Sikkerhedskode?

  • Hej.


    Jeg fik en mobil af min mor igår, som hun ikke har brugt i et stykke tid, men hun har glemt sikkerhedskoden på mobilen. Er der nogle herinde som ved hvor eller hvordan man kan deaktivere den sikkerhedskode, eller evt. nogle som har forstånd på selv at generere en kode som kan benyttes via at jeg sender min Imei kode, eller bare fortælle hvad jeg kan gøre.


    p.s det er en Nokia 5310 Xpress mobil.


    Venlig hilsen Kasper.

  • Har du ikke fået en PUK kode?
    hvis ja så bare bliv ved med at prøve at indtaste koden indtil tlf låser, dér skal du så bruge PUK koden til at resette tlf.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Sikkerhedskoden er ikke lige med PIN koden... Sikkerhedskoden er den man bruger til at åbne ting man har kode på på selve mobilen. Fx et koderegister eller sådan noget. Eller tegnebog..
    Jeg tror egentlig ikke det er muligt at nulstille koden... Andet end ved at få hele mobilen nulstillet ved en som kan sådan noget. Få man kan ikke nulstille mobilen selv uden sikkerhedskode.


    Og en tlf bliver heller ikke nulstillet af at skrive PIN koden forkert tre gange og så skrive PUK koden. Det er kun PIN koden som bliver nulstillet. :)


    SpiXe

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Så hvis jeg tager hen til en Unlocker, og spørg om han ikke kan nulstille sikkerhedskoden, så laver han den bare til standardkoden ikke? også kan jeg bruge mobilen igen?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe
    Sikkerhedskoden er ikke lige med PIN koden... Sikkerhedskoden er den man bruger til at åbne ting man har kode på på selve mobilen. Fx et koderegister eller sådan noget. Eller tegnebog..
    Jeg tror egentlig ikke det er muligt at nulstille koden... Andet end ved at få hele mobilen nulstillet ved en som kan sådan noget. Få man kan ikke nulstille mobilen selv uden sikkerhedskode.


    Og en tlf bliver heller ikke nulstillet af at skrive PIN koden forkert tre gange og så skrive PUK koden. Det er kun PIN koden som bliver nulstillet. :)


    SpiXe


    Var også det jeg mente :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cnote
    Så hvis jeg tager hen til en Unlocker, og spørg om han ikke kan nulstille sikkerhedskoden, så laver han den bare til standardkoden ikke? også kan jeg bruge mobilen igen?


    Er det ved opstart den beder om koden eller er det fordi du har skiftet SIMkort?
    Tit så laver tlf selskaberne en standard kode til at ændre bestemte settings, den er i 99% af tilfældene 5x nul eller 12345.


    Men ring dog til dit tlf selskab og hør hvad det er den kode spærrer for, for der findes ihvertfald 3 forskellige slags koder, PIN-PUK-Sikkerhedskode og der er sikkert flere.


    Det allerværste der kan ske er at tlf selskabet siger de vil have 500,- for at unlocke tlf så man kan bruge simkort fra andre selskaber (Selvom de fleste nye telefoner automatisk låser op efter 6 måneder)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cnote
    Jamen først taster jeg pin koden ind , men så bagefter inden den starrter op beder den om sikkerhedskoden, og jeg har prøvet 12345 osv, men ja prøver lige at ringe
    Tak.


    tjek min PM jeg lige har sendt dig...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Normalt er det vel PUK eller PUK2 koden du skal bruge til at nulstille


    Det er i 80% af alle tilfælde Sikkerhedskoden du skal bruge til at Gendanne Fabriksinstillinger.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Jeg har set af nogle af jer, har snakket om sikkerhedskode til en Nokia 5310.


    - Er der ingen af jer der har koden ? Jeg er ved at græde snot over, at jeg savner min mobil :(


    - &&' jeg har været der hvor jeg har købt den. Manden sagde at Nokia havde et program på deres hjemmeside, man kunne downloade...


    - JacquelineF

  • Tror kun det virker ved at nulstille mobilen totalt. Så alt data bliver slettet og nulstillet på den.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Sikkerhedskoden er noget man selv har valgt at sætte på telefonen og ændret.. Derfor kan dit teleselskab ikke hjælpe dig med det, da det er en kode der ligger lokalt på telefonen og ikke andre steder :)
    Som hovedregel skal den en tur forbi værkstedet, og de skal bare bruge din kvittering. Kan dog ikke huske om de tager penge for at fjerne sikkerhedskoden..

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Nem løsning - smid SIM-kortet i, som den er låst til med sikkerhedskoden. Slå derpå sikkerhedskode fra, eller udfør nulstilling til fabriksindstillinger. Sæt derpå dit eget "nye" SIM-kort i telefonen...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WinterSilence
    Nem løsning - smid SIM-kortet i, som den er låst til med sikkerhedskoden. Slå derpå sikkerhedskode fra, eller udfør nulstilling til fabriksindstillinger. Sæt derpå dit eget "nye" SIM-kort i telefonen...



    Bræt... :pokey:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WinterSilence


    Og dermed mener du?


    Skrev jeg virkelig det? :T



    med det mente jeg, at det giver ikke mening det du skriver. men lad mig alligevel fortælle hvorfor... :))


    For at man kan fjerne sikkerhedskoden eller slå den fra så kræves der at man indtaster koden før.


    det samme med nulstilling. det kræver sikkerhedskoden før. så kommer vi tilbage til samme problemstilling.


    :D


    Så hvis man har glemt sikkerhedskoden eller ikke kender den, så det en tur til shoppen hvis det er nyere mobil (efter 2007) - gamle mobiler findes der en master calculator som kan generere en kode ud fra IMEI. den findes gratis på nettet

  • Så vidt jeg husker er der 3 forskellige sikkerhedskoder til de forskellige mærker, 00000 , 12345 , 88888


    aner ikke hvor mange forskellige slags koder du har prøvet, men ja hvis den ikke er fabriks standard skal du have andre midler ibrug