RMA hos gamle shg glem det. :-(

  • Så kom dagen hvor der var en der skal ha en RMA sag hos det nye/gamle shg.
    Jeg har et asrock 4coreDual-sata2 som er fra det gamle shg. Det er under 1 år gammelt og er gået i stykker på den ene ram port. Nu tænkte jeg så ja jeg ved jo godt det er et nyt shg der er der men jeg har jo også læst de er behjælpelige med ar oprette rma hos producenten så de ikke direkte står for reklamationen. Venner? Glem alt det vrøvl. I sejler jeres egen sø og kan selv få lov til at stå for det hele. Her er hvad jeg modtog som svar idag:


    >Hej



    Som du sikkert har læst så er det tidligere Shg.dk A/S CVR-nr. 26665566 nu navneændret til BS af 19/6 2008 A/S er med virkning fra den 7/7-2008 ophørt med at drive virksomhed og bliver efterfølgende erklæret konkurs.



    Det nuværende Shg.dk A/S CVR-nr. 31592569 er et nystiftet selskab, der ikke er indtrådt i rettigheder og forpligtelser tilkommende og påhvilende BS af 19/6 2008 A/S under konkurs.



    Det betyder på almindelig dansk, at Shg.dk a/s er startet som et nyt firma.



    Det nye selskab ledes fremover af Poul Thyregod der er direktør for det nystiftede Shg.dk a/s. De medarbejdere du kender fortsætter med deres arbejde, så der vil ikke ske ændringer i kundebetjening eller serviceniveau.



    Det nye selskab er ikke forpligtet til at håndtere reklamationer fra det ”gamle” Shg. Men vi vil dog gerne påtage os at bistå som formidlere af oplysninger og kontakter og udveksling/forsendelser af en vare, hvorover der reklameres, i tilfælde af garanti- og/eller mangelsreklamationer relateret til køb foretaget hos BS af 19/6 2008 A/S under konkurs i perioden fra 16/06-2007 til 05/07 - 2008.



    Vi påtager os derved ikke noget mangelsansvar og indtræder ikke i nogen garantiforpligtelse eller i andre køberetlige og/eller forbrugeraftaleretlige forpligtelser, idet vi yder denne service pr. kulance. Ej heller påtager vi os nogen forpligtelser, der reelt kan/skal afledes fra producenten af den indkøbte vare.



    Ved indlevering af en reklamation over en vare til formidling under disse omstændigheder vil du blive anmodet om en bekræftelse på disse vilkår, forinden reklamationen kan tages under behandling.



    Dette betyder at vi desværre ikke må modtage og behandle din RMA sag, i de fleste tilfælde kan du dog søge RMA direkte hos producenten.



    Vi anbefaler du i stedet tager kontakt til producenten af varen, for reklamation.





    Med venlig hilsen / Best Regards
    xxxxx xxxxxxxxx Navn redigeret
    Supporter<
    Jeg ved ikke med jer andre her på sitet men jeg skal ikke ha handlet med det nye shg efter det her. X(

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Det vil sige at man skal sende bundkortet til Taiwan eller hvor AsRock ligger? Det er sgu' god kundeservice! :))


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Man kan vel i bund og grund ikke klandre "ny shg" for ikke at ville tage "gamle shg's" rma'er. De har overtaget et konkurs ramt firma og lavet et nyt af "ruinerne". Det er da selvfølgelig pisse irriterende som forbruger, at man selv står med besværet hvis uheldet skulle være ude, men jeg går da så sandelig ud fra at varer købt hos "ny shg" vil blive behandlet fuldt ud hos dem hvis deres varer er behæftet med fejl.


    Jeg har heldigvis ikke haft problemer med "gammel shg" og de varer jeg har købt der holder endnu - går de i stykker bliver jeg nødt til at bide i det sure æble og betragte dem som tabt, men det afholder mig ikke fra at købe udstyr hos "ny shg"

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu


  • Tja, hvis du nu er helt ærlig, ville du så ikke gøre det samme som dem? Jeg ville. At de så alligevel tilbyder en smule form for service hvad RMA angår er da fint.
    Kan godt forstå det pisser dig af, men dem der har overtaget det gamle, gør bare som de fleste af os ville gøre. At det så lige går ud over dig i denne her forbindelse er bare surt.
    Personligt ser jeg ingen grund til ikke at handle hos "det nye SHG", som i mine øjne bare er endnu et nystartertet firma med et gammel-kendt navn.
    Jeg bliver først bekymret hvis det nye laver lort i den med RAM og alm. god kundeservice. Om jeg selv vil handle hos dem? Mangler p.t. ikke noget hardware, så jeg må blive dig svar skyldig.

  • Fruitloop og Maverick jeg kan ikke være uenige med jer. Jo jeg ville nok også gøre sådan men jeg ville hvertfald ikke gå i dagspressen og annoncere at der var sat et millionbeløb af til at hjælpe folk i denne situation. Nu ved i jo hvor meget folk går op i om Hardware har kviit hvis det skal sælges.
    Men det er jo ikke en skid værd. Firmaer kan jo lukke den ene dag og åbne i næsten det samme navn om med stort set den samme medarbejderstab og fraligge sig ethvert ansvar for netop solgte vare. Jeg betragter hermed alt jeg har købt af det gamle shg som værende uden reklamation mere. Desværre har jeg før i tiden anset shg.dk for at være en af de seriøse forhandlere derfor har jeg en del liggende med stadig reklamationsret så jeg krydser fingre for det ikke står af. :))
    P.S SHG.dk burde nok ha valgt et andet navn for at undgå sammeblanding men det er jo de vil, de vil ha brandet og omdømmet osv men ikke reklamationerne. SMART ikke? ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Fruitloop og Maverick jeg kan ikke være uenige med jer. Jo jeg ville nok også gøre sådan men jeg ville hvertfald ikke gå i dagspressen og annoncere at der var sat et millionbeløb af til at hjælpe folk i denne situation.


    Hvor har de annonceret det?


    Det tal Poul Thyregod selv er kommet med diverse steder er 300.000 kr.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Hvor har de annonceret det?


    Det tal Poul Thyregod selv er kommet med diverse steder er 300.000 kr.


    Er det ikke en annoncereing når direktøren selv udtaler det. Om det er 300.000 eller hvad er vel ligemeget. de gir dig jo fingeren uanset hvad når du kontakter dem?. :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Er det ikke en annoncereing når direktøren selv udtaler det.


    Om det er 300.000 eller hvad er vel ligemeget. de gir dig jo fingeren uanset hvad når du kontakter dem?. :$


    Du påstod det havde været annonceret i dagspressen, jeg be'r bare om en kilde, så må det jo være op til dig at skaffe den hvis du vil ;) Jeg vil så vove den påstand, at der er forskel på en annoncering og en udtalelse. Annoncer er oftes noget der bliver betalt for ;)


    Og der er også STOR forskel på et millionbeløb og 300.000. Det kan jo rent faktisk godt være, at pengene allerede er brugt? Og hvor mange penge forventer du så, at han skal smide i det store sorte hul der hedder "RMA sager fra det gamle firma"? Nu er det ikke ligefrem fordi avancen på hardware er svimlende høj, og skulle de reelt dække samtlige gamle RMA sager, selvom de på ingen måde er juridisk forpligtet til det, ville pengene kun kunne hentes et sted, priserne til os forbrugere, og så vil Poul Thyregod på ingen måde overleve som forhandler. Nogle vil så mene, at så kunne han have dækket de sager der f.eks. var under 6 måneder gamle, eller et år, men hvad så med resten? Ligemeget hvilken løsningsmodel der var blevet valgt ville der have lydt et ramaskrig. Enten fra folk der ikke får dækket deres RMA, eller fra kunderne der ikke vil betale ekstra for deres varer.


    Det eneste reelle alternativ der er til hele den her sag er, at de sunde dele af virksomheden i stedet for at blive solgt indgik i konkursboet, og så havde en lang række mennesker mistet deres job, og hardwaremarkedet i Danmark ville være noget fattigere. Tilsidst vil vi stå tilbage med typer som Getmore, og det er i sig selv temmelig skræmmende.


    Men hvad med at spørge dem om hjælp til at kontakte AsRock. Det ser ikke ligefrem ud til, at du har haft sådan en forespørgsel, måske det ville ændre en hel del på det svar du får ;)




    Det skal lige nævnes, at selvfølgelig forstår jeg din frustration, men jeg forstår bestemt også de bevæggrunde der ligger bag ved kun at overtage de sunde dele af en forretning der er gået konkurs. Stod jeg i samme situation som dig, ville jeg helt sikkert også være pissed, det hjælper bare ikke noget at skylde skylden på dem der har købt forretningen, det er jo ikke hans skyld. Men SHG gik jo så tilsyneladende også konkurs fordi der ikke var styr på tingene internt i forretningen.


  • Ja ja i bund og grund er det ordkløveri. Jeg er såmænd ikke så pissed som du skriver. Jeg ville prøve at se hvad de skrev tilbage nu jeg har de defekte board. Det er rigtig at den kære direktør har udtalt at de havde sat 300.000 af til det men så ved vi jo den udtaelse er faldet for at lukke munden på alle de tidligere kunder der har villet vide hvordan de står. Så nu ved vi at os der har købt hos det gamle shg står ingen steder andet end hos os selv. Det er derfor jeg har lavet den her tråd. Ren oplysning til andre tweakere der skulle være i samme situation i nærmeste fremtid. Vi kan bare håbe resten af vores hardware der er købt i det gamle firma holder ud over de 24 md så er det hele jo ligemeget.
    Indtil det næste netfirma går konkurs og åbner kort tid efter i det samme navn og med samme adresse samt medarbejdere fordi det er da sikkert ikke sidste gang det sker. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet 2 gange, sidst af Baloo ().

  • Af hvilken grund er det du hænger en ud fra shg.dk, som blot oplyser som firmaets svar på din forespørgsel.


    Det ser jeg ingen grund til, hvis det blot er til oplysning for andre som du skriver.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ufo
    Af hvilken grund er det du hænger en ud fra shg.dk, som blot oplyser som firmaets svar på din forespørgsel.


    Det ser jeg ingen grund til, hvis det blot er til oplysning for andre som du skriver.


    Rigtig!! navn er erstattet af xxxxér i topic. :9xo
    Nu kan jeg se du er helt ny du har måske noget med SHG.dk at gøre?? :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Rigtig!! navn er erstattet af xxxxér i topic. :9xo
    Nu kan jeg se du er helt ny du har måske noget med SHG.dk at gøre?? :$


    sad lige og lagde mærke til det. :D

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Jeg forstår ærlig talt ikke din bitterhed. Er det fordi de har valgt at beholde det "gamle" navn at du mener de burde hjælpe dig?
    Hvad nu hvis de i stedet havde kaldt det noget andet, ville det så være nemmere for dig at sluge?


    Bitterhed? Nej ren og skær oplysning jeg gør det. Det er jo ikke kun navnet de har beholdt. De har beholdt alt undtage alt det "dårlige" i det gamle shg. Som f eks reklamationsretten på en masse solgt hardware. Hvis ikke du kan forstå det kan jeg nok ikke hjælpe dig. :ph34r:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Bitterhed? Nej ren og skær oplysning jeg gør det. Det er jo ikke kun navnet de har beholdt. De har beholdt alt undtage alt det "dårlige" i det gamle shg. Som f eks reklamationsretten på en masse solgt hardware. Hvis ikke du kan forstå det kan jeg nok ikke hjælpe dig. :ph34r:


    Jeg tror det er dig der ikke forstår.
    De har jo netop IKKE overtaget ansatte etc. men der i mod valgt at ansætte nogle folk, der tilfældigvis tidligere har besat selv samme stillinger hos det tidligere SHG....


    De er jo ikke forpligtet til at hjælpe dig med RMA, da det, mod din version, faktisk kun er navnet de har beholdt....
    Hvis ikke du kan forstå det kan jeg nok ikke hjælpe dig. :ph34r:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Bitterhed? Nej ren og skær oplysning jeg gør det. Det er jo ikke kun navnet de har beholdt. De har beholdt alt undtage alt det "dårlige" i det gamle shg. Som f eks reklamationsretten på en masse solgt hardware. Hvis ikke du kan forstå det kan jeg nok ikke hjælpe dig. :ph34r:


    Nej. De har KØBT alt det der kunne bruges, dvs. bl.a. varelager og den goodwill der hænger ved navnet. Hvorfor skulle man dog købe en masse gæld? De har jo heller ikke fået pengene ind for det hardware der blev solgt under det "gamle" SHG, hvorfor dælen skulle de så supporte det? Så kunne de jo ligeså godt bare give en masse penge væk.


    Det kan godt ske du påstår du ikke er bitter, og at du kun gør det for at oplyse, men taget i betragtning, at en lignende diskussion allerede har været her, så er det måske ikke super relevant at tage den igen. Synes egentlig også, at du generelt udviser en mangel på forståelse for hvorfor tingene hænger sammen som de gør, men det kan vel så nok skyldes, at du føler du er kommet i klemme nu. Så det er bestemt ikke noget særskilt for dig.


    Men skulle du være interesseret, så har jeg da en studiegæld du kan få lov til at købe, og vi kan godt finde en god pris på den :crazyeyes:


  • Som sædvanlig kan du få mig til at se lyset Burger. Det har du en uovertruffen evne til. Emnet er vist belyst tråden er lukket. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate