Kan det betale sig at købe Iphone nu?

  • Det kommer jo an på om du vil have en iPhone med GPS og 3G eller ej. Fordelen ved den gamle iPhone er at du slipper for et abonnement, i og med at telefonen først skal aktiveret ved at man via selvbetjening opretter et abonnement hjemme i stuen - i modsæt til alle andre telefoner hvor man skal tegne abonnementet idet man køber selve telefonen i butikken.


    I USA sælges iPhones 3G (når den kommer) for $199, altså knap 1000kr - men abonnementet er så til gengæld dyrt og man er bundet til teleselskabet i 24 måneder. Apple har indtil videre fået en bid af den kage, og har dermed tjent ekstra på det.
    Med iPhone 3G bliver det anderledes. Apple sælger telefonen til fuld skrald til teleselskaberne, som så betaler et tilskud til mobiltelefonen mod at man binder sig til det. Det bliver altså ligesom med alle andre mobiltelefoner. Jeg vil tro at 3G versionen bliver solgt herhjemme for de 1000kr som Apple lover, men med et abonnement der høster 4000kr over et halvt år.


    Så i bund og grund skal du gøre op med dig selv om du først og fremmest kan undvære GPS og 3G, som er de eneste virkelig store fremskridt - udover et ordentligt 3,5mm jack stik og bedre samtalekvalitet. Dernæst er der så det økonomiske. Hvis du køber en 1. generations iPhone vil den være hacket, og du kan uden videre smide dit eget eksisterende simkort i, uden at skulle betale minimumsbeløb for abonnement eller andet.
    Hvis du vælger at vente til 3G versionen kommer ud, skal du så binde dig til et hamrende dyrt abonnement over seks måneder.


    Så hvis du gerne vil have GPS og 3G, så kommer det til at koste en del mere - og betyder at du skal skifte udbyder (medmindre du har Telia i forvejen selvfølgelig).



  • Hvor kan man købe den henne?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sunshine2003



    Hvor kan man købe den henne?


    eBay, qxl, dba osv. osv.... Bare brug google så skal du nok finde nogle steder ;)

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • 5K for den nye, plus at være bundet til Telia i 6 måneder. Føj da. Jeg er klart stadig tilhænger af 1. generation. GPS har jeg ihvertfald ikke brug for i min telefon, og 3G har jeg heller ikke haft det store behov for (endnu).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Personligt ville jeg nok købe en mobil som kunne sende MMS'er og havde et bedre kamera, iPhone har ikke ret meget at byde på i følge min mening.


    Har du haft den?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Personligt ville jeg nok købe en mobil som kunne sende MMS'er og havde et bedre kamera, iPhone har ikke ret meget at byde på i følge min mening.


    Kameraet er da okay. Det jeg skal bruge et kamera i en mobil telefon til, klarer den ihvertfald fint.
    MMS er heller ikke noget problem, du installere bare et MMS program, så kan den fint håndtere det.
    Jeg har haft HTC også, og iphonen er noget smartere lavet (software mæssigt) og virker også til at køre noget hurtigere.
    WindowsMobile er fedt nok, men det virker til at de har forsøgt at lave et windows UI, og skaleret det ned til en mobiltelefon's skærm. Det er ikke særlig brugbart. Iphone derimod, har et genialt UI.
    På ingen måde syntes jeg at HTC er ringe, men jeg syntes at iphonen er noget mere fornuftig lavet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    Jeg har prøvet den, ja den er ok design, men jeg syntes stadig at den har nogle mangler som gør at jeg ikke ville ha' en, så heller en mobil som nogle af HTC modellerne, nogle af Nokia'a N modeller eller en SE G900.


    personligt synes jeg designet er direkte grimt og alt for tøset....den mangler bare at være lyserød.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    personligt synes jeg designet er direkte grimt og alt for tøset....den mangler bare at være lyserød.....


    Enig, samtidig syntes jeg heller ikke den ligger 100% rart i min hånd fordi den har så stor en skærm, skærmen er selvfølgelig smart fordi den er trykfølsom og god til billeder og alt det gøgl - men bare den kan ringe, skrive sms og holde til nogle tæsk samtidig med den er lille og stilet, så er det meget mere min kop the.
    -derfor har jeg en Nokia 8800 russian black (som koster mere end den nuværende iPhone, men er IMO meget mere lækker og er en rigtig mobil, ikke nogen PC wanna-bee)...

  • Det er sjovt som folk kan kritisere iPhonen, fordi at man er imod Apple.


    "Den ligger ikke godt i hånden" - så må du ha' en forfærdelig akavet hånd, for alle dem jeg kender der har den og jeg selv mener netop at det der er så fantastisk ved en iPhone er at den ligger perfekt i hånden og passer direkte i inderlommen.


    MMS er intet problem, det er et program man kan hente.
    Kameraet er knald godt - folk er så obs på at megapixels skal op i højere tal at de glemmer at se hvor godt et kamera det egentligt er.


    Jeg kunne sagtens finde på at købe den nye iPhone - var det ikke for det elendige abb. telia smækker sammen med den!
    HTC Diamond Touch er også en supper lækker telefon, men helt ærligt.. Windows Mobile er ikke den rette vej frem! Nu har jeg haft Qtek/HTC telefoner de sidste 4 år og Apples software er altså bare bedre.. Det samme med den nye Samsung Omnia..


  • Det er sjovt som fanboys kan kritisere andre folk uden grund.

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nice2u


    Det er sjovt som fanboys kan kritisere andre folk uden grund.


    Fanboy? Uden grund?
    At blive kaldt fanboy fordi man ejer et apple produkt, er som at kalde en muslim terrorist..
    Du behøver skam ikke komme med falske beskyldninger på et ikke-eksisterende grundlag, tak!


    Når man tænker på en iPhone, så tænk ikke på Apples markedsføring, at der skal et 3. parts program til at sende MMS'er, at kameraet ikke er ligeså godt som mange andre gode mobil kameraer, men tænk derimod på de gode ting ved en iPhone.. Deres fremragende M$ understøtning og det lækre stykke software der er integreret med et vældig flot design.. For lige at sætte en kontrast op - iPhone kan synkroniseres med M$, jeg sidder her med en Qtek windows mobile som ikke kan synkroniseres med min MacBook.. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tAshDa
    Det er sjovt som folk kan kritisere iPhonen, fordi at man er imod Apple.


    "Den ligger ikke godt i hånden" - så må du ha' en forfærdelig akavet hånd, for alle dem jeg kender der har den og jeg selv mener netop at det der er så fantastisk ved en iPhone er at den ligger perfekt i hånden og passer direkte i inderlommen.


    Jeg gjorde udtryk for min pesonlige mening, jeg syntes ikke iPhone er noget særligt - og jeg syntes at min 8800 ligger bedre i hånden en end telefon der fylder hele håndfladen - nej min hånd er helt normal.
    ...tråden her er jo total umulig at besvare uden at give udsagn på hvad ens egen personlige mening er, det er jo ligesom at lav en tråd om "syntes du farven rød er pæn?" - det er der jo også 1.000 mulige svar til, udover bare lige ja og nej.


    -og forøvrigt så er jeg bestemt ikke imod Apple, læg mærke til mit nick her + det fact at jeg sidder og skriver til dig fra en Mac Mini der uden tvivl er den bedste computer jeg har haft indtil nu.

  • Quote

    At blive kaldt fanboy fordi man ejer et apple produkt, er som at kalde en muslim terrorist..


    Jeg har det heller ikke sagt det er fordi du ejer et Apple produkt? Det var mere rettet efter din latterlige kommentar om at der må være noget galt med en, bare fordi man ikke kan lide en Iphone :roller:

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Det er selvfølgelig en samgssag, om man kan lide en bestemt telefon eller ej..


    .. dem der siger, at de bare skal have en lille telefon, der er lækker, så kan jeg selvfølgelig godt se, at iPhonens funktioner i dette tilfælde er unødvendige - i dette tilfælde ville jeg også vælge en anden telefon..


    .. derimod har jeg svært ved at forstå folk, der "hader" den af andre grunde. Jeg har selv haft en del telefoner, og jeg var i starten imod iPhone, men da flere af mine venner fik, lånte jeg en vens. Da jeg havde haft den i 1 uge, var jeg solgt - sådan en måtte jeg have..


    De største "minusser" folk nævner er typisk tastaturet - og der må jeg sige, at enten har man en unormalt spastisk hånd, eller også har man ikke taget sig tid til at vænne sig til at skrive på tastaturet - selvfølgelig kræver det tilvænning, men derefter fungerer det fint (for de fleste)..


    Med hensyn til kamera, er det set en del bedre - men kameraet har Apple valgt ikke at gøre til mere, end det er - et mobilkamera. Hvis man har et ordentligt kamera ved siden af, syntes jeg iPhonen gør det udemærket - og med hensyn til MMS, så findes der tusindvis af applikationer til iPhone, og selvfølgelig også en MMS kompatibel..


    Ergonomi og design ser jeg selv som enkelt, stilrent og mere eller mindre genialt - jeg har svæt ved at forstå, hvordan folk kan kritisere så minimalistisk og stærkt design, men design er nu engang et subjektivt spørgsmål :)..


    .. og NEJ, jeg er ikke Apple fanboy :boxing:..
    - har ingen andre Apple produkter end min iPhone..


    EDIT: Og jeg er heller ikke terrorist :))

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().