Bærbar I Stykker? Kan Jeg Få Pengenne Tilbage?

  • Hej jeg har en del problemer med min bærbare MSI Megabook L745. Den ene side af skærmen er åben og jeg kan ikke "klikke" den sammen igen. Det andet problem er at den nogen gange bare lukker og slukker måske på grund af varme måske noget andet!


    Så jeg vil vide er det muligt at jeg kan få pengenne tilbage hvis ikke at jeg kan få den byttet? Den har allerade været til reperation 1 gang på grund af sidstnænvte problem. Jeg fik at vide at det var en god spillecomputer(1 år siden)og den har kostet mig 14.000 excl. OS.


    Jeg har købt den hos Interlace.


    Billedet er nederst


    -FredeK

  • Det burde være muligt at få den ombyttet til en ny model. Der er nye regler så de 3x reparation gælder ikke længere.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

    Rettet en gang, sidst af Yonzie ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yonzie
    Det burde være muligt at få den ombyttet til en ny model. Der er nye regler så de 3x reparation gælder ikke længere.


    Hvad er det for nye regler? link?

  • Ja dem kunne jeg oxo godt tænke mig at se. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/4/


    Da den allerede er repareret en gang, uden at problemet er afhjulpet, og at dyret i øvrigt må betegnes som en særligt lækker/god model (14.000 kr) vil jeg (uden at være jurist eller noget) mene at der er rimeligt belæg for at kræve den ombyttet til en ny, eller pengene tilbage. Det at den bare lukker spontant må absolut betegnes som en væsentlig fejl/mangel.
    Bemærk at de ikke kan spise dig af med en brugt eller en demomodel. Købt som ny = byttes til ny.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yonzie
    http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/4/


    Da den allerede er repareret en gang, uden at problemet er afhjulpet, og at dyret i øvrigt må betegnes som en særligt lækker/god model (14.000 kr) vil jeg (uden at være jurist eller noget) mene at der er rimeligt belæg for at kræve den ombyttet til en ny, eller pengene tilbage. Det at den bare lukker spontant må absolut betegnes som en væsentlig fejl/mangel.
    Bemærk at de ikke kan spise dig af med en brugt eller en demomodel. Købt som ny = byttes til ny.


    At det er en særligt lækker/dyr model taler vel nærmere for at forsøge sig med reparation end for ombytning - hvis den så ikke bliver fikset inden for en "rimelig tidshorisont" så kan man kræve den byttet...


    Derudover så er der vist noget med at når nu den er over et år gammel så skal køber bevise at fejlen var til stede da han købte varen...og så ser sprækken ved skærmen lidt mistænkelig ud - mon den bare er opstået helt spontant, eller har maskinen været tabt?

  • Ja, man har som forbruger 2 års reklamationsret, hvoraf det kun er de første 6 mdr. at forhandleren skal bevise at fejlen er uden for "dækning" af reklamationsretten.


    D.v.s. at du skal bevise over for forhandleren/producenten at fejlen skyldes en produktionsfejl, og ikke noget udefrakommende.


    Og hvis det mest fordelagtigt, rent økonomisk, for forhandleren at sende den til rep. frem for en ombytning, har de ret til det - dog højst to gange for samme fejl.



    Men dén revne ligner, efter min personlige mening, ikke noget som reklamtionsretten burde dække. Synes at det ligner noget udefrakommende.