Copyright og YouTube?

  • Jeg har de seneste dage lagt mærke til en kraftig stigning i copyright beskkyttede videoer, her i blandt ret mange Disney film, på YouTube.
    Jeg har forsøgt at indberette dem, men de får jeg ikke noget ud af når det ikke er mig der ejer copyright til materialet - men at få kontakt til Disney er ikke lige så nemt :crazyeyes:


    ...er det ligeså ulovligt at se videoerne som det er at uploade dem??

  • Kan det umuligt være, det er Youtube's ansvar at fjerne materiale der er copyright på.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Så vidt jeg husker siger dansk lov at det ikke er ulovligt at se STREAMET ulovligt materiale.
    Men henter du det ned på pc'en er det ulovligt.


    Det vil sige at du ikke kan komme i klemme ved at se noget på youtube som ikke er lagt op med tilladelse fra ejeren.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Så vidt jeg husker siger dansk lov at det ikke er ulovligt at se STREAMET ulovligt materiale.
    Men henter du det ned på pc'en er det ulovligt.


    Det vil sige at du ikke kan komme i klemme ved at se noget på youtube som ikke er lagt op med tilladelse fra ejeren.


    ...dét var pokkers, du har ret!!


    Fandt lige en "nyhed" her!


    Niiiiiice.......


    :cheers:


  • Ah ja :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yilar
    Nu spørger jeg selvfølgelig dumt, men hvorfor sidder du og se Disney film, som du ovenikøbet indberetter for copyright brud?


    Nu er det ikke sådan jeg sidder og ser dem i timevis - lagde bare mærke til det at der var ret mange, da jeg er sådan en person som betaler for mine ting - spil, musik, film, så syntes jeg det var mest rigtigt lige at gøre opmærksom på det - men da jeg ikke har rettighederne så kan YT ikke gøre noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af at.mac


    Nu er det ikke sådan jeg sidder og ser dem i timevis - lagde bare mærke til det at der var ret mange, da jeg er sådan en person som betaler for mine ting - spil, musik, film, så syntes jeg det var mest rigtigt lige at gøre opmærksom på det - men da jeg ikke har rettighederne så kan YT ikke gøre noget.



    Klap dig selv på skulderen. Skal du være politibetjent når du bliver stor? ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DarkhorZe



    Klap dig selv på skulderen. Skal du være politibetjent når du bliver stor? ;)


    Enig kan ikke forstå hvorfor du har ondt i røven over hva andre lægger op

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty


    Enig kan ikke forstå hvorfor du har ondt i røven over hva andre lægger op


    ...glem det, jeg er ikke total regel rytter - men på den anden side syntes jeg ikke det ville være rart hvis YouTube kunne komme efter mig nu jeg var faldet over nogle klip som vidst ikke hørte hjemme dér - nu ved jeg der ingen is er på koen og så er jeg da fuldstændig ligeglad, ville bare have ren røv og trutte i


    :cheers:


    /slut på de elendige kommentare, lukket