ko, som der er for Gud. Rent videnskabeligt har jeg ikke hørt, eller set nogle beviser for at der skulle eksister en Gud. Hvis jeg skal afvise den kristne gud af Abraham, så skal jeg afvise eksistensen af Gud, Jesus og helligånden. De 3 ting, hvilket jeg ikke har gjort. Jeg siger bare at lige pt er der lige så mange beviser for den ko som der er for Gud.

Når du mener at de ikke behøves at bevise noget, for at kunne accepter det?
Wikipedia siger anderledes

Citeret

Videnskab er en metode for fremskaffelse af objektiv viden, samt betegnelsen på den viden som er fremskaffet ved hjælp af en videnskabelig metode. For at viden skal regnes som videnskab, er at det et krav at den kan efterprøves. Det vil sige at andre forskere skal have muliglighed for at tilbagevise tidligere forskningsresultater på grundlag af observationer, ræsonnement eller eksperimenter. Forskning er den aktivitet som har til hensigt at skabe eller systematisere videnskabeligt fremkommet viden.

WikipediaaLULZ

Har du nogle bestemte emner ? Fordi jeg synes det lyder højst usandsynligt.

Når du skriver " Intelligent kraft " hentyder du så til at en/flere " ting " har sat det hele igang, og så bare set på, eller noget helt andet.

Davs!

10

onsdag, 29. oktober 2008, 00:20

Folk der virkelig tror på gud er tards. Jeg er dog protestant meeen... come ooooon. Evolution vs. Adam og Eva? Seriously? Come oooon!

Intel Core i7 920 D0 @ 4.1 ghz 21*196 cooled by TRUE Black - Asus P6T SE modded - Sapphire 4870x2 -
Corsair 750TX - 128 SSD - 74 GB WD Raptor - Antec P182 - Iiyama Prolite 24' 2ms

11

onsdag, 29. oktober 2008, 02:01

nu ved vi hvordan schweitzer ostene startede med at få huller.....det har de sq altid været besat af..gad vide hvad freud ville have udledt af det.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

12

søndag, 2. november 2008, 18:57

:crazyeyes:Kunne de ikke lige have ventet et par dage så man kunne nå at holde jul :crazyeyes:

13

søndag, 2. november 2008, 19:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af RAC
Folk der virkelig tror på gud er tards. Jeg er dog protestant meeen... come ooooon. Evolution vs. Adam og Eva? Seriously? Come oooon!

hmm, ved ikke hvad jeg skal sige til den kommentar.
Og du er da absolut ikke protestant hvis du siger folk der tror på Gud er tards. Og den kommentar siger mere om dit høloft end alle os tards vil jeg mene.

Jeg tror på Gud, men kalder da ikke folk som ikke er troende eller direkte ateister for tards eller noget i den dur, dem respekterer jeg fuldt ud. Såå, hold lidt igen med de spydigheder mester :roller:

14

søndag, 2. november 2008, 19:11

Citeret

Jeg lavede dette her indlæg for sjov. Troede alle indlæg på Snik Og Snak var ment "sjove".

Frazzziel Ma Nizzle.

Folk fatter for lidt og tuder for meget - væn dig til det, sådan er internettet. :crazyeyes:

15

mandag, 3. november 2008, 10:12

Citeret

Oprindeligt indlæg af Brition

Citeret

Frazzziel Ma Nizzle.

Folk fatter for lidt og tuder for meget - væn dig til det, sådan er internettet. :crazyeyes:

Ja og det er stort. Ligesom universet. :razz:

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
1000gb Seagate 7200.10 (lager)
Gigabyte GV-R797OC-3GD
T&T 850watt
LG GGWH20L Super Multi Blue
Windows 7 Ultimate

16

mandag, 3. november 2008, 14:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af Prectar

Citeret

hmm, ved ikke hvad jeg skal sige til den kommentar.
Og du er da absolut ikke protestant hvis du siger folk der tror på Gud er tards. Og den kommentar siger mere om dit høloft end alle os tards vil jeg mene.

Jeg tror på Gud, men kalder da ikke folk som ikke er troende eller direkte ateister for tards eller noget i den dur, dem respekterer jeg fuldt ud. Såå, hold lidt igen med de spydigheder mester :roller:

Så vil du slet ikke vide hvad jeg kalder muslimer.

Enten så tror man på evolution ellers så tror man på religion, hvis man tror på begge er man en hykler.

Intel Core i7 920 D0 @ 4.1 ghz 21*196 cooled by TRUE Black - Asus P6T SE modded - Sapphire 4870x2 -

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "RAC" (03.11.2008, 14:44)

17

mandag, 3. november 2008, 16:54

Jaa det var et fint billede ;)

18

mandag, 3. november 2008, 17:31

Hvorfor er man en hykler?

Man kan sagtens accepter Evolution og tro på Religion

Evolution og Religion

Davs!

19

mandag, 3. november 2008, 18:02

Citeret

Evolution og Religion

Forklar.

20

mandag, 3. november 2008, 18:32

Citeret

Citeret

Evolution og Religion

Forklar.

Forklar hvad?

Hvis man er en evangelist-fundamentalist-christian så kan man ikke accepter Theory Of Evolution, eller hvis man tager biblen bogstavelig talt. Men hvis går rundt og tror på at Gud har lavet jorden, og ikke accepter alt fra biblen så kan man sagtens.

Biblen siger også at Jorden er universet center, så hvis man accepter teorien om at jorden går rund solen, så må man ikke tro på religion?

Evolution siger ikke noget om livets opringelse, altså om hvordan alt startede. Der kunne godt være en Supernaturligt being, men det er ikke videnskab.

Ellers tjek det link ud jeg har vedhængt.

Davs!

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.