Dansk -> Latin oversættelse

  • Hej Tweak,


    Jeg går med nogle overvejelser efter mit fornyligt forliste forhold at få lavet mig en tatovering.


    Hvorfor jeg så gerne vil høre om nogen her på hjemmesiden kender til, eller selv kan oversætte direkte eller indirekte til latin. ?


    Jeg vil godt være 114% sikker i min sag før jeg får skrevet noget som egentlig betyder hundelort istedet for kærlighed :ph34r:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    hm, det er jo godt for ham hvis det er tilfældet. Desværre hjælper det ikke mig så forfærdeligt meget :))


    jo hvis han vil slå ordene op... men self kender jeg ikke latin og ved ikke om der er noget gramatisk ligesom i tysk og sådan noget med ordstilling osv?

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • De kan lånes ganske gratis på biblioteket.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lyngze
    ellers en på nettet her... ved ikke hvor præcis den er? http://www.tranexp.com:2000/Translate/result.shtml (hurtig google søgning)


    De online ordbøger jeg har prøvet har ikke været særlig gode så umiddelbart ville jeg være lidt påpasselig med at bruge dem. En tatovering er trods alt noget man skal være rimelig sikker på.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Det er da über-plat at få lavet en tatovering på et sprog som man ikke engang kan? :boxed: Svarer til at få lavet nogle kinesiske tegn når man ikke er kineser :crazyeyes:


    Når du bliver voksen, så vil du nok fortryde det ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Det er da über-plat at få lavet en tatovering på et sprog som man ikke engang kan? :boxed: Svarer til at få lavet nogle kinesiske tegn når man ikke er kineser :crazyeyes:


    Når du bliver voksen, så vil du nok fortryde det ...


    Det vil han sikkert. Jeg er fuldstændig enig. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Nu ved du heldigvis ikke hvad der skal stå, så derfor synes jeg kun det er godt du har den holdning til tingene.




    Jeg bad iøvrigt ikke om din holdning til det, men blot lidt information. Dette har jeg fået, derfor siger jeg tak.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    Nu ved du heldigvis ikke hvad der skal stå, så derfor synes jeg kun det er godt du har den holdning til tingene.




    Jeg bad iøvrigt ikke om din holdning til det, men blot lidt information. Dette har jeg fået, derfor siger jeg tak.


    er det fordi du stadig har den gamle amd at du er så sur...pointen med hans bemærkning har jo intet med hvad der skal stå....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    Nu ved du heldigvis ikke hvad der skal stå, så derfor synes jeg kun det er godt du har den holdning til tingene.




    Jeg bad iøvrigt ikke om din holdning til det, men blot lidt information. Dette har jeg fået, derfor siger jeg tak.


    Er sådan set enig i at det ikke rager os hvilket sprog du får lagt under huden. Men kunne du måske afhjælpe vores nysgerrighed ved at fortælle os hvorfor det lige skal være på latin? :)
    Jeg ville i øvrigt lige køre sætningen gennem en eller anden der kan læse latin, før jeg fik den griflet ned.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Det er da über-plat at få lavet en tatovering på et sprog som man ikke engang kan? :boxed: Svarer til at få lavet nogle kinesiske tegn når man ikke er kineser :crazyeyes:


    Når du bliver voksen, så vil du nok fortryde det ...


    heh ja.... få en kineser tattoo hvor der står 30% off chicken :P

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Er der ikke noget med at præster har latin på deres teologistudie?
    Kunne være man kunne spørge evt en katolsk præst eller bare den lokale protestant til råds :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr