Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

mandag, 11. august 2008, 18:53

undervandsrugby??

Selvom du siger svømning ikke er dig, men i undervandsrugby tænker man utrolig lidt på at svømme :) Fokus ligger på bolden, og det er mega sjovt + mega hårdt :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Schultz" (11.08.2008, 18:54)

22

mandag, 11. august 2008, 19:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af Yonzie
Nu er det lidt OT, og jeg er ikke i din situation så jeg kan selvfølgelig ikke sige præcis hvad du skal gøre, men hvorfor ikke "bare" få skiftet det knæ? Kunstige stumper holder vidst kun en 15-20 år før de skal byttes, men når man er elitesportsmand, så er det da en nedtur der er til at føle på at man ikke længere kan få særlig meget motion.

Det er først noget in læge har sagt til mig for 2 månder siden. at hvis de nye piller.. (får maaaange piller for smerterne osv...) så var det nok et nyt knæ.... så hvis det kommer til det.. så gør jeg det skam også...

:thumbsup:

23

mandag, 11. august 2008, 20:29

Nu står der godt nok at du kommer fra midtjylland, men du kunne se efter om der skulle være nogle kajak/ro klubber i nærheden. Det giver ret god motion, og du får også styrket dine ben (har selv en knæ-skade og kajak-roning har hjulpet en del på at få muskulaturen omkring knæet bygget op.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

24

mandag, 11. august 2008, 20:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af jacobask
Nu står der godt nok at du kommer fra midtjylland, men du kunne se efter om der skulle være nogle kajak/ro klubber i nærheden. Det giver ret god motion, og du får også styrket dine ben (har selv en knæ-skade og kajak-roning har hjulpet en del på at få muskulaturen omkring knæet bygget op.

/ask

Oki, det vil jeg da overveje

25

mandag, 11. august 2008, 21:01

Citeret

/ask

Der er både Herning roklub og Aulum roklub samt Sunds sejlklub.

26

mandag, 11. august 2008, 21:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger

Citeret

/ask

Der er både Herning roklub og Aulum roklub samt Sunds sejlklub.

sunds kendte jeg godt til :)

27

mandag, 11. august 2008, 21:11

Ellers er der bueskydning...

29

mandag, 11. august 2008, 21:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af Simon Bay
onani :9xo

Dét bliver han da bare blind af i stedet... :dance:

30

mandag, 11. august 2008, 21:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pulse
Ellers er der bueskydning...

skulle liget il athøre ongle af, om de ved om man kan gå til det i Herning området... :)

Det havde jeg nemlig overvejet i et stykke tid nu her... :)

EDIT:
der var sq en i Herning.. men deres hjemmeside er nede
www.herningbl.dk

Så sender dem lige en mail :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Toby" (11.08.2008, 21:33)

31

mandag, 11. august 2008, 21:27

Citeret

går jeg allerede til.. men der er ikke så mange klubber for det ;) :roller:

32

mandag, 11. august 2008, 21:52

Roning!

Ikke normal roning med flere mennesker i samme båd da det belaster knæet ret meget. Men derimod Kajak! Jeg har selv dyrket kajakroning, og det giver mulighed for at bruge musklerne og dyrke ordentlig idræt, samtidig med at du kan ro med andre. Og så er der altså en helt special stemning når du sidder helt nede ved vandoverfladen og kan se ned i vandet, ind til kysten eller ud i horisonten.
Og faktisk er det ikke super svært at balancere i en kajak.

33

mandag, 11. august 2008, 22:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af -Sandman-
Og faktisk er det ikke super svært at balancere i en kajak.

Hehe, det kommer jo også lidt an på stilen. Hvis han er fra midtjylland, bliver det nok tur eller kap-kajak. Sådan en smal lang kap-kajak kan godt give lidt begyndervanskeligheder...

/ask

EDIT: @-Sandman-: Hvor sejler du?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "jacobask" (11.08.2008, 22:34)

34

mandag, 11. august 2008, 22:48

vil da også sige kajak, det sjav

ellers en uskyldig bueskydning

35

mandag, 11. august 2008, 23:51

det bliver nok ikke kajak eller roining.. da jeg som sagt ikke er en vandhund.. og slet ikke i dybder... altså, jeg er vandskrlk hvis jeg ikke kan se bunden...

så det går ikke :)

36

tirsdag, 12. august 2008, 07:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Toby
det bliver nok ikke kajak eller roining.. da jeg som sagt ikke er en vandhund.. og slet ikke i dybder... altså, jeg er vandskrlk hvis jeg ikke kan se bunden...

Vi har haft flere som var ret vandskræk i starten, men efter et par gange med rednings-træning i svømmehal var det kureret, og han krydser nu fint med fra Århus til Tunå og videre.

/ask

37

tirsdag, 12. august 2008, 10:38

Citeret

Citeret

Vi har haft flere som var ret vandskræk i starten, men efter et par gange med rednings-træning i svømmehal var det kureret, og han krydser nu fint med fra Århus til Tunå og videre.

/ask

tjaa.. det er jo ikke noget man bare lige springer ud i hehe.. syntes jeg ivertifald ikke.. ikke med det vandskræk jeg har :)

38

tirsdag, 12. august 2008, 11:50

jeg sejlede ikke, jeg roede ;)

Jeg roede i Aabenraa Fjord, det giver gode bølger når slæbebådene bugserer en af de store skibe ind i havnen skal jeg hilse og sige. Jeg roer der dog ikke længere.

39

tirsdag, 12. august 2008, 12:09

Jeg er blevet korsbåndsopereret i begge knæ, og har for nyligt fået fjernet lidt af den ene menisk.
Den absolut bedste (genop)træningsform er Cykling og øvelser på balancebrædt. Jeg har tidligere dyrket kampsport og fodbold, men er som dig blevet nødt til at finde andre alternativer. Til at starte med var Cykling en belastende nødvendighed for bare at få en smule styrke tilbage i benene, men nu nyder jeg at komme ud på de lange ture og kan mærke at det er virkelig godt for benene. Jeg kan kun anbefale at du kaster dig over jernhesten.
Roning er også en fantastisk god idræt for folk med knæskader, men de fleste roklubber har lukket i vinterperioden, så der kunne du også supplere med cykling.

System :
Intel Core 2 Duo E6550
ASRock 4CORE1333-GLAN
Inno3D 8500GT 512mb
2 GB Kingston HyperX DDR2-800
WD Caviar 250 GB Sata II
Antec Trio-430 truepower psu

40

tirsdag, 12. august 2008, 12:10

Citeret

Citeret

går jeg allerede til.. men der er ikke så mange klubber for det ;) :roller:

Du kan godt joine min klub:P

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.