Nyt anlæg... hjælp til at vælge.

  • Hey alle på tweak igen,


    Er flyttet til Taiwan og måtte derfor sælge mit NAD/Cerwin-Vega anlæg.


    Har nu besluttet mig for at købe et nyt anlæg, men kan ikke finde ud af hvad det skal være...


    Har 4 systemer at vælge imellem...


    System 1:


    2 * Cerwin-Vega CLS-215
    2 * Cerwin-Vega CLS-15SX
    1 * NAD C325BEE til diskant/mellemtone
    1 * NAD C272 til Bass


    Samlet pris: 22.494 KR.


    System 2:


    2 * Cerwin-Vega CLS-215
    1 * Cerwin-Vega A1.5KW2


    Samlet pris: 13.497 KR.


    System 3:


    2 * Cerwin-Vega CLS-215
    1 * Cerwin-Vega A1.5KW2
    1 * Cerwin-Vega A2.6KW2


    Samlet pris: 20.496 KR.


    System 4: (Det jeg finder mest ekstremt)


    2 * Cerwin-Vega CVA-28
    1 * Cerwin-Vega CVA118


    Samlet pris: 19.347


    Kom endelig med alle input og evt ændringer/opgraderinger osv..


    PFT Christian AKA. WTF

  • Kan forstå du er lidt af en Cerwin-Vega fan ;)


    Nu ved jeg ikke hvilken musik du hører,(men hvis du hører techno, hardstyle you name it, så er det selvfølgelig cerwin du skal have) men hvorfor ikke prøve noget andet en cerwin-vega?


    Nu har jeg selv et Dali+NAD anlæg til godt og vel 15k, som jeg købte tidligere på året.. Og det spiller bare så clean og godt, at det er ufatteligt du kan få det til den pris..
    Og det kan sagtens spille skide højt, dog ikke med den bass du finder ved cerwin vega, men stadig en god bass..


    Men hensyn til de systemer du har valgt, så syntes jeg godt nok der er stor prisforskel på dem.. 22k for et anlæg er meget, og hvis det bare er til dit værelse du skal spille op, så kan jeg slet ikke se hvorfor du skal have f.eks. system 1. Det virker lidt som et overkill..


    System 2 er for mig, hvis jeg selv skulle vælge, det jeg selv ville købe, både fordi at det andet lyder til at være for meget samt, at cerwin-vega højtalere er altså nogle super store højtalere som vil tage alt din plads.. Men igen, det kommer an på hvilket værelse/rum det skal stå i :9xo

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • hehe ja... er en "rigtig" CV fan..


    er som du så fint nævner det mest til techno og hardstyle.. ryger en gang dance og des ligende på engang imellem...


    har selv også haft NAD/DALI anlæg før, men synes bare ikke det var helt så "åben" som CV, lyden er meget renere, men simpelthen bare ikke lige så sjove som CV.


    Spiller som DJ til fester og ligende og derfor er 22.000 måske ik så meget igen...


    Men det der er mest en gåde for mig. er om jeg skal investere i 2 anlæg, altså 1 til at tage ud, og 1 til fast hjemmebrug.


    eller om jeg kan "nøjes" med System 4 f.eks. som er 2 aktive 400W/800W fuldtone og en 18" 700W/1400W Aktiv subwoofer og bruge det til at tage med ud og også til hjemmet.


  • Det kommer jo helt og aldeles an på, om du har pengene til det, men det er måske lidt af et overkill :))


    Har godt nok ikke skide meget forstand på CW, udover de levere en voldsom bas.. Men hvis du siger du er DJ, så skal der jo noget kraft til..


    System 1, som du nævner, har 2 højtalere og 2 sub's... Nu tænker jeg, hvorfor ikke bare købe 4 stk CLS-15 højtalere istedet? Det skal så nok bruge noget mere kraft fra forstærkere, noget ala denne her fætter måske Link.. Og det er ikke ligefrem fordi jeg tror det bliver dyrere, da de sub's koster det samme som højtalerne..


    Og til det med hjemmet, så kan du jo nøjes med at tage to af højtalerne op i dit hus/lejlighed, og lade de to andre stå gemt et andet sted..

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • kan man ikke fåe CV Al 1000 fra nye mere? ved godt der kom en v2 på et tidspunkt,


    men der er nu ikke noget der slår Al 1000 til prisen i mine øjne har selv stadig alle mine 4 i stuen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty
    kan man ikke fåe CV Al 1000 fra nye mere? ved godt der kom en v2 på et tidspunkt,


    men der er nu ikke noget der slår Al 1000 til prisen i mine øjne har selv stadig alle mine 4 i stuen :)


    Nej, de laves desværre ikke mere, de skal købes brugte.. De er ellers rigtig fede.


    Min bror har selv nogle al-750, og de spiller super godt også..

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

    Rettet en gang, sidst af AbeTis ().

  • Lidt input..
    Du kan købe mine CV 215 til halv pris af hvad de koster fra nye af...
    Jeg synes de er for store at ha stående på vores lille værelse.
    Halvdelen af gulvpladsen vi har, står der jo højttalere på :crazyeyes:


    Jeg havde desuden fortrukket en NAD -forstærker fremfor en CV-forstærker til hver en tid.
    Den giver meget renere lyd, og kan også give basserne gymnastik for pengene

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet 3 gange, sidst af urbananen ().


  • 4 * CLS-15 = 4 * 15"
    4 * CLS-215 = 8 * 15
    System nummer 1 = 4 * 15" passiv + 2 * 15" aktiv


    system nr 4 = 4 * 8" @ 120dB og 1 * 18" @ 130dB


    den forstærker du linker til indgår i system nr. 3 til at drive basserne alene...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Ja okay, vidste ikke du boede der henne af.. :crazyeyes:


    Det stod godt nok i hans første post, men hva' fanden :clap:

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis


    Det stod godt nok i hans første post, men hva' fanden :clap:


    Arr.. Altså.. Helt nede i 2. linie.. Så langt nåede jeg jo slet ikke før jeg gik til spørgsmålet..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Helt seriøst.. køb noget andet end det bulder-bass .. Det lyder sgu ikke godt :/
    Cerwin Vega er fint til hvis du skal spille højt til en fest, men det er også nogenlunde dét.



    Gå over i noget Dali eller B&W - medmindre du selvfølgelig bare vil have T-Hansen bass :) Jeg kan bare godt li' at lyden lyder ordenligt.


    ENIG! Dog laver CV nogen gode bas-enheder som sagtens kan gå i spil med et B&W setup hvis man vil have den ekstra dybte.


    B&W Ville helt klart være mit valg, eller dalli der for man en hel del for pengene.

  • ikke for noget... men har du læst hele tråden?


    For det første siger jeg i post nr. 3 at jeg er Cerwin-Vega fan, hvilket så er det jeg kan lide..


    For det andet skriver jeg at jeg er DJ og spiller... og har indtil nu hverken set Dali eller B&W højttalere på diskoteker... og til fester er det for det meste uden den bass man gerne vil have, som også findes på diskoteker...


    så undskyld mig.. men Dali eller B&W, nej tak, det er ikke det jeg er ude efter..


    så havde jeg jo skrevet det;) :cheers:

  • Det er vel stadig værd at tage et smut forbi den nærmeste hifi butik og tjekke det ud? :) Kunne jo være du blev positivt overrasket over hvordan musik rent faktisk kan lyde med et sæt ordenlige højtalere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    Det er vel stadig værd at tage et smut forbi den nærmeste hifi butik og tjekke det ud? :) Kunne jo være du blev positivt overrasket over hvordan musik rent faktisk kan lyde med et sæt ordenlige højtalere.


    Hvis fyren nærmest lever på et spillested, så tror jeg han er ret ligeglad med hvordan musik kan lyde - bare det er samme lyd han får på dansegulvet som hjemme i stuen - så det ikke er to forskellige verdener af musik, selv om det er det samme materiale han spiller ude og hjemme.


    :oops: :offtopic:


    Tilbage til topic:


    Hvis du har de 4 systemer at vælge imellem, så ville jeg klart gå efter system 3 eller 4.
    4 kender jeg ikke, men noget lignene system 3 har jeg hørt (der var der bare også 2 subwoofere med) og dét var der smæk på (dyb dyb dyb bas og ultra fed guitar dét setup kunne lave til noget Ozzy O rock og des lige)

  • Selv om du siger du er CV fan, så køb da nogle pro. højtallere hvis du vil spille ude? De andre risikerer at brænde af anyways (ville ikke være de første vega'er der ikke kunne tåle mosten i lang tid :P)


    CV har også en pro serie... Alternativt så kan billige højtallere faktisk klare ærterne for dig. :) Alt efter hvor meget du skal spille op, så kan 4 af disse 12" Soundking faktisk spille pænt op - også så du kan mærke bassen ;) Ellers kan 2-4 stykker af dem her i hvert fald klare det du skal spille op som mobil diskotek 2 x 15" Soundking


    Spiller du indendørs eller udendørs? Udendørs så skal du nok have 4 af de sidste.


    Det behøver ikke være mærkevarer, hvis du bare vil spille op og ->mærke<- lyden :D Nu har de ikke lige de forstærkere ved KE længere som jeg kender, men smid 2 x 2x1100W Class H til 4 af de store Soundking og du har et anlæg af blæser mindst lige så meget som de anlæg du har foreslået og spiller lige så godt. :D Og så kan det holde til at blive voldtaget :D 22k koster det + kabler.


    Var et forslag :) Og seriøst. Bruger du dine højtallere prof., så tag ud og i det mindste hør nogle højtallere som er beregnet til at spille prof. - anset om det er CV eller andet. :) Du vil blive meget overrasket over selv små højtallere ;)


    EDIT: Desuden vil jeg foreslå at du køber et anlæg til at bruge hjemme og et til at tage med ud. :) Køb to små 10" til at have hjemme og en forstærker. Koster 5k inkl kabler og det spiller jo højere end du nogensinde hører mere end 5 minutter af gangen. :D (hvis det vel at mærke ikke er 10"-stue højtallere :))


  • Se det var noget jeg kunne bruge til noget... tak;) :cheers: