Din favorit sodavand?

  • Som en kombination af den diskussion der er opstået i denne tråd og at jeg ikke længere selv, efter en operation, kan lide cola, fik jeg lyst til at se lidt nærmere på hvad folk herinde egentlig drikker.


    Der har tidligere været lignende tråde (bl.a. her, her og her) men der er kommet mange nye brugere til siden, og jeg er måske ikke den eneste der har skiftet smag siden sidst ;)


    I afstemningen er nogle af produkterne slået sammen for ikke at få alt for mange valgmuligheder, så er din favorit f.eks. Fanta Exotic, så vil det være mest korrekt at stemme på "Fanta / Fanta Free" osv.


    Stem løs, og lad os se om vi kan undgå en religionskrig :D

  • Cola er min klare favorit, men af og til kan jeg også få lyst til lidt afveksling, og så skifter jeg over til Fanta eller 7up/Faxe Kondi.


    I mine øjne er 7up og Faxe Kondi ens, for jeg kan ikke smage forskel.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    Lemon-sodavanden fra Gourmentbryggeriet.


    Drikker sgu sjældent det der på listen. Det smager jo kvalmende meget af sukker det meste.


    Såså, værre er det nok heller ikke :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Cola er min klare favorit, men af og til kan jeg også få lyst til lidt afveksling, og så skifter jeg over til Fanta eller 7up/Faxe Kondi.


    I mine øjne er 7up og Faxe Kondi ens, for jeg kan ikke smage forskel.


    + Carlsberg Sport
    Såden er det i mine :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    Lemon-sodavanden fra Gourmentbryggeriet.


    Drikker sgu sjældent det der på listen. Det smager jo kvalmende meget af sukker det meste.


    Dem her? Dog en spøjs hjemmeside eftersom det kun er i deres Webshop deres sodavand er omtalt. Nu hvor de ikke selv er vildt meddelsomme ved du så, om de laver light-alternativer?


    Jeg drikker normalt Fanta Free eller Sprite Zero, selvom den dog står på Faxe Kondi Light i øjeblikket, men kunne godt tænke mig at prøve andre alternativer til lightsodavand da jeg ikke kan tåle for meget sukker.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Cola er min klare favorit, men af og til kan jeg også få lyst til lidt afveksling, og så skifter jeg over til Fanta eller 7up/Faxe Kondi.


    I mine øjne er 7up og Faxe Kondi ens, for jeg kan ikke smage forskel.


    Jeg syntes der er en (klar) forskel på 7up og Faxe* - men det kunne være interessant at lave en blindtest... For man bliver ofte overrasket over hvor meget man kan snyde sin smagssans :)


    * Faxe Kondi er "blødere" og knap så "tør" som 7up - 7up smager som om der er mere kulsyre i, hvis jeg skal sætte en finger på det...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Dem her? Dog en spøjs hjemmeside eftersom det kun er i deres Webshop deres sodavand er omtalt. Nu hvor de ikke selv er vildt meddelsomme ved du så, om de laver light-alternativer?


    De har kun lemon, appelsin og danskvand i almindelige udgaver. At der ikke står så meget på deres hjemmeside, skyldes nok at deres sodavandsprodukter er forholdsvis nye og stadig en smule eksperimentelle, men der står dog en pressemeddelse på siden hvor de annoncerer deres varianter.

  • Sprite, det er en sikker vinder hos mig - om det så er Zero eller hvilke andre varianter der nu findes er ligegyldigt.


    EDIT: Glemte helt Schweppes Lemon som bestemt også er en af de sodavand der falder i min smag.

  • Svinger meget.. Men er begyndt at drikke mere Pepsi end Coca Cola, bare for afvekslingens skyld!
    Prøver at holde mig fra sodavand pga. sukkeret. Selvom er light osv. en mulighed, men det smager ikke specielt spændende.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Super topform i Netto til 9.50 kr +pant for 2 liter, den er fuldt ud så god som Faxe Kondi og Carlsberg sport og den er meget billigere. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet 2 gange, sidst af Baloo ().