Regler om Fodlænke

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sunshine2003
    Hejsa, Har søgt på google men kan ikk finde det ...


    Nogen der kan hjælpe?


    ved ikke lige noget om fodlænker, men tror også det lokale politi vil være et bedre sted at få svar end her.


    Mvh Stubkier

  • Tja, har ikk fået den på endnui så ...


    Men ved ens dom skal være på 3 måneder eller under , og volds dømte ikk kan få en på ...


    troede bare der stod noget om det på nettet .... 8o

  • Fodlænke gives kun til folk med "milde" strafsager, såsom spritkørsel, og mindre pengesager.


    Står selv og skal ind i 9mdr - Jeg kunne ikke få en lænke på. Mit er grov hærværk og brandstiftelse, som åbenbart er for groft til den slags :)

  • Fedt det koster os 39 mio om året... men der står da lidt på wikipedia

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ChiliIndianeren
    Fodlænke gives kun til folk med "milde" strafsager, såsom spritkørsel, og mindre pengesager.


    Står selv og skal ind i 9mdr - Jeg kunne ikke få en lænke på. Mit er grov hærværk og brandstiftelse, som åbenbart er for groft til den slags :)


    tja hvis du fik 9 måneder så er det også 6 måneder for meget til fodlænke :D ..

  • Allerede pr. april 2006 blev ordningen imidlertid udvidet. Den omfatter stadig kun straffe på op til tre måneder, men nu omfatter den dels domme, hvor overtrædelse af færdselsloven er hovedkriminalitet, dels alle unge, der på gerningstidspunktet var under 25 år, uanset hvilken kriminalitet, de er dømt for.


    Det er en betingelse, at man har en egnet bolig, at man er i beskæftigelse i form af arbejde, uddannelse eller lignende


    Er 23 under udd , og egen bopæl så den hopper jeg ind under :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sunshine2003


    tja hvis du fik 9 måneder så er det også 6 måneder for meget til fodlænke :D ..


    Njaaah.. 3mdr er nu ikke en regel.. Min svoger fik 6mdr for spritkørsel, og går med lænken :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ChiliIndianeren


    Njaaah.. 3mdr er nu ikke en regel.. Min svoger fik 6mdr for spritkørsel, og går med lænken :)


    Hmm det lyder underligt ..


    Den omfatter stadig kun straffe på op til tre måneder

  • må man spørge hvad du har lavet siden du skal straffes med bånd om benet

    kvinder........ de er ikke andet end sorger og udgifter.... sorry burger


    system:
    Intel core 2 E6850
    MOBO: gigabyte ga-n650sli-ds4
    RAM: 2*2 gb mushkin ddr2
    GFX: 2x nvidia 8800 gt

  • man kan godt få fodlænke på for vold, kender en der har haft det, og det var endda anden gang han skulle ind og sidde. men dog osse kun tre måneder han skulle have siddet denne gang. og han måtte gå på arbejde, og så havde han vist noget der ligner 1 time efter arbejde hver dag, hvor han kunne købe ind, og den slags. og en time hver dag i weekenden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af secz
    man kan godt få fodlænke på for vold, kender en der har haft det, og det var endda anden gang han skulle ind og sidde. men dog osse kun tre måneder han skulle have siddet denne gang. og han måtte gå på arbejde, og så havde han vist noget der ligner 1 time efter arbejde hver dag, hvor han kunne købe ind, og den slags. og en time hver dag i weekenden.



    Har en kammerat som skal have den på fra 12 december og 20 dage frem, så der bliver nok af tid til at pynte træet :finger:


    (Det er os for vold)

    Now I want you to take a step back... and literally f*ck your own face! - Les Grossman, Trophic Thunder

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sunshine2003
    Tja, har ikk fået den på endnui så ...


    Men ved ens dom skal være på 3 måneder eller under , og volds dømte ikk kan få en på ...


    troede bare der stod noget om det på nettet .... 8o


    Jo voldsdømte kan godt. Vi havde en struktørlærling der havde banket en med en cykelpumpe han fik den på i 3 md så kunne han stadig passe sin læreplads. :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate