Spørgeskema om stabbe

  • Vi har en intern diskution om hvor mange der ved hvad stabbe er...
    Ifølge mig burde selv en computernørd vide det...
    Det er i sammenhæng med, at jeg spurgte en om der skulle være stabbe på den træstamme jeg kom med.


    Så spørgsmålet er.
    Ved du hvad stabbe på en stamme er?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Okay okay.....
    Det r når man fx har skåret grenene af en stamme, og ladder 10-20cm side tilbage af grenen.... Det er så stabbe.. Altså de der træstumper...
    Jeg troede dælme at der var flere der vidste det, men okay..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by jurban
    Okay okay.....
    Det r når man fx har skåret grenene af en stamme, og ladder 10-20cm side tilbage af grenen.... Det er så stabbe.. Altså de der træstumper...
    Jeg troede dælme at der var flere der vidste det, men okay..


    Troede det hed stubbe,men åbenbart ikke....

  • Quote

    Originally posted by jurban
    Okay okay.....
    Det r når man fx har skåret grenene af en stamme, og ladder 10-20cm side tilbage af grenen.... Det er så stabbe.. Altså de der træstumper...
    Jeg troede dælme at der var flere der vidste det, men okay..


    Hvorfor burde en compternørd vide det ?..... og SAM har ret... :))

  • Stubbe vil jeg også mene...har du overhovedet slået det op i en ordbog?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Twilight
    Efter en hurtig google søgning må jeg sq nok også sige at det hedder stabbe.
    Har aldrig hørt udtrykket før.


    Jeps,ordet findes dælme.
    Havde heller ikke hørt det før,men man er vel heller ikke gartner :D

  • Nu er jeg også skovarbejder, men jeg troede faktisk at det var et adm. ord... og stubbe og stabbe er jo ikke helt det samme.. Når man siger stubbe, er det jo de der træ-ting der står tilbage når man har skovet træet, også kaldet stød.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by jurban
    Nu er jeg også skovarbejder, men jeg troede faktisk at det var et adm. ord... og stubbe og stabbe er jo ikke helt det samme.. Når man siger stubbe, er det jo de der træ-ting der står tilbage når man har skovet træet, også kaldet stød.


    Hvad har det med computernørder at gøre siden de burde vide det ??? :]

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Hvad har det med computernørder at gøre siden de burde vide det ??? :]


    Som sagt var det en intern diskution her hjemme i hytten, og jeg ville våge at påstå at selv dem længst væk fra mit erhverv vidste hvad det var, men det kan jeg så se ikke helt passede...
    Så fik vi da det afklaret... :))

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by jurban
    Som sagt var det en intern diskution her hjemme i hytten, og jeg ville våge at påstå at selv dem længst væk fra mit erhverv vidste hvad det var, men det kan jeg så se ikke helt passede...
    Så fik vi da det afklaret... :))


    Øhh... Okey.... 8o


    Nej, det er rimelig uinteressant... :))

  • Man kan jo også tænke sig at selv skovarbejder kan være NØRDER, og at computernørder interesserede sig for andet en PC for eksempel skoven..
    Faktisk er det ret godt når man beskærer træer at lade ca. 20 cm stå tilbage for ofte vil grene rive et stykke med sig af undersiden af grenen og derved beskadige stammen, når man så har skåret grene af skærer man stabben af lid tættere på stammen..

  • Quote

    Originally posted by Bagekartoffel
    Man kan jo også tænke sig at selv skovarbejder kan være NØRDER, og at computernørder interesserede sig for andet en PC for eksempel skoven..
    Faktisk er det ret godt når man beskærer træer at lade ca. 20 cm stå tilbage for ofte vil grene rive et stykke med sig af undersiden af grenen og derved beskadige stammen, når man så har skåret grene af skærer man stabben af lid tættere på stammen..


    Tja... bob bob....


    Jeg ville nu ikke betegne mig selv som computernørd, men måske er der nogle der ville. Uanset hvad, så spiller det vel ingen rolle. Jeg er medlem af GreenPeace og støtter dem både aktivt, men også økonomisk. Det er vist rigeligt. Kan ikke se noget spændende i at vide hvad det kaldes når man beskærer et træ.... Kan heller ikke se noget spændende i hvordan en gadefejer han fejer gaden. Det er måske bare mig.... *G* :))