eventyre og adventure folk kig her

  • hej jeg starter lige med at skrive lidt om mig selv, også kommer jeg til sagen.


    Jeg tror at jeg er født med et gen i mig selv, som gør at jeg bliver lykkelige af at tage ud i verden og udforske den.


    Jeg tror at jeg er sådan en person, fordi da jeg var lille og stadig gik i 5-6 klasse, så syns jeg det var sjovt og gå på opdagelse i skovene der lå omkring den gård jeg boede på. Det var spænedende for mig og mine 2 bedste venner når vi fandt forladte bygninger og områder som ikke ret mange har været på.


    da jeg så blev ældre fandt jeg online spillet world of warcraft, og jeg blev straks hooket på den verden, fordi det var en kæmpe verden med anderledes dyr, mennesker, og strukture som du bare kunne udforske i timevis.


    Det 3´ede tegn til at jeg har løst til at udforske, må være på grund af indiana jones filmene. hver gang jeg ser en af dem bliver jeg så facineret over at se helten tag ud på spændende eventyr til fremmede steder. Jeg er altid ved falde ned af stolen af bare spænding, og mine øjne triller nærmest ud af hovedet.


    Jeg ved godt at indiana jones filmene er en romantisk udgave af virkeligheden skabt af hollywood, men derfor kan jeg ikke lade være med at spekulere på om der kan findes eventyr i den virkelige verden som er ligeså spænende.


    Derfor har jeg lavet det her emne, hvor jeg gerne vil høre dit bud på hvad et eventyr kunne være. hvis du også har løsten til at tage ud og opdage verden.
    Men jeg har desværre ikke en plante som der vokser penge på, og det har du nok heller ikke, så derfor vil jeg også gerne vide hvordan du i såfald ville finansere dit eventyr.


    Indtil videre drømmer jeg selv om at tage på river rafting engang, helst med at par venner.
    Men det kunne også være spænende for mig, hvis jeg kunne finde en famillie som er passioneret omkring den storby de lever i, så kunne det være interresant og blive vist rundt af dem til de spændende ting. De store turist attraktioner har aldrig været så spændende for mig. Det er ligesom at vi har turist attraktioner i danmark, men derfor gider vi jo knap nok og besøge dem selv.


    En anden drøm for mig kunne være at tage til havarii. Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg syns der er noget dragende ved øen. Jeg kunne godt tænke mig og leje en jeep også tage ud og udforske øen, væk fra de sædvanlige turist fælder. måske surfe som så mange andre gør på øen.


    Til og finansere de drømme prøver jeg på at få min formue til at vokse med aktie handel, mens jeg går på gymnasium.


    Men jeg håber der sidder andre der ude, som brænder efter det samme som mig, og har løst til at fortælle om deres planer.

  • Hej jeg hedder Anders og jeg har et job. Det er sådan jeg tjener penge.. :boxed:


    Hvordan ellers ville du tjene penge? Drømme man vil leve ud i livet er spændende, men det er satme ikke gratis. Jeg har også mange små drømme jeg gerne vil have fyret af, men jeg har bare ikke lige pengene til det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    ...og jeg har et job. Det er sådan jeg tjener penge..


    Hvordan ellers ville du tjene penge? Drømme man vil leve ud i livet er spændende, men det er satme ikke gratis. Jeg har også mange små drømme jeg gerne vil have fyret af, men jeg har bare ikke lige pengene til det.


    Enig... og derudover så staves "løst" sådan: lyst og "Harvarii" sådan: Hawaii...
    Tror ikke du har ramt det heeelt rigtige forum her :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af at.mac


    Enig... og derudover så staves "løst" sådan: lyst og "Harvarii" sådan: Hawaii...
    Tror ikke du har ramt det heeelt rigtige forum her :rolleyes:


    Hvorfor ikke? Vi har vel også eventyr vi gerne vil opleve. Men ja, et arbejde er et godt udgangspunkt for at tjene penge.
    Ellers hvis det er en speciel rejse af en art er der mulighed for fonde og sponsorater.


    Et af mine største eventyr/ønsker er at jeg godt vil se hvordan verden ser ud i en fjern fremtid (f.eks. 200 år, 500 år eller lignende). Men der må jeg vist hellere opfinde noget specielt maskineri eller begynde at spise en del sundere.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Da jeg var knægt tog jeg på søfartsskole, og var heldig at få hyre på en lille coaster der tøffede det meste af verden rundt, Vi sejlede en del med dynamit og andre farlige sager, så det var ikke unormalt at vi havde 3-4 dage i havn pga lange laste og lodsningstider. Det var en rigtig fed måde at opleve verden på, mens man tjente rimeligt gode penge.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Hej jeg hedder Anders og jeg har et job. Det er sådan jeg tjener penge.. :boxed:


    Og i den forbindelse kan vi jo foreslå vores eventyrlystne ven at tage sig en uddannelse i handelsflåden. Det er muligvis ikke det mest eventyrfyldte arbejde, men man har jo fri engang i mellem (+ når alt kommer til alt får man set verden) og pengene er gode....

  • haha dna ja det kunne være sjovt og kigge ind i fremtiden. måske kan du lave din kumme fryser om, og lade dig fryse ned :=) (ment som venlig joke)


    har du mere info om de sponsorater og fonde?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ontherun
    haha dna ja det kunne være sjovt og kigge ind i fremtiden. måske kan du lave din kumme fryser om, og lade dig fryse ned :=) (ment som venlig joke)


    har du mere info om de sponsorater og fonde?


    No offence - men jeg tror ikke du skal bekymre dig alt for meget om fonde og sponsorater lige foreløbigt.... Du har nogle drømme, hvilket er fint nok - men jeg har svært ved at forestille mig du vil fremstå som meget andet end en ung gut der lige så godt kunne drømme om at blive astronaut, når skulle ud og søge om penge.... Jeg ville ihvertfald ikke nævne Indiana Jones i min salgstale ;)


    Men brug nogle år til at få tilegnet dig nogle egenskaber der kan hjælpe dig til at opnå dine drømme (sprog ville være en oplagt mulighed). Brug tiden på at tænke over hvad der kunne være interessant for et firma at sponsorere (og en fond at finansiere).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ontherun
    fruitloop ikke en helt dårlig ide, men jeg har det med at blive søsyg desværre


    curios hvad går sådan et job ud på i handelsflåden som du foreslår ?


    Det er sådan set bare det fruitloop allerede havde foreslået - havde bare ikke lige set hans indlæg :oops:


    Men et alternativ kunne være at tage en tørn i trøjen og blive udsendt - du vil uden tvivl komme langt væk fra alfarvej og en militær uddannelse skader næppe dine chancer for et sponsorat senere hen (såfremt du ellers kan finde på en ny og interessant idé).

  • ahh curios nu havde jeg eller lige købt pisken og hatten :) (ment som joke)


    ja jeg har også overvejet og lærer en røv masse sprog så kunne jeg jo oplagt arbejde som tolk. Men lige meget hvor mange sprog jeg sætter mig for vil der jo altid være nogen som jeg ikke kan, og det sætter en grænse på den led.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ontherun
    haha dna ja det kunne være sjovt og kigge ind i fremtiden. måske kan du lave din kumme fryser om, og lade dig fryse ned :=) (ment som venlig joke)


    har du mere info om de sponsorater og fonde?


    Der er en bog der hedder Kraks Fonde & legater (kan lånes på biblioteket). Findes måske også på nettet. Men ihvertfald så er det bare at kigge igennem og finde dem man mere eller mindre passer på. Oftest skal man dog have et eller andet godtgørende formål for at gøre sig fortjent til pengene.


    Med hensyn til sponsorater så er det jo bare at spørge en masse firmaer (samt aviser osv). Men de sponsorerer jo ikke charterferien til Mallorca. Det kunne f.eks. være en cykeltur i alle Europas lande eller andre større rejser. Ved længerevarende rejser kan man også lave en aftale med en avis om at skrive rejseartikler undervejs.


    Det er bare at bruge fantasien.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ontherun
    fruitloop ikke en helt dårlig ide, men jeg har det med at blive søsyg desværre


    curios hvad går sådan et job ud på i handelsflåden som du foreslår ?


    Nu er jeg officer i handelsflåden (skal for øvrigt afsted på torsdag hvor jeg skal sejle mellem Europa og Sydamerika). Og det er altså ikke en uddannelse man bare skal tage fordi man vil ud og se en masse ting. Når jeg er ombord på skibe (jeg er pt i containerskibe) er vi typisk i havn i 14-24 timer hvor over halvdelen af timerne går med arbejde og derudover skal man jo også sørge for at sove så man er klar til næste vagt. Handelsflåden (i hvertfald de større rederier) er blevet meget professionelle.


    I løbet af en udmønstring (som regel 7-10 uger) når jeg som regel i land 3-5 gange i 4-5 timer ad gangen. Lige nok til at se sig lidt omkring nogle steder. I andre skibstyper er man dog længere tid i havn og derfor bedre muligheder for at komme i land.


    Men det giver jo nogle dejlig lange ferieperioder (ferie lige så lang tid som vi er afsted), hvor der er mulighed for rejse.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ontherun
    i millitæret! er du sindsyg, man bliver jo slået ihjel :) og jeg regner ikke med at tage one-way billeten endnu.


    Du vil være Indiana Jones uden fare for at dø :P Tag den som en joke :D

  • dna takker mange gange for din personlige erfaring, den er jo 10 x bedre ind nogen brochure man nogensinde kan læse. Jeg tror jeg vil prøve og kigge i den bog du snakker om, det skader jo ikke.
    Og det der med at lave en rejse beskrivelse for en avis lyder som noget jeg godt kunne finde på, og prøve at få til at lykkes.