Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 22. november 2003, 13:10

Vi har en intern diskution om hvor mange der ved hvad stabbe er...
Ifølge mig burde selv en computernørd vide det...
Det er i sammenhæng med, at jeg spurgte en om der skulle være stabbe på den træstamme jeg kom med.

Så spørgsmålet er.
Ved du hvad stabbe på en stamme er?

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

3

lørdag, 22. november 2003, 13:17

Hvornår kan man så få at vide hva det betyder?

4

lørdag, 22. november 2003, 13:21

Inden for de næste 3 timer...

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

6

lørdag, 22. november 2003, 13:55

Okay okay.....
Det r når man fx har skåret grenene af en stamme, og ladder 10-20cm side tilbage af grenen.... Det er så stabbe.. Altså de der træstumper...
Jeg troede dælme at der var flere der vidste det, men okay..

7

lørdag, 22. november 2003, 14:08

Citeret

Originally posted by jurban
Okay okay.....
Det r når man fx har skåret grenene af en stamme, og ladder 10-20cm side tilbage af grenen.... Det er så stabbe.. Altså de der træstumper...

Troede det hed stubbe,men åbenbart ikke....

8

lørdag, 22. november 2003, 14:09

Citeret

Okay okay.....

Hvorfor burde en compternørd vide det ?..... og SAM har ret... :))

9

lørdag, 22. november 2003, 14:38

Stubbe vil jeg også mene...har du overhovedet slået det op i en ordbog?

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

10

lørdag, 22. november 2003, 14:47

Efter en hurtig google søgning må jeg sq nok også sige at det hedder stabbe.
Har aldrig hørt udtrykket før.

Abit AA8XE, 3Ghz@4,2Ghz, Leadtek 6600GT Extreme, 2 X 512Mb Corsair XMS PC5400,
2 X WD 160Gb Raid Edition, OCZ Powerstream 520

11

lørdag, 22. november 2003, 14:52

Søgte lige ordet stabbe i retskrivnings og betydningsordbogen.Der findes ordet slet ikke.....

12

lørdag, 22. november 2003, 14:55

Citeret

Originally posted by Twilight
Efter en hurtig google søgning må jeg sq nok også sige at det hedder stabbe.
Har aldrig hørt udtrykket før.

Jeps,ordet findes dælme.
Havde heller ikke hørt det før,men man er vel heller ikke gartner :D

13

lørdag, 22. november 2003, 15:06

Nu er jeg også skovarbejder, men jeg troede faktisk at det var et adm. ord... og stubbe og stabbe er jo ikke helt det samme.. Når man siger stubbe, er det jo de der træ-ting der står tilbage når man har skovet træet, også kaldet stød.

14

lørdag, 22. november 2003, 15:19

Citeret

Nu er jeg også skovarbejder, men jeg troede faktisk at det var et adm. ord... og stubbe og stabbe er jo ikke helt det samme.. Når man siger stubbe, er det jo de der træ-ting der står tilbage når man har skovet træet, også kaldet stød.

Hvad har det med computernørder at gøre siden de burde vide det ??? :]

15

lørdag, 22. november 2003, 15:33

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Hvad har det med computernørder at gøre siden de burde vide det ??? :]

Som sagt var det en intern diskution her hjemme i hytten, og jeg ville våge at påstå at selv dem længst væk fra mit erhverv vidste hvad det var, men det kan jeg så se ikke helt passede...
Så fik vi da det afklaret... :))

16

lørdag, 22. november 2003, 15:35

Citeret

Som sagt var det en intern diskution her hjemme i hytten, og jeg ville våge at påstå at selv dem længst væk fra mit erhverv vidste hvad det var, men det kan jeg så se ikke helt passede...

Øhh... Okey.... 8o

Nej, det er rimelig uinteressant... :))

17

lørdag, 22. november 2003, 16:01

hey jeg vidste det godt
muhahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaa

18

lørdag, 22. november 2003, 16:23

Man kan jo også tænke sig at selv skovarbejder kan være NØRDER, og at computernørder interesserede sig for andet en PC for eksempel skoven..
Faktisk er det ret godt når man beskærer træer at lade ca. 20 cm stå tilbage for ofte vil grene rive et stykke med sig af undersiden af grenen og derved beskadige stammen, når man så har skåret grene af skærer man stabben af lid tættere på stammen..

19

lørdag, 22. november 2003, 16:29

Citeret

Originally posted by Bagekartoffel
Man kan jo også tænke sig at selv skovarbejder kan være NØRDER, og at computernørder interesserede sig for andet en PC for eksempel skoven..
Faktisk er det ret godt når man beskærer træer at lade ca. 20 cm stå tilbage for ofte vil grene rive et stykke med sig af undersiden af grenen og derved beskadige stammen, når man så har skåret grene af skærer man stabben af lid tættere på stammen..

Tja... bob bob....

Jeg ville nu ikke betegne mig selv som computernørd, men måske er der nogle der ville. Uanset hvad, så spiller det vel ingen rolle. Jeg er medlem af GreenPeace og støtter dem både aktivt, men også økonomisk. Det er vist rigeligt. Kan ikke se noget spændende i at vide hvad det kaldes når man beskærer et træ.... Kan heller ikke se noget spændende i hvordan en gadefejer han fejer gaden. Det er måske bare mig.... *G* :))

20

lørdag, 22. november 2003, 16:31

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Øhh... Okey.... 8o

Nej, det er rimelig uinteressant... :))

ja, det hører nu heller ikke til blandt mine største interesser....:)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.