PixMania - Hvem sidder med lorten?

  • Hej Tweak



    Jeg sidder i denne virkelig kedelige situation med Pixmania.


    Jeg har i onsdags, d. 3/9 bestilt produkter fra Pixmania, med leveringsmuligheden: Leveringsomkostninger Pixmania:
    PRIVATPAKKE 2-3 dage



    En af deres varer er desværre udgået midlertidigt, og jeg afbestiller den. De confirmer dagen efter, og det er fint.


    Tilbage sidder jeg med en leverance på 4 genstande, som er blevet lovet leveret indenfor 2-3 dage.


    Jeg ringede ind til dem fredag, ud af nysgerrighed, for at høre hvordan landet lå, og svaret jeg fik var at tingene var blevet pakket men der var lidt problemer med deres leverandør.. Nå tænker jeg, ikke så hurtigt, men så får jeg dem vel seneste mandag eller 4 dage efter, tirsdag.


    Jeg ringede igen ind til dem mandag, og fik denne gang svaret, jeg ved ikke hvornår din pakke er hos dig, forhåbentlig inden ugen er omme... 2-3 dages leveringsfrist tænker jeg?


    I dag, tirsdag d. 9, 4 dage (eksl weekend) efter at jeg har bestilt mine varer, ringer jeg ind til dem igen. Jeg får svaret at deres varer ikke endnu er blevet sendt afsted. Der er stadig problemer i Frankrig (hvor deres lager åbenbart ligger).
    Dvs jeg har ingen anelse om hvornår jeg får mine varer.. Jeg beder kundeservice-gutte om at afbestille, for så kan jeg desværre ikke bruge dem til noget. Det kan han desværre ikke gøre!? Jeg beder ham finde ud af hvad der er gået galt, og han lover at han vil ringe til mig i morgen.


    Hvis jeg nu bare kunne få at vide at jeg får mine varer d. xx/xx eller noget i den dur, ville det være fint. Men jeg læser også inde på andre sider, at der er så mange der er blevet taget i røven af dem, at jeg ikke tør at håbe på noget godt, fra deres side.


    I mellemtiden har jeg så overvejet om jeg kan bruge forbrugerklagenævnet til noget. Det binder sig egentlig ret og slet til at jeg gerne vil afbestille fra dem, da de ikke har levet op til deres løfter iht deres leveringsmetoder.


    Kan jeg gøre noget i denne sag, og hvad har jeg egentlig ret til?


    Tusind tak skal i have


    Mvh, en frustrerret køber fra Pixmania

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Selvfølgelig kan du afbestille. Du ber dem bare om at afbestille ordren. Hvis de så alligevel sender dig varen så nægter du bare at modtage den, og de sender den dermed retur.


    Men bare lige til en anden gang så står der nok 1million milliard steder rundt omkring på nettet om at pixmania er et rigtig dumt sted at købe noget.......

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Selvfølgelig kan du afbestille. Du ber dem bare om at afbestille ordren. Hvis de så alligevel sender dig varen så nægter du bare at modtage den, og de sender den dermed retur.


    Men bare lige til en anden gang så står der nok 1million milliard steder rundt omkring på nettet om at pixmania er et rigtig dumt sted at købe noget.......


    Lige præcis, men det hjælper desværre ikke Hayes lige nu :)
    Jeg ville se om ikke den dukker op i denne uge og hvis ikke så tving dem til at afbestille.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Tak for hjælpen. Jeg søgte senere på Pixmania, da jeg havde oplevet deres kundeservice, og fandt da til min gru ud det, som i begge to nu nævner.. Æv..


    Nå.. Ser hvad der sker, bare så irriterende at de ikke kan sige andet en "øøh bøøh jeg ved intet.."

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Sad i lignende situation med shg for et stykke tid siden, de vælger åbenbart ikke altid at opdatere deres system så folk kan se om varen er på deres lager eller ej. Faktum var hvertfald at 3 ud af 9 varer jeg havde bestilt, enten ikke var på lager alligevel, eller også kunne de ikke skaffe varen i løbet af de 3-4 dage som der stod skrevet på hjemmesiden alligevel. Ved godt der er meget der skal spille, og leverandører skal sende osv. , men stadigvæk. Den ene af varerne var en bestillingsvare, dvs de skulle bestille det hjem, men under ordre punktet i kundecenter stod der aldrig noget om varen var bestilt hjem eller ej, til sidst stod der "Varen kan ej købes". Det studsede jeg lidt over, men må åbenbart være fordi de ikke fører varen normalt ( et bundkort)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Tak for hjælpen. Jeg søgte senere på Pixmania, da jeg havde oplevet deres kundeservice, og fandt da til min gru ud det, som i begge to nu nævner.. Æv..


    Nå.. Ser hvad der sker, bare så irriterende at de ikke kan sige andet en "øøh bøøh jeg ved intet.."


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Selvfølgelig kan du afbestille. Du ber dem bare om at afbestille ordren. Hvis de så alligevel sender dig varen så nægter du bare at modtage den, og de sender den dermed retur.


    Men bare lige til en anden gang så står der nok 1million milliard steder rundt omkring på nettet om at pixmania er et rigtig dumt sted at købe noget.......


    medmindre de har et konkret bevis på at varen er afsendt kan du ALTID afbestille en ordre, så længe det ikke er et specialproduceret produkt.


    Hvis den er afsendt kan du benytte dig af din 14 dages returret istedet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    medmindre de har et konkret bevis på at varen er afsendt kan du ALTID afbestille en ordre, så længe det ikke er et specialproduceret produkt.


    Hvis den er afsendt kan du benytte dig af din 14 dages returret istedet.


    jaa, det kan han.. men så skal han stadig betale fragten.. selvom det self ikk er mange penge..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king


    jaa, det kan han.. men så skal han stadig betale fragten.. selvom det self ikk er mange penge..


    ja men det er jo fordi han ikke afbestilte før varen er afsendt, så det er jo så klart. Det skal virksomheden jo ikke betale for.

  • Nu skal jeg ikke sige om det er blevet skrevet herinde, har ikke gidet og læse hele tråden igennem.


    Men hvis du har betalt med kort kan du gå ned i banken og trække pengene tilbage hvis det ikke er mere end en måned siden, det er lovgivning :D


    Håber det går i orden.