SHG.DK advarsel

  • Inden du handler med SHG.DK bør du lige tjekke om det nye firma har tænkt sig at overholde købeløven.
    Har netop fået afgørelsen fra forbrugerstyrelsen. SHG skal betale mig 14.000 kr, men desværre er firmaet lige gået konkurs og jeg har fået ret, men ikke en krone.
    Henvises til et advokatfirma, som behandler konkursen.
    SHG kunne have ordnet denne sag for længe siden og for et langt mindre beløb.
    I sept. 07 sendte jeg en defekt PC retur sammen med en klage. Fik den dårligste service jeg nogensinde har oplevet og nu har jeg altså forbrugerstyrelsens ord for det.
    så inden du handler med SHG bør du nok overveje om du har råd til det.


  • Nu er SHG jo netop blevet købt af Proshop, så helt konkurs er de nok ikke gået.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • SHG kører videre med sit gl. navn, men fralægger sig forpligtigelser i det gl. firma, så derfor er komkursen beregnet på at undgå at erstatte tidligere kunder mv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af blok
    SHG kører videre med sit gl. navn, men fralægger sig forpligtigelser i det gl. firma, så derfor er komkursen beregnet på at undgå at erstatte tidligere kunder mv.


    Nej nej nej.... De har lagt ca. 300.000 kr til side, til at ordne reklamations sager, så de fralægger sig ikke ansvaret helt 100% procent..


    Og hvorfor er det, at du bare laver en bruger, for at svine SHG.dk til? Keder du dig bare eller hvad?

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis


    Nej nej nej.... De har lagt ca. 300.000 kr til side, til at ordne reklamations sager, så de fralægger sig ikke ansvaret helt 100% procent..


    Og hvorfor er det, at du bare laver en bruger, for at svine SHG.dk til? Keder du dig bare eller hvad?


    De 300.000 kr er nok hurtigt brugt hvad så? :idea:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Syntes det så klamt de ikke overtager de gamle sager.. Må indrømme jeg ikke har sat mig 100% ind i sagen, men jeg som kunde ville godt nok blive pissed og aldrig handle ved pågældende firma igen hvis de opkøber et firma og lever videre med navnet samt det gode omdømme firmaet egentlig har haft, men ikke vil gøre noget ved reklamtions sagerne. Har selv en kammerat der købte computer for 10k ved dem lidt inden de gik ned, vil da kun håbe for ham at hans computer ikke går i stykker forløbelig :)


    min telefon er lige gået i stykker, og hvis sonofon som jeg har købt den af, ikke ville reparere den fordi et andet firma havde overtaget dem og ikke ville have noget med den at gøre, ville jeg da føle mig krænket som kunde? Måske det ikke helt kan sammenlignes, but still :hb:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    De 300.000 kr er nok hurtigt brugt hvad så? :idea:


    Så vil de stadig prøve at hjælpe kunden, ved at skabe kontakt mellem forhandler/firma og kunde, så de kan finde ud af noget sammen..

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Blok, velkommen til Tweak.dk. Som du nok har fundet ud af, har vi mere at byde på end mulighed for at få luft ved at lukke lidt galde ud, så jeg glæder mig til at se dig i andre afdelinger af siden også :)



    Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Syntes det så klamt de ikke overtager de gamle sager.. Må indrømme jeg ikke har sat mig 100% ind i sagen, men jeg som kunde ville godt nok blive pissed og aldrig handle ved pågældende firma igen hvis de opkøber et firma og lever videre med navnet samt det gode omdømme firmaet egentlig har haft, men ikke vil gøre noget ved reklamtions sagerne. Har selv en kammerat der købte computer for 10k ved dem lidt inden de gik ned, vil da kun håbe for ham at hans computer ikke går i stykker forløbelig :)


    min telefon er lige gået i stykker, og hvis sonofon som jeg har købt den af, ikke ville reparere den fordi et andet firma havde overtaget dem og ikke ville have noget med den at gøre, ville jeg da føle mig krænket som kunde? Måske det ikke helt kan sammenlignes, but still :hb:


    Har du specielt stor lyst til at købe en masse gæld, som du på ingen måde kan få dækket? ;)


    Selvfølgelig er det surt at miste sin reklamationsret, men jeg forstår også udmærket godt hvorfor Poul Thyregod ikke er interesseret i at købe de dele af det gamle SHG som han på ingen måde kan tjene penge på.


    Det hele drejer sig så også omkring, at det ikke er SHG A/S der er solgt, men de aktiver der var i selskabet. Det gamle SHG vil derfor blive erklæret konkurs, og det er derfor reklamationssagerne ikke bliver ført med videre - de er ikke aktiver, og de hører til under det gamle SHG, og under det gamle CVR nummer.


    Så måske folk skal vente og se hvordan det kommer til at gå med den hjælp Poul Thyregod kan give i forbindelse med reklamationssager. Mon ikke leverandørerne er lidt mere interesseret i at lytte til ham, end til en enkelt forbruger der henvender sig, og som i mange tilfælde gør det i en helt forkert tone? ;)


    Og Poul Thyregod har næppe opkøbt noget som helst for at pisse en masse kunder af, selvom det åbenbart er den generelle opfattelse på internettet.

  • Det er jo bare fuldstændig almindelig og god forretningsskik. Der er jo ikke noget fordækt i det. Alternativet er at det hele bliver erklæret konkurs og solgt på tvangsauktion, og så ville de tidligere kunder alligevel miste deres reklamationsret.


    At Thyregod så sætter 300k af til reklamationssager er jo bare en form for goodwill og sætte et plaster på såret. Det er langt fra sikkert at det klarer hele situationen, men så er der da gjort noget.


    Så alle jer kunder med reklamationssager burde bare kysse den nye ejer velkommen. Nu er der trods alt en lidt større chance for at I får noget ud af jeres sager. Se nu på det med en smule fornuft. Engang imellem er det sundt også at bruge hovedet i stedet for kun hjertet.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().

  • Jeg ville bare se om man kunne få det pågældene produkt repareret eller erstattet hos producenten, somme tider går det hurtigere end alt andet.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe


  • :9xo

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-



  • Hver sin mening.
    Jeg ville i hvert fald bare som kunde føle mig brændt kraftigt af, imo syntes jeg de nye ejere burde vise de mente det, ved at overtage de sager der evt. skulle komme, det ville helt sikkert også vinde kundernes "tillid" mere.
    Men ja, hver sin mening :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC



    Hver sin mening.
    Jeg ville i hvert fald bare som kunde føle mig brændt kraftigt af, imo syntes jeg de nye ejere burde vise de mente det, ved at overtage de sager der evt. skulle komme, det ville helt sikkert også vinde kundernes "tillid" mere.
    Men ja, hver sin mening :)


    Har du overhovedet læst, hvad det er der er blevet skrevet tidligere i tråden... ?

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Undrer mig ærligt talt lidt over hvor frelste folk nogle gange kan være på nettet ;)


    Der er vel ikke en eneste der tror på der er mange der giver en rottes røv for god forretningsetik*, når de finder det de skal bruge hos SHG til en god pris?
    Det er jo fuldstændigt det samme med Riskær... Alle var enige om at han var djævlen selv da han gik på røven med Accumulator Invest og en masse mennesker mistede deres opsparinger - men Cibercity manglede vist ikke ligefrem kunder da han fik det sat i vandet.


    * Kender i øvrigt ikke noget til SHG´s konkurs. Men hvis det forholder sig som beskrevet i tråden er jeg helt enig i at der ikke er noget forkasteligt over den nye ejers handlinger.

  • Den nye ejer sux.
    Min holdning er vil man , vil man have det søde så også det sure.
    Så vil man hedde SHG så skal man også tage de reklamationer der kommer.
    Og 300k er som at pisse i bukserne , det varmer et kort øjeblik.
    De burde lukke alle reg kunder og starte på en ny.
    Så nu køber jeg udelukkende ved komplett.dk, både SHG og Proshop kan kysse mig der hvor jeg er højest når jeg plukker jordbær.




    SMLDK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC



    Hver sin mening.
    Jeg ville i hvert fald bare som kunde føle mig brændt kraftigt af, imo syntes jeg de nye ejere burde vise de mente det, ved at overtage de sager der evt. skulle komme, det ville helt sikkert også vinde kundernes "tillid" mere.
    Men ja, hver sin mening :)


    Fat det nu, der er ingen der vil købe en synkende skude, hvis de ikke må pumpe vandet ud. SHG er gået konkurs! Proshop har ikke direkte overtaget SHG, kun de ting der var noget værd, og det har de betalt for.


    Om noget skal man være glad for at nogen gjorde det, for nu får man i det mindste en smule service og der er kommet flere kroner i konkurskassen til kreditorer, som "blok".

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis


    Har du overhovedet læst, hvad det er der er blevet skrevet tidligere i tråden... ?


    ja, når man køber et firma op til mange millioner kroner, og derefter kun ligger 300.000kr til side, det jo håndøre. ja har skam læst det, men holder stadig fast ved min mening.

  • Det jo altsammen nemt for os at sige, det er ikke os der står og skal prøve og tjene penge på det her firma, og den nye ejer kan jo gøre som det passer ham. Synes kun det er flot han så har sat lidt til side til evt. RMA sager, så kan vi jo håbe han spytter mere i kassen hvis det skulle vise sig ikke at være nok. Men derfor håber jeg da stadig ikke at jeg vil få problemer med noget af mit grej som er købt hos det gamle shg.