Bil til 300K

  • Står i den situation at kæresten og jeg skal til at have bil. Vi vil nok max give 300-400K for den. Den skal nok helst være brugt, men gerne hvis der findes noget nyt i den prisklasse. Vil klart foretrække en europæisk model


    Vi går op i:
    Prioriteret i fælgende rækkefølge


    -Sikkerhed (airbags og hvad der nu findes af de nye teknologier)
    -Familiebil (den skal kunne klare to voksne og så to børn)
    -Driftssikker


    Håber I har nogle gode input, ellers et link til et godt forum

  • Kører selv rundt i en Seat Altea FR - super lækker bil. Masser af plads. Indmaden er vw/audi komponenter.


    Du kan få ret kraftige motorer, der er mulighed for det overlækre DSG automatgear, og den har scoret 5/5 stjerner i Euro NCAP. (crashtest/sikkerhed). Den har 6 airbags,ESP osv. Masser af udstyr...


    http://www.seat.dk


    Den findes også i en XL version hvis I har brug for mere plads bagi, til f.eks. en større barnevogn.


    [Blocked Image: http://autoreview.belproject.com/media/1/20080313-seat-altea-freetrack-tdi-interior.jpg]


    [Blocked Image: http://upload.moldova.org/auto/Seat/Seat_Altea_FR_1.jpg]


    [Blocked Image: http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/604765.jpg?06-07-2008%2022:23:54]

  • Igen, må jeg anbefale Kia Cee'd.
    Min gamle far bestiller i denne måned en:
    Kia Cee'd SW, 2.0CRDI Exclusiv m. flg. udstyr (ud over alt det andet)


    Træk
    Ekstra strøm
    13pol stik
    Fartpilot
    komfortpakke (komfortblink, elektronisk P-skive, perkering og bakalarm)
    Elpakke (El-indklappelige spejle, el. nedblændende bakspejl, regnsensor, of follow me home light)
    Sidelister
    stænklapper for
    stænklapper bag


    Med levering og det hele, burde prisen ligge på 300.000,-


    -Ud over det han har tilvalgt, er der selvfølgelig en ordentlig røvfuld anden udstyr..


    -Og har du børn, var det måske en ide med en 10.2" loftskærm m. DVD, m. 2 trådløse hovedtelefoner.. Selvfølgelig en mer-udgift på 11.300,- .. Men så er der sgu også underholdning nok til børnene.


    Har også selv en Cee'd SW, og kan kun sige jeg er tilfreds.


    EDIT:
    Til dine krav:
    -Sikkerhed = 5 ud af 5, og som den første fået 6 stjerner af FDM
    -Familiebil = Good plads på bagsædet, og der er ISOFIX på bagsædet til børnesæder
    -Driftssikker = Kørte 5.000km i sommers, med bjergkørsel, og der var intet at sætte en finger på, desuden 7års garanti
    Europæisk = Den bliver lavet i Europa ja, til trods for det er et koreansk mærke.


    EDIT2: Måske man skulle blive sælger?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet 5 gange, sidst af urbananen ().

  • http://skoda.dk/modeller/v2-ek…?strModel=Octavia%20Combi


    Utroligt lækker familie bil - min far købte en sidste år - vi er mine forældre, og mig og min søster - som begge er voksne - og vi kan sagtens være i den - vi har endda være syd på i den :D


    Så sådan en - med en 2.0 TDI motor med DSG gear - mmmh... super lækkert...


    Og, ligesom Seat'en - så er det også Audi/VW komponenter i denne...

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Nu ville jeg så ha foreslået den nye Opel stationcar ting.


    Kan dælme ikke huske hvad den hedder til sidst , ved bare jeg så den mens jeg var med båden over til sverige og jeg stod og lurede noget på den, fik da os lov og kigge invendig, den så ret rar ud :D


    Er ikke fan af sådan nogle store skrumler af såkaldte familie biler, en god stationcar kan akkurart det samme, af nyere årgang ofc.

  • Kia og Dodge, nej det er bare ik lige min stil.....
    Seat'en og Ford'en ser rigtig fornuftige ud


    Jo større jo sikrere.....for en selv i hvert fald??


    Hvad med Volvo og peugeot?


    Findes VW og Audi i brugt til en rimelig pris, eller er det helt ufornuftigt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Kia og Dodge, nej det er bare ik lige min stil.....
    Seat'en og Ford'en ser rigtig fornuftige ud


    Jo større jo sikrere.....for en selv i hvert fald??


    Hvad med Volvo og peugeot?


    308 SW eller en 407 stationcar kunne være nogle rigtig gode bud. Tager du dem med 1.6L HDI maskine og 110Hk, så kan du køre _rigtig_ langt på literen..


    Ellers vil jeg anbefale en outsider - den nye Citroën C5 - fy for helvede hvor er den flot! Tør du ikke Citroën overlegne hydrolastiske undervogn, så få's den også med skruefjedre ;) Det er _klart_ den flotteste franskebil i mange år! ADAC har ligeledes rost den til skyerne.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Findes VW og Audi i brugt til en rimelig pris, eller er det helt ufornuftigt


    Bare være forbedret på at al udstyr er ekstraudstyr - og det _koster_


  • Puh ja den nye C5 skal da selvfølgelig nævnes er satme også en dejlig bil.


    Hvis du tager 308 eller 407 med 110 diesel for du som sagt en der kører langt på litteren. Jeg ligger omkring 22km/l i min og det er med den motor. Min vejer så nok en del mindre da det er en C3.


    Men super motor også set ud fra mekanisk den yder kanon godt og holder godt.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Af alle de tre ting du nævner, har jeg den perfekte bil til dig :)


    http://www.biltorvet.dk/biler/…lje.aspx?BilID=B412700874


    Sikkerheden er i tip top stand på en mercedes, og super stabil. Vi har aldrig haft problemer i de 50.000 km vi har kørt so far.. Og så får du også en blæret familiebil med lidt spark i :)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis
    Af alle de tre ting du nævner, har jeg den perfekte bil til dig :)


    http://www.biltorvet.dk/biler/…lje.aspx?BilID=B412700874


    Sikkerheden er i tip top stand på en mercedes, og super stabil. Vi har aldrig haft problemer i de 50.000 km vi har kørt so far.. Og så får du også en blæret familiebil med lidt spark i :)


    En blæret bil? næppe.. Alle de mennesker der vinker til dig når du kører gør det ikke fordi de synesdn bil er fed, men fordi de tror det er en taxa ;)


    En frikørt taxa kan være meget svær at komme af med igen når man har kørt 100.000Km i den, ofte kan man kun komme af med den igen ved at købe en anden frikørt taxa. Mange forhandlere kalder det for taxafælden..



    _WHAT_ Jeps 1.6HDI motoren er en perle, det er den bedste HDI motor siden den "gamle" 2.0 8v med 90/110Hk.
    Samme motor mener jeg endda også kan kbes i C5'eren.

  • Som abetis:


    En mercedes 270 CDI eller evt 320 cdi...


    ellers er der også audi:


    http://www.bilbasen.dk/brugt-b…2,4-V6-4d_ID733800234.htm


    Jeg ville personligt holde mig til tyske biler...


    I den prisklasse:


    Audi, bmw eller Mercedes... sidst nævnte er muligt hvis du leder det rigtige sted...


    Men hvad med en bmw 530d ? var ude og køre den, kan love dig for den tæskede audi og mercedes... og så kører den også langt på literen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis
    Af alle de tre ting du nævner, har jeg den perfekte bil til dig :)


    http://www.biltorvet.dk/biler/…lje.aspx?BilID=B412700874


    Sikkerheden er i tip top stand på en mercedes, og super stabil. Vi har aldrig haft problemer i de 50.000 km vi har kørt so far.. Og så får du også en blæret familiebil med lidt spark i :)



    Den (taxa) har så alligevel kørt 318000 på så få år... 8o


    Kan godt være motoren kan holde til lidt endnu - men hvad med resten?


  • Oh den er lækker den Audi der. Har du et link til sådan en BMW


    acceleration og fart er fuldstændig underordnet (ah måske ik helt) Men det er bestemt ikke det afgørende


  • Selvfølgelig bliver interiøret lidt slidt, det kan man jo ikke gardere sig imod.. Men ellers holder alt som det skal.. Slid dele skal selvfølgelig skiftes, bremser, dæk osv.. Men vores har kørt 450k km nu, og der har elektronikken ikke fejlet på noget tidspunkt endnu.

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis


    Selvfølgelig bliver interiøret lidt slidt, det kan man jo ikke gardere sig imod.. Men ellers holder alt som det skal.. Slid dele skal selvfølgelig skiftes, bremser, dæk osv.. Men vores har kørt 450k km nu, og der har elektronikken ikke fejlet på noget tidspunkt endnu.


    Ja, selvfølgelig... og ingen tvivl om at mercedes er über kvalitet, men hvor længe holder sådan en automat gearkasse...? og kobling...? og dyser...?

  • Jeg må erkende jeg synes den "ny" passat er en super lækker familiebil.


    God komfort, god plads, lækkert design, og køber du den med 2.0 TDi, eller større har du også lidt krafter til den kan køre "sjovt".


    Men ellers en Skoda er jo også et godt alternativ, - på mange måder identisk med VW bortset fra "prestigen" - jeg ville ikke ha noget imod en skoda.



    C5 er også en fin bil, og du får efter min mening rigtig meget bil for pengene i sådan en, sammenligner du med andre mærker (fx de tyske) skal du give en noget højere pris for en bil med samme motor og størrelse. Desuden er citroens hydrauliske affjedring heller ikke afskrive, det er super lækkert!


    Den nye mondeo ser også ud til at være lækker, design mæssigt synes jeg i hvertfald om den.