upser - brandalarm

  • Jeg lavede lige en upser idag med en "duft" spray og en brandalarm, det skal lige siges jeg bor på hotel her hvor jeg arbejder


    Jeg sprøjtede det duft spray rundt i rummet og kommer tilfældigvis til at ramme alarmen og den går igang (den er lydløs) så ringer de fra receptionen og her er samtalen



    "dem:Hi this is from the reception, we can see that the firealarm is on?"
    "mig: oh yeah sorry its the food"
    "dem: Okay so there is no fire?"
    "mig: Nope sorry"
    "dem: Okay please open windows and the kitchen window"
    "mig: Ok bye"
    "dem: Bye"



    Skal lige siges at det ikke er første gang jeg kom til at tænde den 1 gang var hvor jeg futtede maden af:D


    men havde der nu været brænd så var jeg nok formentlig ikke på værelset hehe

  • Haha det da altid noget at det ikke er sådan en sindsyg alarm der udløser sprinklere på samtlige værelser :crazyeyes:
    Så kunne du stå der og se dum ud hehe.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Arrr, mon dog.
    Det er som i Danmark nok ikke gratis at få kaldt ud til falsk alarm.
    Nok derfor at de lige ringer, da de med garanti har prøvet det et par gange før.
    Og de har nok en regel for hvor lang tid telefonen må ringe, inden de tilkalder brandvæsnet.


    Kan huske da jeg arbejdede på et plejehjem, da havde vi gulvsliber i kælderen, og vi vidste næsten at alarmen ville gå. Vi gik så op for at prøve at slå kældergruppen fra, men inden vi nåede så langt, gik alarmen, da gulvsliberen var begyndt.
    Vi ringede hurtigt til brandvæsnet, men de kunne ikke stoppes, da de var kørt ud.
    3min efter stod de i døren.. Mener det kostede 5.000,- .
    Vi bedte dem om ikke at komme, hvis alarmen gik indenfor de næste 4 timer, men kunne ikke lade sig gøre, da det var et plejehjem.
    Men okay, vi slog kælderen fra, og ½ time efter gik alarmen, da støvet var kommet op i stueetagen. 3min efter stod brandvæsnet der. 5.000,-


    Da det skete 3. gang ringede brandvæsnet selv og spurgte om de skulle komme.


    Det kostede så 10.000 den dag, for at finde ud af at brændvæsnet rent faktisk kommer temmelig hurtigt.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • damn det må være nedern.. betalte i selv eller sendte i bare en regning

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6



  • Sjovt....elleeeer.......

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    -SNIP-


    Det kostede så 10.000 den dag, for at finde ud af at brændvæsnet rent faktisk kommer temmelig hurtigt.



    det kan godt være de kommer hurtigt, men derefter falder hastigheden også en del...


    Jeg boede engang i rækkehus, og nytårs aften gik der i ild i nabo huset, og der gik vel omkring en ½ time EFTER de var kommet før de fik sig taget sammen til at gå ind i huset.
    hvilket resulteret i at huset blev totalt skadet, og før det havde de smadret dørene på 2-3 huse længere nede af rækken (så mest ud som om de gjorde det for sjov...)


    BTW: de fik sig vist også en kop kaffe inde de synes det var på tide at lege med vand... :$


  • De syntes vel nok ikke der var nok gang i bålet så de ville vente lidt :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af erland3000
    damn det må være nedern.. betalte i selv eller sendte i bare en regning


    Nu stod jeg ikke for regninger, men går ud fra at brandvæsnet sendte en regning herefter.



    Det lyder alligevel lidt sært.
    Normalt tager det max 5min at få koordineret hvem der skal hvad, hvis det ikke allerede mere eller mindre er sket under turen. Og det tager ikke mange sekunder at rigge tingene til, da alle ved hvad de skal gå i gang med.
    Der skal så vidt jeg ved være en indsatsleder på stedet, inden de må rykke ind (hvis jeg husker rigtigt), men han plejer gerne at komme før eller samtidig med de andre.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb