Hvad søger du ind på?

  • Hey Tweakers.


    Nu er der jo nogle af os der er blevet studenter,


    Så er det jo for nogles vedkomne tid til at søge ind på et studie, hva søger du ind på?


    Jeg skal selv lige bruge i dag på at tænke over det...


  • Hehe er du ikke kommet frem til noget endnu? Troede jeg havde fået dig overtalt til DTU :D


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Blev student sidste år, så har slappet lidt af.. men.. DTU som elektro ingeniør.


    Skal du starte her den 1-9-2008 ?


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubkier


    Hehe er du ikke kommet frem til noget endnu? Troede jeg havde fået dig overtalt til DTU :D


    Haha jo, men så kom jeg til fornuft :)) Ej jeg joker.


    Det er giganternes kamp oppe i mit hoved, KU vs DTU :boxing:

  • måske er jeg lidt farvet - men hvis valget står mellem en uddannelse der både udbydes på DTU og KU kan jeg ikke se hvordan du kan have svært ved at vælge ;)


    Dem jeg kender der har læst på KU har ikke alle være lige tilfredse med det


    Mvh Stubkier

  • Blev student sidste år også, men har søgt ind på cand. Negot. (eller BA. først -red) på SDU (odense) nu her.. glæder mig super meget, håber jeg kommer ind, men burde ikke være noget problem..


    bliver dog noget at flytte til en anden landsdel..


    //Out - EcoPa

  • Godt nok er det 3 år siden jeg blev student, men håber det er ok jeg deltager i tråden alligevel. :)


    Jeg har nemlig søgt ind på Finansøkonom-linien i Århus på det såkaldte "Erhvervsakademiet" ude i Viby J, der er en del af Århus Købmandsskole. Et studie jeg glæder mig meget til at starte på. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubkier
    måske er jeg lidt farvet - men hvis valget står mellem en uddannelse der både udbydes på DTU og KU kan jeg ikke se hvordan du kan have svært ved at vælge ;)


    Dem jeg kender der har læst på KU har ikke alle være lige tilfredse med det


    Mvh Stubkier


    Hehe hvis det var så let havde jeg valgt DTU uden tøven :)


    Men det er to VIDT forskellige uddannelser :)

  • Bliver først student, men er virkelig i vildrede med, hvad jeg skal søge ind på.. Nogle der har erfaringer med:


    - læge?
    - dyrelæge?
    - civilingeniør (fysik)?
    - civilingeniør (matematik)?


    Eller noget lignende :P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]


  • Civilingeniør i fysik/matematik lyder underligt :P
    Du kan vælge at læse matematik eller fysik på universitet, men hvis du vælger at læse til ingeniør er det som regel indenfor et bestemt arbejdsområde. Bygningsingeniør, Elektronikingeniør, Softwareingeniør osv. hvis du forstår ;)
    Dyrlæge og læge kræver nogle høje snit for at komme ind ;)


    Selv har jeg lige en værnepligt der skal aftjenes, og til september næste år regner jeg stærkt med at læse til Ingeniør på Byggeri og Anlæg på AAU.

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slammand


    Civilingeniør i fysik/matematik lyder underligt :P
    Du kan vælge at læse matematik eller fysik på universitet, men hvis du vælger at læse til ingeniør er det som regel indenfor et bestemt arbejdsområde. Bygningsingeniør, Elektronikingeniør, Softwareingeniør osv. hvis du forstår ;)
    Dyrlæge og læge kræver nogle høje snit for at komme ind ;)


    Selv har jeg lige en værnepligt der skal aftjenes, og til september næste år regner jeg stærkt med at læse til Ingeniør på Byggeri og Anlæg på AAU.


    Civilingeniør i fysik/nanoteknologi er en vare der er efterspurgt, ligesom civilingeniør i anvendt matematik... Ligesom ingeniørerer generelt ;)


    Mig?
    Overvejer at læse noget fysik, matematik, eller uddannelsen matematik-økonomi (cand.scient.oecon), som jeg er brændt lidt varm på. Desuden overvejer jeg at læse det i udlandet såfrem karaktererne følger med, hvilket ikke er noget problem lige pt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DeH


    Civilingeniør i fysik/nanoteknologi er en vare der er efterspurgt, ligesom civilingeniør i anvendt matematik... Ligesom ingeniørerer generelt ;)


    Mig?
    Overvejer at læse noget fysik, matematik, eller uddannelsen matematik-økonomi (cand.scient.oecon), som jeg er brændt lidt varm på. Desuden overvejer jeg at læse det i udlandet såfrem karaktererne følger med, hvilket ikke er noget problem lige pt.


    civil ingeniør er en "videre gående" ingeniør uddannelse, det kræver du er ingeniør i forvejen eller noget tilsvarende


    btw, læser selv til ingeniør og skulle gerne ende ud med at blive civil ingeniør med speciale i software engineering

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af boon
    civil ingeniør er en "videre gående" ingeniør uddannelse, det kræver du er ingeniør i forvejen eller noget tilsvarende


    btw, læser selv til ingeniør og skulle gerne ende ud med at blive civil ingeniør med speciale i software engineering


    Hmm undre mig lidt over hvordan du kan sige sådan noget nu hvor du selv læser det??? Det passer jo ikke, jeg læser fx Civil lige nu og har da ingen anden baggrund end GYM, og sådan er det for næste alle andre jeg kender på DTU.


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af boon


    civil ingeniør er en "videre gående" ingeniør uddannelse, det kræver du er ingeniør i forvejen eller noget tilsvarende


    btw, læser selv til ingeniør og skulle gerne ende ud med at blive civil ingeniør med speciale i software engineering


    Fis. Det er bare et spørgsmål om man tager en kandidatuddannelse eller en bachelor. Jeg har i hvertfald præsteret at blive civilingeniør direkte fra gym ;)

  • Når du har gennemført din diplomingeniøruddannelse eller en relevant bacheloruddannelse, kan du vælge at tage en toårig overbygningsuddannelse til civilingeniør.


    Teknisk IT


    Civilingeniøruddannelsen i Teknisk IT er en overbygningsuddannelse, som er oprettet ved Aarhus Universitet i samarbejde med Ingeniørhøjskolen i Århus.



    Overbygningsuddannelsen er rettet mod diplomingeniører (Elektro eller IT-retningen) og datalogibachelorer. Uddannelsen resulterer i en civilingeniørgrad (cand.polyt).


    quote fra http://www.iha.dk


    forresten så læser jeg ikke til civil ingeniør endnu. skal lige være færdig med min ikt først

  • # Boon - Det forklare jo dit lidt forkerte billede af hvad der skal til for at starte på en Civil Ing uddannelse ;)


    Du har helt rert i at hvis du vil læse til ing i århus skal du første tage den 3 (½) årige før du kan læse vidre et andet sted til civil.


    Mvh Stubkier