Billed Rammer med dybde - Navn ? (Flere billeder i en ramme)

  • Heysa, prøver forklare så godt som muligt :)


    For lang tid siden så jeg en speciel ramme jeg godt kunne tænke mig og lave, var i et af de bolig programmer hvor en designer kommer og hjælper en familien.
    Selve baggrunden bestod bare af en farvet træplade. Derpå sad der så flere billeder, nogle sad helt op af pladen, og andre var rykket et par cm ud sådan at der kom dybde (Mener det var via nogle små rundstænger i hjørnerne). Dvs at de kunne godt gå udover hinanden med hjørnerne, ved ik lige hvordan jeg skal forklare det.
    Min lækre paint tegning prøver og vise det, hvis i forestiller jer de forskellige billeder sad forskudt iforhold til hinanden og skabe dybde.


    Det jeg søger er evt et navn på disse "rammer", eller meget hellere billeder af nogle, gerne hjemmelavet. Står nemlig og overvejer at lave en som gave, men mangler lidt ideer til hvordan det kan laves mest lækkert.


    Hvis jeg har forklaret mig dårligt må i spørge, ellers tak for hjælpen på forhånd.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet 2 gange, sidst af Henrik- ().

  • Hmm, hvis du ved hvad størelse billederne er i, kunne du jo evt fræse "rammer" ud i forskellige dybder?


    Er dog ikke helt sikker på hvad det er du mener, mulighed for at finde et billed ;)?

  • Har overvejet og fræse det ud oftersom jeg har maskinerne til det, syntes dog det andet havde en fed effekt. Kan desværre ikke finde et billed, google har desværre for en gangs skyld ikke hjulpet. Har ikke et ordenligt tegneproblem på denne her comp, så paint hjælper mig lige. Hvis du forestiller mig det billed i første post set fra siden.


    Dvs man har en plade som baggrund, og ud fra den er der monteret flere billeder i hver sine rammer. Nogle kan så stikke udover de andre, evt ved og skjule små rundstænger i hjørnerne. Og på den måde skabe dybde i billed.


    Giver det mening ?

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Gav lidt mere mening, så er det vel bare at borer nogen hulder i en plade(baggrunden) og indsætte nogen pinde deri, i det matriale man nu vælger. Du kunne evt forsøge med noget plexiglas/plastik-rør, eller noget træ.

  • Quote

    Det jeg søger er evt et navn på disse "rammer", eller meget hellere billeder af nogle, gerne hjemmelavet. Står nemlig og overvejer at lave en som gave, men mangler lidt ideer til hvordan det kan laves mest lækkert.


    Så leder efter billeder af folk der har lavet det, om det er en designer, eller noget i et privat hjem er mindre vigtigt, søger ideer til hvordan man lige gør det extra lækkert. Men eftersom jeg ik kan finde noget navn på det, har jeg desværre heller ikke kunne finde billeder.
    Har alt det akryl og maskiner til rådighed jeg skal bruge, vil bare gerne se nogle som har lavet det for lige og få lidt ideer, så det bliver helt lækkert.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • ved ikke hvad man kalder dem, men hvis man laver det ordentligt med plexiglas eller gennemsigtigt akryl, så kan det se rigtigt fedt ud. èn af mine venner ladvede sådan ét på et tidspunkt. Billederne ser ud som om de svæver, og det kan også fungere som en lille hylde til nips.


    bagdelen ved akryl er dog at man ikke sådan kan overlappe billederne, men ikke desto mindre kan det blive meget stilrent, og kan evt. udbygges så man kan smide lys i det ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    ved ikke hvad man kalder dem, men hvis man laver det ordentligt med plexiglas eller gennemsigtigt akryl, så kan det se rigtigt fedt ud. èn af mine venner ladvede sådan ét på et tidspunkt. Billederne ser ud som om de svæver, og det kan også fungere som en lille hylde til nips.


    Eftersom jeg har akryl i alle størrelser til rådighed bliver det højest sansynligt os det, samt jeg har fræsning, drejning og laserskæring til rådighed.


    Min umildbare ide lyder sådan:


    Pladen som bliver monteret helt op af vægen bliver sort, evt en sort plade akryl. De forskellige billed rammer bliver forskudt ud fra bagpladen via små klare akryl stænger jeg drejer ud i rette længde.


    Quote

    bagdelen ved akryl er dog at man ikke sådan kan overlappe billederne, men ikke desto mindre kan det blive meget stilrent, og kan evt. udbygges så man kan smide lys i det


    Mine rammer havde jeg tænkt mig og lave med mat akryl som bagside. Dvs de enkelte rammer bliver: Mat Akryl -> Billed -> Klar akryl.


    På den måde håber jeg og kunne gøre sådan at det ik glider for meget ud i et med den sorte baggrund, samt at med den matte baggrund har jeg mulighed for og overlappe billederne uden problemer.


    Gav dette mening ? :)) - Har desværre ikke lige Inventor på denne computer, må se om jeg kan få tegnet ideen senere, har lige en drejeopgave som jeg hellere må få ud af huset inden fyraften ;)

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Lige prøvet og tegne det sådan hurtigt, ik lige færdig version, men noget i den stil her. Ku ik lige finde noget som lignede frosted akryl til bagpladen af de enkelte rammer, så de blev lige lidt for gennemsigtige.


    Set skrå fra siden:
    [Blocked Image: http://img117.imageshack.us/img117/8931/ramme1sc8.jpg]


    Set forfra:
    [Blocked Image: http://img117.imageshack.us/img117/6591/ramme2hj1.jpg]


    Fra fra siden:
    [Blocked Image: http://img403.imageshack.us/img403/2538/ramme3bv6.jpg]


    Håber nu folk kan se hva jeg mener, og hvis nogle har ideer af alle slags, hører jeg dem da gerne, vil jo gerne have det bliver lækkert. Regner med og bruge små runde magneter til og holde de enkelte rammer fast op akryl stængerne bagved, men dette er ikke sikkert endnu.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm