Intet sted at bo i Odense, Begynder Studie.. :( Help?

  • Hey Gutter og Gutinder..!


    Fik lige et ordenligt slag i ansigtet idag, da jeg fik afvide at jeg ikke fik det kollegieværelse jeg ellers havde regnet med, så nu står jeg her med håret i postkassen, uden et sted at bo, og begynder studie på SDU om 2 uger.. NITTE!


    Ville lige hører om der er nogle der kender/kan anbefale/eller lignende et sted at bo i Odense.. til max/ca 2000 om måneden..


    Har været inde på den fælles opnotering, og meldt mig på en masse kollegier, men skal være heldig for at nå at få noget der igennem..!


    Men any ideas?


    //Out - EcoPa

  • Prøv arbejdernes bloigforening, da har en del gode lejligheder til en ret fornuftig penge.


    Du kommer ofte ret langt frem i køen, hvis det er akut, og du ikke har noget sted at bo i odense.


    /ask

  • Prøv at kigge i Ugeavisen, der er der som regel et par værelser til leje. Jeg mener den udkommer om onsdagen - jeg er desværre ikke på Fyn denne onsdag. Men hvis du ikke har mulighed for at komme herover og selv få fat på et eksemplar kan du lige sende mig en mail. Så kan jeg skrive til dig hvis der er noget i den, når jeg kommer hjem (onsdag aften eller torsdag).


    Alternativt kan du smide en annonce i selv - ved egentligt ikke hvor meget det giver men det er da en mulighed. Der er som regel også nogle opslag ude på universitetet... Der er opslagstavler over det meste af universitetet, så hvis du slår vejen forbi skal du ikke bare nøjes med at kigge ved hovedindgangen.


    Derudover så skulle du tage at kontakte studievejledningen, de har som regel nogle gode idéer. De kan
    sikkert også fortælle dig hvem du skal snakke med på kommunen hvis det går helt galt :)

  • Nu ved jeg ikke hvor meget du går op i hvor det ligger henne.


    Men er du desperat kan du vælge "andelsbolig-kollegiet" glanshatten. Det er lidt et anderledes kollegie, fordi du "køber" en andel - tror den koster ca. 12k også 1500-2000 om måneden. Det eneste lidt "trælse" er at DU står for at finde en ny lejer, i stedet for kollegieselskabet.


    Det ligger i øvrigt lige op og ned af universitet, der er under 1km til det :)


    Ellers prøv:


    http://www.ledigelejligheder.dk


    edit 2:


    Men nu slog en ting mig da lige.. Der er jo bolig garanti i Odense, så du skal have fat i kommunen, så SKAL de give dig en midlertidig bolig, hvis ikke du finder noget!


    edit 3:


    http://www.studiebyen.odense.d…u/Bolig/Boliggaranti.aspx

  • tak for de gode svar..


    Zalam, har været inde omkring Glanshatten, men det ville min kusine(som studere i odense) ikke anbefale.. Så det er nok kun hvis det går helt galt..


    Det med boliggaranti tror jeg desværre ikke jeg kan bruge til noget da jeg er kommet så sent igang med at søge, og det er et af kravene..


    Curious, ja, må lige selv få set den ugeavis, skal til odense torsdag, så du behøves ikke gøre dig den ulejlighed, ellers tak.. :)


    DmK, lækkert, det har jeg lige tilføjet min liste på den fælles opnotering..


    jacobask, problemet er bare at det skal foregå gennem den skide fælles opnotering..


    //Out - EcoPa


  • Prøv med boliggarantein alligevel - du kan højst få et nej..


    Jeg kender desværre intet til glanshatten, ved dog efter jeg selv har søgt en masse kollegier det er nemt at få noget der.


    Tornbjerg skulle også være til at få og en af mine venner (som også starter her d. 1) har boet der 2 måneder nu og er rigtig glad for det, det ligger også tæt på universitet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af EcoPa
    jacobask, problemet er bare at det skal foregå gennem den skide fælles opnotering..


    Skal det også det hvis det er almindelige ungdomsboliger (ikke kollegier). Har boet i 2-3 af deres lejligheder og kan ikke huske noget med den fælles opnotering - men det kan self. også være ændret siden.


    /ask

  • Nu kan jeg ikke lige huske den specifikke dato jeg skrev på den fælles opnotering, men den 23. april fik jeg et tilbud om en lejlighed, hvor jeg kunne flytte ind den 1. maj, jeg kunne så ikke da det var alt for hurtigt til mig.


    Så du kan være heldig igennem den fælles opnotering, men husk at holde øje med din mail :)


    Ellers er Ugeavisen sådan set det eneste alternativ jeg kender, når du ikke har mere tid.



    Har du ikke mulighed for overnatning ved nogle venner eller familie indtil du finder noget?
    Altså hvis ikke Odense Kommune finder noget til dig..


  • Det har jeg heldigvis, men er ikke typen der trænger mig på.. :) så vil for alt i verden helst finde noget selv.. Men ringer til odense kommune nu her og hører hvad de har at sige til sagen..


    Jacob, tror ikke der er mange kollegieværelser/lejligheder til under 2000, som går uden om den fælles opnotering.. :) tror næsten det et krav fra kommunen..


    //Out - EcoPa

  • Puha, det langt væk fra Uni, men har været inde og søge den også.. Men vi ser, har bil, ville bare være lækkert hvis jeg ikke var afhængig af den..


    //Out - EcoPa

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nirva
    Ikke piv kammerat, bor selv der og går på uni. Cyklet hver dag i to år nu, ikke noget problem. Bare op på cyklen og få dellerne i sving :P


    hehe.. ja.. det må jeg nok hellere bare indse.. :P haha..


    //Out - EcoPa

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af EcoPa
    Puha, det langt væk fra Uni, men har været inde og søge den også.. Men vi ser, har bil, ville bare være lækkert hvis jeg ikke var afhængig af den..


    //Out - EcoPa


    Du får svært ved at få det hele i Odense :)


    Enten er det langt fra uni, eller også er det langt fra Centrum, også er der lige de få steder, hvor det er rigtig røv - de er langt fra begge dele :)


  • Hvis man ikke har andre muligheder, vil jeg nu ikke sige man trænger sig på :)


    En ting du skal vide angående Den fælles opnotering er du ikke har meget tid at gøre godt med, der gik ikke mange dage fra jeg fik tilbuddet om min lejlighed til jeg havde fået den. Det kan så være en god ting for dig måske ;)

  • hehe, ja, alt er relativt.. :P


    Men ja.. vi må bare håbe at der måske sker noget snart, det jeg bare tænker er at der nok ikke er så mange der opsiger boliger lige nu, men selvfølgelig så kommer der nok en masse i løbet af september.. så det er bare her til at starte med..


    //Out - EcoPa

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af EcoPa
    hehe, ja, alt er relativt.. :P


    Men ja.. vi må bare håbe at der måske sker noget snart, det jeg bare tænker er at der nok ikke er så mange der opsiger boliger lige nu, men selvfølgelig så kommer der nok en masse i løbet af september.. så det er bare her til at starte med..


    //Out - EcoPa


    Der kommer ihvertfald en del til forårssemestret, når folk ikke kan gemme sig længere og render ind i stopprøverne ;)

  • Kan du ikke ringe til Kollegiekontoret og fortælle dem om din situation? alternativt må du tage et tilfældigt værelse/lejlighed i nærheden, indtil du finder noget mere permanent.


    Det holder nok ikke at pendle fra Odden til Odense hver dag.