21

søndag, 17. august 2008, 10:04

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bubbi
DmK's regning er nok forkert..
Ser ud til de har sat hans abonnement til at starte d. 1/7,
men eftersom han først kunne købe den d. 11/7 er der et eller andet galt.

Men vil da alligevel ringe og bekræfte det hele i morgen kl. 8 når de åbner..

Ja eller også har han bare læst forkert... Den slags sker jo ;)

Men derudover syntes jeg ærligt talt den her tråd kun tjener et formål: At gøre folk opmærksomme på at lige læse betingelserne igennem inden de føler sig snydt... Din regning tvivler jeg ihvertfald stærkt på der kan sættes en finger. Med abonnementsprisen de første 6 måneder og diverse gebyrer (oprettelse, sim-kort, fakturagebyr osv.) medregnet lyder det ikke som om der er nogle ugler i mosen der :P

Men det skal da blive spændende at høre hvad de siger når du snakker med dem :D

22

søndag, 17. august 2008, 10:15

Tror ikke de gebyrer er påsat min regning..
Når jeg regner det efter passer det meget godt med 1½ måneds abonnement.

Fra d. 12/7 til og med 31/8..

Så tror ikke der er noget galt med min og kærestens regning..

23

søndag, 17. august 2008, 11:10

hehe...

Må ærligt indrømme, at jeg syntes de folk der har købt en iPhone i Telia med deres abo. er ikke helt friske ;)

De regninger i får, plus mobilens pris...

Altså hvis jeres regning ligger på omkring de 1000 i måneden, og di har givet hva, 1700 for mobilen?

Så kan i hurtigt regne ud, at bestille en hjem over ebay som koster omkring 2500,- med 3G og måske lidt 2-300 i told.. så har i Hurtigt sparet penge :)

:thumbsup:

24

søndag, 17. august 2008, 11:18

Jamen den ligger da heller ikke på 1000,- om måneden..
Den ligger på 599,- om måneden..

Og jo, jeg føler da jeg er fint frisk..

Grunden til den er på godt 1000,- nu er jo pga det er for 1½ måned..

Og med alt det der følger med i abonnementet for de 599,- så har jeg intet
imod det..

Hvis jeg skulle købe en hjem fra fx England ville jeg få en total dyr regning på
mit tidligere mobilselskab, hvis jeg skulle bruge alt det som følger med i Telias abonnement.

Prisen over de 6 måneder kommer til at ligge lige i nærheden af de 5000 kr..
Og det synes jeg nu ikke er dyrt for et stykke teknologi der kan det som den kan +
et abonnement fyldt med fri tale, fri sms, 300 mb (som jeg aldrig får brugt) osv osv osv..

25

søndag, 17. august 2008, 13:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af Toby
hehe...

Må ærligt indrømme, at jeg syntes de folk der har købt en iPhone i Telia med deres abo. er ikke helt friske ;)

De regninger i får, plus mobilens pris...

Altså hvis jeres regning ligger på omkring de 1000 i måneden, og di har givet hva, 1700 for mobilen?

Så kan i hurtigt regne ud, at bestille en hjem over ebay som koster omkring 2500,- med 3G og måske lidt 2-300 i told.. så har i Hurtigt sparet penge :)

ja problemet er bare at det kan man ikke jo efter apple har lavet deres nye smarte system :crazyeyes:

MacBook Pro 13
Intel i5 2.4ghz
8GB 1066MHz DDR3

Intel 520 S 480gb ssdApple Magic Mouse

Htpc Mac Mini 2010
/
8GB 1066MHz DDR3

Apple Time Capsule - 2TB
Iphone 4s 64gb sort

26

søndag, 17. august 2008, 17:04

Citeret

Oprindeligt indlæg af FoxxHvis ikke du forstår deres regninger, må du få dem til at uddybe det på deres side (hvis det ikke allerede er gjort).
Det er ikke regningen jeg ikke fatter. Jeg har endnu ikke fået en. Jeg fatter ikke hvordan de kan sige at jeg skylder dem x antal kroner for en periode som er overstået, men at jeg ikke kan se den dertil hørende regning eller i det mindste en udspecificering af hvad beløbet indeholder.

Citeret

Ehh, nej. Den ligger på 600 om måneden.

Citeret

Fed fidus. Du kan bare ikke bruge den til en skid når den kommer hertil, da den er låst til AT&T. Der er endnu ingen metode til unlock af iPhone 3G, så det du får er reelt en iPod Touch til overpris uden garanti. :9xo

P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

27

onsdag, 20. august 2008, 21:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af Malk
Jamen hvad er det så der hiver det op?

Fastnet opkald?
Mobil opkald?
Opkald til udlandet?
Opkald til Tlf. sex linier i rumænien?
Indholdstakserede Sms´er?

Hvis det ikke er fordi du har downloadet helt vildt må det være en af de andre muligheder.
Men kig på din udspecificerede regning og lad os høre hvad der har bonnet så hårdt?

En anden mulighed er selvfølgelig at det er en fejl.

Personligt mener jeg Telia er en fejl i sig selv.
Fandeme godt jeg ikke hoppede med på dén vogn.

27" iMac / i5 2500s / 16GB DDR3 / HD 6770M / 2560x1440 IPS
275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

12" MacBook / Core m5 / 8GB DDR3L / HD 515 / 2304x1440 Retina/IPS
512GB Apple PCI-e SSD / AirPort Extreme (ac) / iSight

28

onsdag, 20. august 2008, 22:04

Tjaaa.. Jeg er nu glad for min iPhone og mit abonnement..

29

onsdag, 20. august 2008, 22:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maverick
Personligt mener jeg Telia er en fejl i sig selv.
Fandeme godt jeg ikke hoppede med på dén vogn.

Jeg har selv en iphone og er også yderst tilfreds med både abonnement og service, hvad er det du mener er en fejl?

- Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
- Asus P5K-E Wifi/AP - P35
- Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
- Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
- WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
- Antec p182 - Corsair HX520W
- Samsung Syncmaster 2232BW
- Logitech G15 - Razer Mamba

30

onsdag, 20. august 2008, 22:44

Det der kan være en fejl er DmK's regning..
Der er sat til at gå fra d. 1/7 hvilket ikke er muligt..

Da han købte den på releasedagen d. 11/7 lige før mig..

Min går fra d. 12/7, for der blev mit midlertidige nummer aktiveret..

31

onsdag, 20. august 2008, 22:53

Har han rent faktisk fået regningen endnu? jeg købte min iphone her d. 11/8 og under selvbetjening står der stadig forbrug fra 1/8-31/8 og ved da at jeg ikke skal betale fra d. 1

32

onsdag, 20. august 2008, 22:54

Telias kundeservice er flinke og rare. Desværre er kontakten til resten af firmaet ikke skide god. Jeg ringede ind hver måned i et halvt år fordi Telia lukkede min telefon, da de mente at jeg ikke havde betalt en regning - som jeg så havde betalt.
Det havde de bare ikke lige registreret. Det har måske været min fejl, det har måske været deres fejl. Who knows. Det var ikke det der var problemet.
Hver måned åbnede kundeservice telefonen igen, efter jeg havde faxet dem min kvittering, men gjorde tilsyneladende ikke andet. Det sluttede da jeg fandt ud af at jeg skulle faxe kvitteringen til regnskabsafdelingen.
Hvorfor der ikke var nogen af de (MANGE) kundeservicemedarbejdere jeg snakkede med, der fortalte mig det, er mig en gåde. Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg skal faxe kvitteringen til både kundeservice og regnskab. Burde kundeservide ikke udvise lidt service (det ligger ligesom i ordet, ikke?) og ordne sagen en gang for alle?
Og da Telia selvfølgelig lukker alle dårlige betalere samme dag skulle man normalt vente en time eller to med pausemusik.
Derfor.

Og så er der selvfølgelig de latterlige 300MB. Hvis 95% virkelig bruger mindre end 300MB, hvorfor kan de så ikke bare sige at det er frit, eller sætte grænsen ved eks. 1GB, da næsten alle alligevel vil bruge mindre?

Jeg er glad ved 3, det virker bare, også kundeservice.

P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Yonzie" (20.08.2008, 22:56)

33

onsdag, 20. august 2008, 22:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af Yonzie
Telias kundeservice er flinke og rare. Desværre er kontakten til resten af firmaet ikke skide god. Jeg ringede ind hver måned i et halvt år fordi Telia lukkede min telefon, da de mente at jeg ikke havde betalt en regning - som jeg så havde betalt.
Det havde de bare ikke lige registreret.
Hver måned åbnede kundeservice telefonen igen, efter jeg havde faxet dem min kvittering, men gjorde tilsyneladende ikke andet. Det sluttede da jeg fandt ud af at jeg skulle faxe kvitteringen til regnskabsafdelingen.
Hvorfor der ikke var nogen af de (MANGE) kundeservicemedarbejdere jeg snakkede med, der fortalte mig det, er mig en gåde. Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg skal faxe kvitteringen til både kundeservice og regnskab. Burde kundeservide ikke udvise lidt service (det ligger ligesom i ordet, ikke?) og ordne sagen en gang for alle?
Og da Telia selvfølgelig lukker alle dårlige betalere samme dag skulle man normalt vente en time eller to med pausemusik.
Derfor er Telia en fejl i sig selv.

Og så er der selvfølgelig de latterlige 300MB. Hvis 95% virkelig bruger mindre end 300MB, hvorfor kan de så ikke bare sige at det er frit, eller sætte grænsen ved eks. 1GB, da næsten alle alligevel vil bruge mindre?

Jeg er glad ved 3, det virker bare, også kundeservice.

Der er da tydeligvis bare sket en fejl og der har været nogle ikke helt oplyste medarbejdere, det sker jo.. Har da engang ringet til TDC fordi der var problemer med mit internet, og idet jeg kommer igennem til deres kundeservice for bredbånd og siger at det måske er noget med min router spørger medarbejderen bare "Hvad er en router?"..
Shit happens, og har da stadig TDC bredbånd..

Og de 300mb er da bare for at sætte en grænse et eller andet sted, da der altid vil være folk der misbruger begrebet "frit".. Ville det da være meget bedre hvis den var på 1gb hvis folk alligevel ikke bruger det?

34

torsdag, 21. august 2008, 01:09

jeg har snakket med telia og fundet ud af fejlen .... min iphone er oplåst det anet jeg så ikke man det spurgte ham der betjenede mig den morgen ( efter et par timer foran butikken var jeg åbenbart meget træt :P ) men derfor min regning 500kr for oplåsning :P

MacBook Pro 13
Intel i5 2.4ghz
8GB 1066MHz DDR3

Intel 520 S 480gb ssdApple Magic Mouse

Htpc Mac Mini 2010
/
8GB 1066MHz DDR3

Apple Time Capsule - 2TB
Iphone 4s 64gb sort

35

torsdag, 28. august 2008, 03:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af Yonzie

Citeret

Oprindeligt indlæg af FoxxHvis ikke du forstår deres regninger, må du få dem til at uddybe det på deres side (hvis det ikke allerede er gjort).
Det er ikke regningen jeg ikke fatter. Jeg har endnu ikke fået en. Jeg fatter ikke hvordan de kan sige at jeg skylder dem x antal kroner for en periode som er overstået, men at jeg ikke kan se den dertil hørende regning eller i det mindste en udspecificering af hvad beløbet indeholder.

Citeret

Ehh, nej. Den ligger på 600 om måneden.

Citeret

Fed fidus. Du kan bare ikke bruge den til en skid når den kommer hertil, da den er låst til AT&T. Der er endnu ingen metode til unlock af iPhone 3G, så det du får er reelt en iPod Touch til overpris uden garanti. :9xo

Så er det da godt du ikke aner særlig meget om telefoner :p

Der er noget der hedder man kan bruge cracket software og så kan du smide dit simkort og så virker den ganske fint, bare husk og få telefonen fra US.

[ ~ 22" Samsung 226BW ~ ]
[ ~ Asus P5Q Deluxe ~ ]
[ ~ E8400 @ 3.6 - Stock. ~ ]
[ ~ 8GB Mushkin @ 1200 Mhz ~ ]
[ ~ Gainward GeForce GTX280 ~ ]

[ ~ 3 x 320 GB Samsung SpinPoint T166 Sata II 16 Mb Cache ~ ]
[ ~ 2 x 750 GB Samsung SpinPoint F1 Sata II 32 Mb Cache ~ ]

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.