Opbevaring af alkohol?

  • Jeg kom sådan til at tænke på noget.. Jeg har 4 åbnede flasker med forskellige alcohol stående (Små Blå, Dooley's og noget vodka), og jeg har dem egentlig bare til at stå på en hylde i stuetemperatur. De er selvfølgelig tæt lukkede, men hvordan holder de sig egentlig bedst?
    Er det nok at de bare står ved stuetemperatur? :))
    Jeg har googlet, men kan ikke rigtig finde noget omkring det :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PaW^
    smid dem på køl.. så er de også kolde når du skal drikke dem :P ting som jægermeister skal helst serveres fra fryseren -18 grader.. men tror ikk det er det bedste at opbevare dem i, i langt tid


    Smider dem altid på køl en dags tid før jeg ved de skal bruges, de fylder bare utroligt meget i et køleskab når man bor i lejlighed og har et forholdsvist lille køleskab, tror sku ikke mutter er meget for det :))
    Jeg tænkte bare på, man har jo altid et barskab med sprut, så det må da holde sig fint i stuetemperatur så længe det ikke bliver udsat for meget sollys?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus
    Grav et ølhul i baghaven, og så smid lortet ned i det - øl eller ej, det skal nok smage godt når det engang skal hældes ned.


    Ingen have, desværre :))

  • Bare behold proppen godt på. og som sagt hvis du vil ha det koldt når det skal drikkes engang så smid det på køl. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Det bedste er nok hvis de kan stå nogenlunde køligt, f.eks. en kælder, bryggers e.lign. Derudover så skal specielt blandingsprodukterne drikkes indenfor overskuelig tid efter åbning. Her tænker jeg på Bailey, gajol osv. De "renere" produkter som vodka, gin osv kan bedre stå lidt længere.


    Men sørg for aldrig at drikke af flasken og pas på at der du ikke rører ved indersiden af proppen/låget på flaskerne. Derved minimerer man risikoen for bakterier i flasken.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Det bedste er nok hvis de kan stå nogenlunde køligt, f.eks. en kælder, bryggers e.lign. Derudover så skal specielt blandingsprodukterne drikkes indenfor overskuelig tid efter åbning. Her tænker jeg på Bailey, gajol osv. De "renere" produkter som vodka, gin osv kan bedre stå lidt længere.


    Men sørg for aldrig at drikke af flasken og pas på at der du ikke rører ved indersiden af proppen/låget på flaskerne. Derved minimerer man risikoen for bakterier i flasken.


    Anders


    Blasfemi!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus


    Blasfemi!


    Right bro. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate