Sport hvor man ikke belaster sit knæ?

  • Hey...


    Jeg har ikke dyrket sport siden jeg blev kørt ned i 2001...


    Og den gang spillede jeg Badminton på eliteplan..
    Men der var så en dame der valgte at køre mig ned, så jeg ikke har kunne bruge mit ben/knæ til noget.. kan ikke løbe eller stå/gå længe... såå..



    Men er der nogle der har nogle ider til hvad man evt kunne gå til at sport..?


    Jeg kan ikke selv komme i tanke om noget.. så skulle det være noget pool eller noget, men det er jo bare ikke sport...


    og E-sport tæller ikke ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Du kunne begynde og styrketræne, evt. noget genoptræning af dit knæ hvis det kan lade sig gøre? Så du kan komme ud at løbe igen og spille badminton? :)


    Jeg har haft dårlig knæ (har stadig lidt)


    men der er 2 maskiner i et træningscenter som hjalp mig ENORMT meget..
    Noget hvor du træner lårne, men det hjælperne i hvert fald enormt. jeg er begyndt at små løbe her efter 1 måneds tid.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    Jeg har haft dårlig knæ (har stadig lidt)


    men der er 2 maskiner i et træningscenter som hjalp mig ENORMT meget..
    Noget hvor du træner lårne, men det hjælperne i hvert fald enormt. jeg er begyndt at små løbe her efter 1 måneds tid.



    Jamen så fortsæt med træning af dine knæ, ben osv. Tag nogle powerwalks på løbemaskinen, også med tiden kan du begynde og løbe.. også kan du jo starte til det som du gerne vil :)

  • har prøvet at svømme lidt.. det kan godt lige gå... men det er ikke så sjovt hehe.. er ikke rigtig en vandhund :)


    Styrketræne kan jeg ikke rigtig.. da mit knæ ikke bare er skadet.. men endelig ødelagt.. så der kan jeg ikke rigtig noget.. og gider det heller ikke rigtig.. har prøvet flere gange, og i længer tid...



    Jeg ved godt jeg overhovede ikke kan få mit knæ til at komme i den form så jeg kan løbe igen.. det har lægerne også sagt.. det Er ødelagt.. det næste skridt er at få et nyt knæ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Vil nok mene cykling ligesom KasperB, der er bevægelse i knæet men der er ikke de stød man for når man f.eks. løber.


    det gør jeg også.. lidt i... :)


    Frem og tilbage på arbejde vær dag.. ca 10 min...


    Men havde regnet med jeg skal ha købt min en motions cykel der hjem til..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Toby


    hvad gør en bokser? ;)


    Han hopper rundt i ringen, shipper MEGET, løber meget ;)


    To ord: Brian Nielsen ;)


    Så det er også en mulighed at tage 40kg på og vralte rundt i ringen :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Curious


    To ord: Brian Nielsen ;)


    Så det er også en mulighed at tage 40kg på og vralte rundt i ringen :crazyeyes:


    Behøver næsten ikke tag tag 40kg på hehe.. :P



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    "Senge golf" :$ få kølen i hullet og hold kuglen udenfor :$


    Ej pjat til side


    Skak, svømning, cykling, som andre har nævnt


    Hvor kan man gå til det golf? ;)




    Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
    Hvad med noget mortorsport?
    Det kan da ikke belaste knæet. ;)


    /Lasse N.


    Hvis du finder en sponsore til noget bil/cocart sport til mig, skal jeg nok med glæde gøre det... har prøve lidt før hen.


    HAr også kørt lidt Crosser, men det var før jeg blev kørt ned... min sted far har været en af usa bedste, og han var selv Pro køre der over...

  • nintendo wii... ved godt det er gay men det var det eneste jeg kunne komme på, og så Petanque.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    nintendo wii... ved godt det er gay men det var det eneste jeg kunne komme på, og så Petanque.


    hehe... har lige fået min PS3.. :)



    JEg spiller dog også lidt golf.. bare sådan helt for sjov en gang i mellem når jeg har tid og kan... men dog, kun en runde 9/18 huller

  • Nu er det lidt OT, og jeg er ikke i din situation så jeg kan selvfølgelig ikke sige præcis hvad du skal gøre, men hvorfor ikke "bare" få skiftet det knæ? Kunstige stumper holder vidst kun en 15-20 år før de skal byttes, men når man er elitesportsmand, så er det da en nedtur der er til at føle på at man ikke længere kan få særlig meget motion.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.